• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : خدا او را غريق رحمت کند
  • نظرات : 0 خصوصي ، 14 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + همشهري بعدي 
    سلام بر همشهري
    اولا: از اينکه نبايد پاسخ مي دادم عذر خواهي مي کنم ولي فکر مي کنم نظرات وبلاگ براي همه قابل مشاهده است و همه مي توانند در بحث شرکت کنند و اگر فقط تمايل داشتيد صاحب وبلاگ پاسخ دهند به صورت خصوصي ارسال مي کرديد و تقاضا مي کرديد پاسخ را يا به ايميلتان ارسال کند و يا بعد از پاسخ در وبلاگ به نمايش بگذارد.
    ثانيا:
    هيچکدام از منابعي که شما ذکر کرديد جزء منابع دست اول و معتبر تاريخي نيست چه بسا مطلب تاريخي شايعه شده و به تواتر منقول باشد و هيچ مدرکي نداشته باشد و اين مطلب در قضاياي کربلا هم وجود دارد و چيز تازه اي نيست.

    ثالثا: همين داستان را کتابهاي ديگري بدون اشاره به سر بريدن عمرو نقل کرده اند بنابراين در نقل خبر تعارض وجود دارد و چنين مطلبي ثابت نمي شود.(ابن کثير، البدايه و النهايه، ج4، ص106؛ ابن کثير، السيره النبويه، ج3، ص205؛ سبل الهدي و الرشاد، ج4، ص533)

    رابعا:
    فرموديد چه بد است اسناد را طلب مي کنيم ؟ متوجه نشدم کجاي اين مطلب بد است بايد ابتدا مدرک معتبري در خصوص اين مطلب وجود داشته باشد تا بحث ادامه پيدا کند . هر چند مدرک معتبر هم پيدا شود اشکالي بر مولاي معصوم عليه السلام وارد نيست و بحث کردن با فرض چنين اتفاقي (بريدن سر عمرو نه اصل قضيه) مفيد نيست.

    + همشهري 
    چه بد است به جاي ارائه جوابي منطقي اسناد و شواهد طلب مي کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    http://www.ahl-ul-bayt.org/fa.php/page,15059A118184.html?PHPSESSID=f74c16a60a44945aa959d13c41b0c2a6


    .
    + همشهري 
    اولا خطاب سوال من صاحب وبلاگ بود نه همشهري دوم
    دوما: در شعر اخلاص عمل مولوي به خوبي اين داستان بيان شده است
    و همچنين در تمام مجلس و منابر اين داستان به تواتر منقول است
    اگر زمان براي پيدا کردن جواب منطقي اين داستان تاريخي مي خواهيد بماند اما اگر تجاهل العارف است اين هم بماند جهت تنوير اين لينک ها را دنبال کنيد
    http://masjedmirza.mihanblog.com/post/tag/%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%20%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%20%D8%B9%D9%84%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%AC%D9%86%DA%AF%20%D8%AE%D9%86%D8%AF%D9%82%20%D8%A8%D8%A7%20%D8%B9%D9%85%D8%B1%D9%88%20%D8%A8%D9%86%20%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D9%88%D8%AF

    http://www.ahl-ul-bayt.org/fa.php/page,15059A118184.html?PHPSESSID=f74c16a60a44945aa959d13c41b0c2a6


    به اميد درج جوابي در شان مقام شما جناب دکتر عزيز

    + همشهري بعدي 
    سلام بر همشهري
    اگر شما لطفا يک منبع معتبر ار منابع تاريخي بياوريد که حضرت سر عمرو را پس از جنگ (نه اينکه به سبب ضربه زدن در حين جنگ سر او جدا شده باشد) بريده اند انشالله بررسي کرده و پاسخ خواهيم داد؟
    + همشهري 
    با سلام
    يک
    ي.يک سوال ذهنم را مشغول خود ساخته است خواهشا در صورت امکان جواب دهيد.
    کشتن دشمن و بقول معروف کافر حربي در جنگها امري طبيعي است اما چرا حضرت علي در جنگ احزاب سر عمرو را جدا کرد. اين کار آيا دستور اسلامي است ؟ يا شايعه تاريخي ؟
    بهرحال در جهان معاصر اين عمل چندان پسنديده نيست
    منتظر جواب شما در همين قسمت هستم
    ممنون

    + ارش 

    استادمحترم: تقرير حقير خطاب به نويسنده کامنت همشهري محترم بود نه جنابعالي.
    + ماباهميم 


    شما سن و سالت كمه. اون قديم قديما رو ياد نداري جوون.

    اوضاعي بود. با سي جواد هم حجره اي بوديم.من اهل مبارزه بودم.

    درودبر شما

    رو ح وروان ان ابرمرد حقيقت ومعرفت شاد باد.

    در تمامي شهرستان هاي استان يزد مراسم ترحيم اسيد جواد برگزار شد بغير از اردکان؟؟؟!!

    همشهري محترم:با اندک بضاعت مزجات نمي توانيد شخصيتهاي فرشته خويي همچون اسيدجواد را زير سئوال ببريد.براستي اگر جنابعالي افکار شيخ عبدالکريم حائري و فرزندانش و ايت الله بروجردي و علامه طباطبايي....اگاه بوديد چه گرد و خاکي به پا مي کرديد؟

    پاسخ

    سلام. خوب بود بيش از عجله براي نقد، يادداشت را با دقت مي‌خوانديد! اگر فضلي در ايشان سراغ نداشتم براي کسب رضايت‌شان براي پخش درسهاي اخلاقشان در راديو اقدام نمي‌کردم. افکار و زندگي بزرگاني که اشاره فرموديد در حد توان خوانده‌ام و البته مثل شما، ذوق‌زده انحصار در اين فهم نيستم. موفق باشيد.
    + محمد 
    سلام .روحانيت امروز از هر کجا ارتزاق کند باز هم وابسته است. و وابستگي يعني چشم برهم گذاشتن روي بسياري از واقعيت ها
    پاسخ

    سلام. با عينک دودي، برگ سبز درخت هم دوده‌زده است!
    + محمد 
    سلام بر همشهري عزيز.هيچ وقت با يک جيره خور دولت و حوزه بحث نکن فايده نداره
    پاسخ

    سلام بر محمد! الحمد لله تا امروز، يک ريال حقوق دولتي نگرفتم و الحمد لله حدود ده سال است يک ريال شهريه هم از حوزه نمي‌گيرم!
    + همشهري 
    بازهم سلام ، ممنون از توجه تان ، ولي نظام هيچگاه و بي دليل کسي را کنار نگذاشته است و همانطور که خودتان در يادداشت اصلي مرقوم فرموده ايد اين قشر آقايان خودشان حاضر به همکاري و در ميدان بودن نشده اند ، مگر اين نظام براي اسلام نيست؟ و طليعه اي از حکومت واقعي اسلامي شناخته نشده ؟ مگر امام خميني (ره) ولي امر نبودند ؟ مگر رهبري معظم انقلاب اينک ولي امر نيستند ؟ پس چه دليلي بر عدم همکاري آنها وجود دارد ؟ پس بايد دانست که کسي طردشان نکرده است ! خودشان نخواستند ! ديديد که حتي حاضر به پخش سخنان شان در راديو معارف هم نشدند ، مگر نمي گويند سخنانشان براي خداست ؟ پس چرا نبايد از راديو معارف پخش شود تا گروهي از مردم از آن سخنان هدايتگرانه و ارشادي شان استفاده نمايند ؟
    در پايان از توجه و علاقه شما سپاسگزارم ، ولي مطمئن باشيد مسائلي بوده که حاضر به همکاري و تاييد نظام اسلامي نشدند !!!
    موفق باشيد
    پاسخ

    سلام. بپذيريم که گاهي اختلافات در روشها و تاکتيکهاست و نبايد اين اختلاف باعث کنارزدن برخي از افراد از همه عرصه‌هاي اجتماعي شود. برخورد حذفي هم از مشکلات و تندروي‌هاست. البته همه مخالفت‌ها با پخش سخنان از راديو سياسي نبوده است؛‌همچنان که به نمونه‌هايي اشاره کردم. از اعلام نظر و پيگيري شما هم ممنونم.
    + همشهري 
    با سلام مجدد ، شايد شما جوان باشيد و قبل از انقلاب را نبوده ايد و درک نکرده ايد ، برخي علماء محترم در پيروزي انقلاب هيچ نقشي نداشتند ، در حالي که مي توانستند با نفوذي که در مردم داشتند خيلي مؤثر باشند ، [همانند شهيد بزرگوار صدوقي] ، ولي آنها هيچ موضعي نگرفتند و هيچ اعلاميه اي بيانيه اي هيچ جمله اي هيچ سخنراني اي در تاييد امام راحل و انقلاب مردمي و اسلامي نداشتند و بعد از پيروزي انقلاب هم هيچ همراهي نکردند و در طول 8 سال جنگ نيز هيچ اقدامي در جهت کمک به رزمندگان نکردند ، حتي در سخن راني هاي شان نيز هيچ تاييد و دعايي براي رزمندگان نمي کردند البته بعضي هاشان نه تنها تاييد و کمک نکردند بلکه گوشه کنايه هايي هم مي زدند ، حال شما اگر موردي داريد که خلاف اين مطلب باشد بفرمائيد تا ما هم روشن شويم .
    بحث دوم قضيه اين است که آن گونه علماء محترم طرفداران خاصي هم داشتند که در افکار و اعمال همان گونه بودند که ذکر شد . اين افراد حتي در راي دادن در انتخابات ها هم خيلي رو به راه نبودند ! ...
    خداوند همه رفتگان شما و ما و همه ي علماي مرحوم شده را غريق رحمت بي پايانش بفرمايد .
    ضمناً نظر را هم مانند نظر قبلي خصوصي نکنيد تا من بتوانم پاسخ شما را ببينم ، ممنون
    پاسخ

    سلام. منکر سخنان شما در بخش اول نيستم، اما آيا سکوت اين گروه يا عدم حمايت آنها دليلي بر آن است که آين افراد به طور کلي کنار گذاشته شوند يا تکفير و تفسيق شوند؟!در بخش دوم، اگر شما همان نظردهنده‌ي محترمي باشيد که درباره همين موضوع نگاشته بوديد، نظر و حاشيه عمومي است و خصوصي نشده است.
    + همشهري 
    با سلام ، مرحوم آسيد جواد که سخن راني عمومي زياد داشتند پس چرا با پخش آن از راديو موافقت نکردند ؟ بنابراين ايشان با صدا و سيما و يا کلاً با نظام مسئله اي داشتند که اجازه ندادند صدايشان از راديوي نظام پخش شود ! خدا همه شان را بيامرزد.
    پاسخ

    سلام. حداقل بنده به مجموعه منسجم و متمرکزي که بتواند يک برنامه 26 يا 52 قسمتي را پوشش دهد نيافتم. درباره بخش دوم، آيا مرحوم حق‌شناس، مرحوم کربلايي، مرحوم شفق، آيت الله ناصري، آيت الله پهواني هم با نظم مشکل داشتند که اجازه ندادند و برخي هنوط هم اجازه نمي‌دهند در حالي که در اغلب سخنراني‌هاي خود دعاگوي نظام و انقلابند!
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ شنبه 93 تير 21 نوشته شما با عنوان خدا او را غريق رحمت کند برگزيده شده و در جايگاه پيوندها در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب هما و دبير سرويس آن حسين هاتفي بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.