سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهار نکته درباره جلسه استیضاح وزیر کار:

1. واقعاً از حواشی جلسه استیضاح و مخصوصاً سخنان رئیس جمهور متأسف شدم؛ برای تمام شدن دوران پر حاشیه ریاستش، نه روزشماری، بلکه لحظه‌شماری می‌کنم!

2. با وجود این همه تأکید حضرت آقا، نمی‌دانم عمدی در تشنج‌زایی است یا معنی اختلاف را نمی‌فهمند؟! یاد حکایتی افتادم که کسی بر روی شکم خوابیده بود و از چشمه‌ای آب می‌خورد. به او گفتند که آشامیدن آب  در حالت خوابیده بر روی شکم عقل را کم می‌کند.

پرسید: عقل چیست؟! گفتند: تو کار نداشته باش. به نوشیدن آب ادامه بده! و آقای رئیس جمهور! اگر معنی اختلاف را نمی‌فهمید، به کارتان و روش‌تان ادامه دهید!

البته به یاد داریم که حضرت آقا فرمودند: از امروز تا روز انتخابات هر کس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار گیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده است.

3. در میان این همه زشتی،‌ این بخش از پایان سخن آقای لاریجانی را زیباترین قسمت این تراژدی می‌دانم که آقای لاریجانی خطاب به آقای احمدی نژاد گفت:

اگر جلسه اخوی شما با من در خصوص ارتباط اطرافیان شما و جریان انحرافی با منافقین مفاسد مالی و ارتباطات آنان با خارج را فیلم می گرفتم و پخش می کردم برای شما خوب بود؟ شما همین مقدار اخلاق را هم رعایت نکردید. فرق من با شما این است که می گویم اگر کسی از بستگان من تخلف کرده رسیدگی شود بلکه اطرافیان شما تحت تعقیب هستند و همچنان روی آن می ایستید و شما مانع رسیدگی می شوید و حتی گفتید خط قرمز است.

وی اظهارات احمدی نژاد را خلاف حق و عدالت توصیف کرد و گفت: چه فایده ای دارد از عدالت صحبت کنیم و با این روش ها کیان اخلاق جامعه را به فساد بکشانیم. رئیس جمهور ادبیات اخلاقی را رعایت نمی کند استیضاح یک چیز بود چرا اینها را مطرح کردید؟ اما خوب شد شما که مرتب در جامعه "بگم بگم" راه انداخته اید این فیلم را پخش کردیدو حرفتان را زدید تا مردم شخصیت شما را بیشتر بشناسند.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: از ایشان نقل است که خداوند فرموده: "اگر کسی به مسلمانی اتهامی بزند باید خودش را برای جنگ با من آماده کند" امیدواریم خداوند همه ما را هدایت کند و عدالت تنها به لفظ نباشد.

در ادامه احمدی نژاد که همچنان در جلسه مجلس حضور داشت خواستار پاسخگویی به سخنان رئیس مجلس شد که لاریجانی گفت شما تهمت زدید که جوابتان را دادم دیگر حق صحبت ندارید.

بعد از اصرار احمدی نژاد برای سخن گفت، لاریجانی خطاب به وی گفت:

"به سلامت، شئونات جمهوری اسلامی را رعایت نکردید.

4. واقعاً دست مجلسی‌ها از این رأی درد نکند. پیام و پاسخ بسیار خوبی به رئیس جمهور بود.


نوشته شده در  دوشنبه 91/11/16ساعت  11:56 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]