سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1. حجت الاسلام قرائتی: در یک برهه‌ای خواستیم که کودکان خاطره شیرین‌ترین نماز خود را به ستاد اقامه نماز ارسال کنند، در یکی از این نامه‌ها یک دختر 11 ساله درباره شیرین‌ترین خاطره خود نوشته بود، همراه با پدر و مادر عازم سفری بودیم که ناگهان در اتوبوس یادم افتاد نماز نخوانده‌ام، به پدرم گفتم که به راننده اتوبوس بگوید ماشین را نگه دارد، پدرم گفت: ماشین به خاطر یک بچه نمی‌ایستد، با اصرار بیشتر من، پدرم گفت: چشمت کور می‌خواستی نمازت را بخوانی!

حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: دختر که دید نمی‌تواند موفق شود، بطری آب را از داخل کیفش بیرون ‌آورد و سطل کوچک اتوبوس را برداشت و شروع به وضو گرفتن کرد، از آنجایی که هر کسی برای خدا حرکت کند، خدا مهرش را در دل‌ها می‌نشاند، شوفر اتوبوس که متوجه نشسته نماز خواندن دختر می‌شود، ماشین را نگه می‌دارد و دختر کوچولو هنگامی که نمازش تمام می‌شود، ‌می‌بیند 17 نفر از مسافران اتوبوس مشغول به خواندن نماز هستند، بنابراین حتی یک دختر یازده ساله در بیابان هم می‌تواند امام باشد!

2. خاطره نگارنده وبلاگ: البته این سکه روی دیگری هم دارد؛ یک بار با اتوبوس از رشت عازم تبریز بودم ؛ البته دارای بلیط با نام، از ترمینال رشت! حرکت اتوبوس قبل از اذان مغرب بود؛ نزدیک نیمه شب بود و هنوز برای نماز توقف نکرده بود. از راننده سؤال کردم برای نماز توقف ندارد. گفت در این جاده جایی برای نماز نیست! و بی‌خیال، مشغول رانندگی شد.

اولین پاسگاه بازرسی، خواستم پیاده شوم؛ راننده اتوبوس گفت توقف نمی‌کنم و جا می‌مانی! من هم گفتم اشکالی ندارد. وسایلم را برداشتم و پیاده شدم؛ ظرف آبی در کم‌آبی پاسگاه بین‌راهی، از سربازان گرفتم و مشغول نماز شدم و اتوبوس هم رفت! بماند که من با همان اتوبوس  به تبریز رسیدم!


نوشته شده در  یکشنبه 92/6/31ساعت  7:38 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

آقای مرعشی در پاسخ به نقد سخنانش در مصاحبه با فارس، در گفتگو با خبرنگار بهار گفته:

در بخش‌هایی از این گفت‌وگو بنده به شوخی برخی مطالب را بیان کردم و در خصوص این بخش‌ها هم به خبرنگار گفتم که این مطالب در متن مصاحبه منتشر نشوند.

گرچه ایشان در این خبر، نگفته که کدام‌ها شوخی و و کدام‌ها جدی بود، و احتمالا خبرگزاری فارس هم دفاعی دارد و فایل صوتی جدی گوینده را دارد که آن سخنان را منتشر کرده، اما فارغ از این دو حاشیه، امیدوارم خبر شوخی بودن اخراج خانم راستگو هم به زودی منتشر شود!

اما از کسی که بیش از چهل سال کار سیاسی کرده و همواره با خبرنگاران و شیطنت‌های آنها آشنا بوده، این ادعا که "این حرف‌ها شوخی بوده" چه قدر پذیرفتنی می‌نماید؟! قضاوت با شما.

اما شخصاً بنا به خوش‌بینی که اسلام سفارش کرده، ادعای آقای مرعشی را می‌پذیرم!


نوشته شده در  پنج شنبه 92/6/28ساعت  2:8 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

چند شب پیش یکی از اقوام که قصد خرید مبل داشت، مرا هم مجبور به همراهی کرد؛ و چه کسی از دست باجناق فرار کرده که من توانسته باشم!!!

به مغازه بزرگی رفتیم و هنگام برگشت، دیدم نعل بزرگی روی آسفالت پیاده‌رو در محل ورود به مغازه فرو رفته است! با تعجب، آن را به همراهان نشان دادم. یکی از آنها گفت چه غافلی که نعل بزرگ‌تری بالای در ورودی مغازه هم نصب شده است!

در قرن بیست و یکم که برخی روشنفکرنماها، احکام شرع را هم نقد می‌کنند، نمی‌دانم چرا هنوز برخی به دانه اسفند و نعل اسب و شاخ بز متوسل می‌شوند؟! حتی احتمالاً اتوبوس یزدی‌ها که گرفتار تصادف و آتش شد، لاستیکش از روی تخم‌مرغ هم رد شده باشد!

حتی پیشرفته‌ترش را در ساخت دعاهای مذهبی دیده‌ایم. از دعایی که به نام "گنج العرش" می‌خوانند بگیر؛ که در اسمش آن قدر عجله شده که حرفی که در عربی نیست هم در آن آمده است!!!! (کنز العرش را اولین بار کفعمی (قرن نه و ده) در البلد الامین آورده است که متنش با آنچه به نام گنج العرش (!) آمده تفاوت دارد) تا ختمی با  نام "ناد علیاً" که در هیچ سند معتبری از آن ذکری به میان نیامده است!

 


نوشته شده در  پنج شنبه 92/6/28ساعت  2:0 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

یکی از دوستان طلبه ما به اقتضای عضویت در هیأت مدیره مجتمع مسکونی کارکنان محل کار و بعداً مدیرعاملی آن مجموعه، و به هر حال یا به اقتضای شغل، و یا به اقتضای جبر گذران معیشت روزگار، در کار "ساخت و ساز" روزگار می‌گذراند و موفق هم بوده است؛ اما به تعبیر و نظر من، عمر گران در راه گزاف، هدر می‌دهد!

دیروز به اقتضای کاری عام‌المنفعه با او تماس گرفتم. غریبه‌ای جواب داد و پس از آن که صاحب خط را خواستم، گفت: "جناب آقای مهندس جلسه تشریف دارند! نیم ساعت دیگر زنگ بزنید!"

و من، هاج و واج از این جواب؛ امان از این اطرافیان!!!!!


نوشته شده در  چهارشنبه 92/6/27ساعت  11:15 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

برخی که با سوء استفاده سیاسی از تصادف اتوبان قم - تهران،‌ ادعا کردند که از وزارت راه و شهرسازی به علت محکم نبودن گاردریل‌ها (!) در مجلس سؤال از وزیر را طرح خواهد کرد، نظر کارشناسی زیر را بخوانند:

سد بتنی مسلح هم قادر به نگهداری اتوبوسی با سرعت 100 کیلومتر نیست!

فارس: برخی‌ از کارشناسان (!) ‌استحکام ناکافی گاردریل آزادراه تهران ـ قم را علت تشدید حادثه و افزایش تعداد تلفات آن عنوان کرده و می‌گویند اگر اتوبوس اسکانیا از گاردریل عبور نکرده بود، حادثه دوم و برخورد با اتوبوس مقابل رخ نمی‌داد و تلفات کمتری داشتیم؛ توضیح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این‌باره چیست؟

جیفرودی (مدیر کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری): اجازه دهید با این تحلیل مخالفت کنم؛ این گاردریل‌ها طبق استاندارد جهانی برای حرکت خودروهای سواری تا سرعت 70 کیلومتر بر ساعت و با زاویه 20 درجه طراحی شده است تا اگر سواری با همین سرعت و زاویه 20 درجه به گاردریل برخورد کرد، مشکلی برای سرنشینان رخ ندهد؛ قطعاً هیچ جسم محکمی حتی نیوجرسی (حفاظ‌های بتونی) هم نمی‌توانست این اتوبوس را نگه دارد.

ببینید طبق محاسبات ما، اتوبوس با سرعت 110 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بوده است؛ شما جسمی‌ با وزن 20 تن را در نظر بگیرید که با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، بنابراین حتی نیوجرسی نیز قادر به نگه داشتن این اتوبوس نبوده است، چه برسد به اینکه گاردریل آن را نگه دارد.

* گاردریل باید خودرو را به مسیر خود برگرداند/ حفاظ محکم موجب تلفات می‌شود

‌گاردریل طبق استاندارد جهانی، خاصیت خاص خود را دارد، گاردریل باید خاصیت ارتجاعی داشته باشد تا اگر خودرو با آن برخورد کند، سرنشینان صدمه نبینند، اما متأسفانه ما انتظار داریم اگر یک تریلی هم با بار 20 تنی، به گاردریل برخورد کرد آن را نگه دارد؛ در این صورت این گاردریل نیست بلکه یک بتون آرمه محکم است که هر خودرویی که به آن برخورد کرد، کاملاً صدمه می‌بیند در حال که هدف از نصب گاردریل این است که در صورت برخورد خودروها با آن، با کمترین خسارت، خودرو را به سمت جاده اصلی برگرداند.

اتوبوس به تنهایی حدود 14 تن است و با احتساب بار و مسافر حدود 19 تن وزن دارد، قطعاً تاکنون هیچ گاردریلی در دنیا طراحی نشده است که 19 تن خودرو را با سرعت 110 کیلومتر در ساعت و با چنین نیروی عظیمی، نگه دارد، بنابراین حتی اگر نیوجرسی هم نصب شده بود، نمی‌توانست این اتوبوس را نگه دارد؛ طبق محاسبات فیزیکی، یک جسم 20 تنی با سرعت 110 کیلومتر در ساعت قطعاً نیازمند یک دیواره بتونی به اصطلاح مسلح است تا آن را نگه دارد و قطعاً در هیچ استاندارد جهانی برای جداکننده و حفاظ‌های میان آزادراه بتون مسلح به کار نمی‌برند زیرا در این صورت با هر برخورد خودرو به آن شاهد تلفات زیادی خواهیم بود در حالی که گاردریل باید خودرو را به مسیر اصلی بازگرداند.

در همین آزادراه تهران ـ قم در بسیاری از قطعات مسیر، خودروها با گاردریل برخورد کرده‌اند و سپس به جاده برگشته‌اند، حال فرض کنید اگر این جداره، بتون مسلح بود، همه خودروهای سواری در اثر برخورد با آن کشته می‌دادند بنابراین باز تأکید می‌کنم قطعاً امکان نگه داشتن آن اتوبوس اسکانیا با گاردریل‌ اصلاً امکان‌پذیر نبوده است.


نوشته شده در  چهارشنبه 92/6/27ساعت  11:1 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

در گرامی‌داشت استاد سخن، شهریار سخن؛ که 27 شهریور به جانان پیوست:
... اما آخر شاهنامه مشکورتر بود. نزدیک صبوح 27 شهریور سال 1367، استاد (شهریار) به پرستار می‌فرمایند که چراغ اتاق را روشن کن و برو که من مهمان خواهم داشت.

پرستار نقل کرد که استاد حکیم سرشان را به طرف درگاه اتاق برگردانده و خیره مانده بودند. باری که سر زدم، با تبسمی به من فرمودند: مهمانم آمد؛ ما را تنها بگذارید دخترم.

من هولناک و کمی ترسان از اتاق خارج شدم، اما لحظه‌ای بعد فکر کردم که من نباید مریض بدحال را به حال خود رها کنم و تا به اتاق برگشتم، استاد خرقه تهی کرده و به سوی ملکوت أعلا عروج کرده بودند. و این اتفاق در ساعت 4.45 دقیقه‌ی بامداد 27 شهریور افتاده بود. (لینک مطلب و مطالب بیشتر)


نوشته شده در  سه شنبه 92/6/26ساعت  5:48 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

آقای مرعشی که معرف حضورتان هست! ایشان کابینه روحانی را قوی و نیرومند توصیف کرده و با انتقاد از عدم حضور خود در دولت یازدهم، ادامه داده (لینک منبع):

به من ظلم کردند؛ چرا نباید به کابینه بروم، آنها حقم را خوردند!


نوشته شده در  سه شنبه 92/6/26ساعت  12:53 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

در وب‌گردی امروز خواندم که: یک زن ثروتمند چینی به دلیل اینکه می‌خواست دخترش سخت کار کرده و مستقل بودن را بیاموزد به دروغ وانمود کرد که مادر واقعی او نیست و عنوان کرد که مادر واقعی وی ده سال پیش مرده است..

این زن که نام اصلی اش فاش نشده است میگوید همواره نگران این مسئله بود که ثروت شوهرش باعث غرور و فساد دخترش شده و تکیه بر این ثروت آینده او را تباه کند به همین دلیل وقتی این دختر 10 ساله بود به او گفته شد که والدینش 10 سال پیش مرده اند و این خانواده قصد دارد تا زمان فارغ التحصیلی وی از دانشگاه از او حمایت کرده و مخارجش را تقبل کند.

اگرچه این دختر بچه بعد از شنیدن داستان شوکه شد اما گفته میشود عملکرد آموزشی وی به طور باورنکردنی بهبود پیدا کرد و این دختر به شدت مطیع و آرام شد. او برای حفظ استقلالش تصمیم گرفت به مدرسه شبانه روزی برود و چند سال بعد با معدل فوق العاده از این مدرسه فارغ التحصیل و به دانشگاه راه پیدا کرد.

حدود 13 سال بعد از این دروغ بزرگ زمانیکه این دختر یک مهندس نرم افزار موفق در شانگهای بود و ماهیانه بیش از 6000 دلار حقوق داشت متوجه شد که خانواده اش در مورد گذشته به او دروغ گفته اند.
مادر او در مصاحبه اش با یک شبکه تلویزیونی محلی گفته است اصلا از کاری که انجام داده  پشیمان نیست ، او اضافه میکند دخترم فوق العاده قدرتمند و مستقل است و درآمد خوبی دارد، اگر من به او دروغ نمیگفتم او به آنچه داشت راضی بود و هرگز در زندگی تلاش بیشتری برای بهتر شدن نمیکرد.

نکته مهم اینکه: مهمترین درس زندگی برای کودکان آموزش استقلال به آنهاست؛ اما باید سلامت روان آنان را نیز در نظر داشت.


نوشته شده در  سه شنبه 92/6/26ساعت  12:29 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

درباره عملکرد اصلاح‌طلبان در قبال رأی خانم راستگو در انتخاب شهردار تهران در همان روز یادداشتی نوشتم. برخی‌ها گفتند اخراج از حزب شایعه است و تکذیب شده! گذر زمان معلوم کرد که شایعه است یا واقعیت؛ تکذیب درست بود یا این که کذبی در شکل تکذیب شکل گرفت!

اما در دفاع از عمکرد اصلاح‌طلبان در اخراج ایشان از حزب‌های اصلاح‌طلب می‌گویند که رأی خانم راستگو به خاطر این بوده که در لیست اصلاح‌طلبان بوده است.

اما یک سؤال در قبال این دفاع:

اگر لیست اصلاح‌طلبان این قدر قدرت داشت، چرا بقیه لیست رأی نیاورد؟! لابد شخص خانم راستگو فارغ از وابستگی جناحی هم رأی داشته است و الا اگر فقط وجود اسم در لیست اصلاح‌طلبان باعث رآی‌آوری ایشان شده، باید بقیه لیست هم همین قدر رأی می‌داشت که البته نداشته است!

بگذریم از این که آیا تعلق به جریانی، بدان معناست که کورکورانه باید تابع تصمیمات آقابالاسرهای حزب بود؛ ولو با عقل و منطق و تدبیر فرد، قابل قبول نباشد؟! معنای تعصب مذموم جاهلی غیر از این است؟!


نوشته شده در  سه شنبه 92/6/26ساعت  11:57 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

در سایتی خواندم به نقل از دکتر شجاعی‌فر: 

یک بار ساعت 2.5 نصف شب در حال دیدن شبکه نیل مصر بودم، دیدم رئیس دانشگاه الازهر، دکتر احمد طیب که الان مفتی الازهر است درباره شیعه وسنی صحبت می کرد. فکر کردم حتما بر ضد شیعه صحبت می کند اما دقت کردم و دیدم بحث خیلی خوب پیش می رود.

- خبرنگاری سوال کرد آیا به نظر شما عقاید شیعه مشکل ندارد؟ ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 92/6/25ساعت  8:52 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]