سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حدود هفت سال قبل، زمانی که مدیر گروه اندیشه و حکمت رادیو معارف بودم، برای تأمین برنامه "مکارم خوبان" که پخش درس‌ها و سخنرانی‌های اخلاقی علمای برجسته کشور بود، در استان یزد به مرحوم آیت الله بهجتی "شفق" و مرحوم آیت الله آسید جواد حیدری رسیدم.

مثل بسیاری از بزرگان، این دو بزرگوار راضی به پخش نوارها نبودند؛ همچنان که آیت الله مرحوم حق‌شناس، آیت الله سید جواد کربلایی، حجت الاسلام شیخ اسدالله روحانی و ... راضی نبودند.

توفیق  یافتم که با تلاش بسیار و واسطه کردن افراد متعدد، رضایت این بزرگان را برای پخش درس‌های اخلاقشان در رادیو معارف بگیرم؛ مثلا در دو ماه مبارک رمضان،‌ شرح دعای ابوحمزه مرحوم آیت الله بهجتی پخش شد و بعدها آن مجموعه در قالب سی دی صوتی نیز توسط رادیو معارف منتشر شد.

اما در خصوص مرحوم آسید جواد حیدری توفیق جلب رضایت ایشان را نیافتم؛ فرد واسطی که از طریق صدا و سیمای مرکز یزد هم داشتم، موفق به این کار نشد؛ حتی نتوانستم آرشیوی از این سخنان اخلاقی فراهم کنم تا پس از رحلت ایشان، برای علاقمندان قابل استفاده باشد.

این نکته و خاطره اداری را که هیچ واسطه‌ای در آن نیست و افراد متعددی که درگیر ماجرا بودند شاهدند، فقط برای کسانی نوشتم که بی‌محابا و بی‌تحقیق همه را از دم تیغ انتقاد متعصبانه خویش می‌گذرانند!


نوشته شده در  شنبه 93/4/21ساعت  12:47 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

رتبه آخر دنیا در ارائه خدمات به از جنگ برگشته‎ها!

در بین 14 کشوری که بعد از جنگ جهانی دوم درگیر جنگ شدند، جمهوری اسلامی ایران کمترین خدمات و امکانات را به از جنگ برگشته‎‎‎های خود داده است.

اما در عین حال به‎ دلیل تبلیغات دروغ، بیشترین منت بر سر این افراد و خانواده‎هایشان گذاشته میشود؛ به همین دلیل بعضی جانباز‎‎ها از گفتن اینکه جانباز هستند ابا دارند. (لینک )


نوشته شده در  یکشنبه 93/4/15ساعت  11:28 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

گذری بر سایت‌های خبری شهرم داشتم. سایتی را دیدم که عکس‌های هنرمندان را بدون این که ارزش خبری خاصی در آن نهفته باشد، در دو عنوان خبری مستقل کار کرده بود؛ قدر مشترک هر دو این بود که تقریبا هیچ یک از هنرمندان زن، حجاب شرعی را رعایت نکرده بودند؛ بماند که آرایش مجلس عروسی هم داشتند!!!

از این پوشش خبری متأسف شدم و امیدوارم عامدانه این خبر را پوشش نداده باشند؛ چون جز پیام ترویج و تحسین این نوع پوشش غیردینی در میان بینندگان سایت، پیام روشن دیگری از آن استخراج نمی‌‌شد!

و امیدوارم مصداق کسانی نباشند که قرآن درباره آنها می‌فرماید: إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُون

کسانى که دوست دارند کارهاى زشت در میان اهل ایمان شایع شود، در دنیا و آخرت عذابى دردناک خواهند داشت، و خدا [آنان را] می‌شناسد و شما نمی‌‏شناسید. (سوره نور، آیه 19)

آری، خدا از نیات همه آگاه است و هموست که حسابرس عادل است.


نوشته شده در  جمعه 93/4/13ساعت  1:33 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

مسخره کردن حجاب و افراد محجبه، مسخره کردن نماز و نمازگزار، مسخره کردن روزه و روزه‌دار،‌ و مسخره کردن هرنوع پای‌بندی به دین و ظواهر دینی، نه رسم امروز و دیروز برخی مجرمان و تکذیب‌کنندگان دین الهی و معتقدان به آن است؛ بلکه چنان که قرآن بارها و بارها گواهی داده،‌ این افراد در صف پیشتازان مسخره کردن انبیاء نیز بوده‌اند!

قرآن می‌فرماید: و ما یأتیهم من رسول الا کانوا به یستهزءون (سوره حجر، آیه 11) هپچ پیامبری بر امت‌ها مبعوث نشد، مگر آن که برخی، او را مدام مسخره می‌کردند!

قرآن برای افزایش صبر و مقاومت مؤمنان در برابر این گروه، دعوت به صبر و صلاة کرده است. (سوره بقره، آیه 45 و آیه 153) در برخی روایات و نیز در تفسیر بسیاری از مفسران،‌ دعوت به "صبر" دعوت و توصیه به "روزه" است. از آثار ویژه روزه برای مؤمنان،‌افزایش توان مقاومت آنها در برابر ناملایمات ایمانی است.


نوشته شده در  پنج شنبه 93/4/12ساعت  12:55 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

نزدیک افطار که خیلی‌ها چهارچشمی به تلویزیون نگاه می‌کنند تا وقت اذان فرا رسد، صدا و سیما ملت را با جناب حسنی و جناب کاردان و چند تا جناب دیگه مشغول می‌کند؛

اما درس‌های قرآن آقای قرائتی را برده با فاصله بیش از دوساعت به اذان مانده، تا شاید مخاطبش، احتمالاً، کمتر شود؛ البته شاید.

لعنت بر هر چی ذهن خرابه؛ ولو ذهن خراب نگارنده!!!!!!!!!!!!!!!!


نوشته شده در  چهارشنبه 93/4/11ساعت  10:12 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

جمله زیر به روشنی فرق پست‌های کلیدی را با پست‌هایی که برای بستن دهان مخالفان واگذار می‌شود، نشان می‌دهد. بدون هیچ‌گونه توضیح اضافی،‌ جمله خبری زیر را بخوانید و تأمل کنید:

حجت الاسلام و المسلمین آقای اکرمی مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفته است: من نه ماه است که به عنوان مشاور منصوب شده‌ام، اما هنوز موفق به ملاقات با آقای روحانی نشده‌ام.


نوشته شده در  سه شنبه 93/4/3ساعت  10:46 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

خبر زیر را با دقت بخوانید؛‌ استاندار اعتدال در جلسه رسمی استانی با حضور یکی از مراجع معظم تقلید از کسروی و تقی‌زاده تجلیل می‌کند؛ این آقای محترم استاندار،‌ دو حالت بیشتر ندارد:

1. یا این دو نفر را می‌شناسد و از آنها تجلیل می‌کند که خاک بر سر او، که از این افراد با این سابقه و اندیشه، تجلیل کرده

2. یا نمی‌شناسد و تجلیل می‌کند، باز هم خاک بر سر او؛ که از روی نوشته‌ای خوانده که نمی‌دانسته محتوایش چیست!

استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در نشست شورای اداری استان که در بیت امام جمعه تبریز و با حضور حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» از مراجع تقلید و آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و همچنین مسؤولان استان همراه بود، به تشریح سبقه تاریخی و جایگاه استان در فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشور پرداخت.

جبارزاده با بیان این‌که این استان مهد پرورش فقها و بزرگانی چون حضرات آیات انگجی، میرزا اسماعیل متحد، شهیدی، حجت کوه‌کمری، خویی، امینی، طباطبایی، سیدحسن الهی، مدرس خیابانی، عباسقلی چرندابی، سلطان القرایی، علامه جعفری و میرزا کاظم مجتهدشبستری بوده است، گفت: تبریز از دیرباز یکی از قطب های تجاری و صنعتی کشور بوده است.

وی همچنین از سیدحسن تقی‌زاده و احمد کسروی با عنوان مفاخر آذربایجان یاد کرد و گفت: اینها افرادی بودند که «لا نظیر له» هستند؛ البته توجهی به این مساله نداریم که در چه قالب فکری و گروهی بودند. این سخن استاندار آذربایجان شرقی با واکنش و پاسخ صریح و جدی حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله شبستری نماینده مقام ولی فقیه در آذربایجان شرقی همراه بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در سخنانی با اشاره به این سخن جبارزاده اظهار داشتند: در اسلام علم هدف نیست، بلکه وسیله است، معلوم است که اگر این علم به دست کسروی ها و تقی‌زاده ها بیفتد با آن چه خواهند کرد!

همچنین آیت الله شبستری گفتند: استاندار محترم فرمودند آقایان کسروی و تقی زاده «لا نظیر له» هستند، اما این جمله ایشان ادامه دارد و آن این که کسروی و تقی زاده «لا نظیر له فی الخباثه» بودند.


نوشته شده در  دوشنبه 93/4/2ساعت  11:10 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

وطن امروز نوشت: هاشمی در خاطرات روز یکشنبه 30 تیر 1370 مصادف با تاسوعای حسینی می‌نویسد: «یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت 8 امروز زلزله‌ای به قدرت 8/6 ریشتر در تهران روی خواهد داد. آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلا قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم. با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم، بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است».

حاشیه صاحب وبلاگ: روز تاسوعا؟! جت اسکی؟! جناب آقای هاشمی رفسنجانی؟! یعنی این خاطره و زمانش درست است؟!

به قول آن شخصیت مجموعه کلاه قرمزی،‌ من دیگه حرفی برای گفتن ندارم!


نوشته شده در  دوشنبه 93/4/2ساعت  9:21 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]