سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبر زیر را در یکی از کانالهای تلگرامی شهر خواندم؛ اگر این مصاحبه و پرسش و پاسخها با نماینده محترم اردکان، واقعیت داشته باشد، سوالی باقی خواهد ماند.

طبق آنچه در این کانال خواندم با عنوان "مصاحبه عیدانه باشگاه خبرنگاران با محمدرضا تابش" چنین سوال و جواب شده است"

باشگاه خبرنگاران جوان: لطفا در ابتدا توضیحی درباره خود و میزان تحصیلات‌تان بفرمایید؟

تابش: دکترای مهندسی منابع طبیعی هستم و تا مقطعی در دانشگاه تهران و در نهایت در دانشگاه علوم و تحقیقات مدرک خود را دریافت کردم.

و اما سه سوال مهمی که برای نگارنده باقی مانده است این که:

1. چرا آقای تابش از نام بردن دانشگاه آزاد به عنوان محل تحصیل دکترای خود پرهیز می کند؟! یعنی این قدر این عنوان و مدرک از دانشگاه آزاد، خوار و ذلیل است که ایشان حاضر نیست در مصاحبه، نام دانشگاه محل تحصیل و أخذ مدرکش را ببرد؟ در سایت ایشان هم ماستمالی نام اصلی دانشگاه محل تحصیل دکتری دیده میشود.

در سراسر کشور، دانشگاهی با نام "دانشگاه علوم و تحقیقات" وجود ندارد؛ آنچه واقعیت مدرک دکترای آقای نماینده است، مدرک از دانشگاه آزاد اسلامی است؛ در شعبه علوم و تحقیقات تهران. شعبه یک دانشگاه، هرگز نام دانشگاه نیست و جعل و تقلب و فریب محسوب میشود!

2. سوال مهم دوم این است که(بر فرض واقعی بودن این مصاحبه و سوال و جواب) آیا جناب تابش نمی دانند تا چه مقطعی در دانشگاه تهران درس خواندند؟!

قطعاً پاسخ منفی است. کسی که هوش و حواس سالمی دارد، محل و دانشگاه تحصیلات یک مقطع تحصیلی را هرگز فراموش نمی کند!

سوال بعدی این است که جناب تابش چرا این قدر سربسته پاسخ داده است؟

در این که ایشان کارشناسی را در دانشگاه تهران یا مراکز وابسته به آن دانشگاه خوانده، تردیدی نیست. همچنین در این که دکترای خویش را در رشته جنگلداری از دانشگاه آزاد گرفته هم تردیدی نیست.

می ماند تحصیل در دوره کارشناسی ارشد! این پاسخ اجمالی ایشان (تا مقطعی در دانشگاه تهران و در نهایت در دانشگاه علوم و تحقیات ...) برای فرار از چیست؟

دو حالت بیشتر فرض ندارد؛ یا ایشان ارشد خود را از دانشگاه تهران گرفته، که خود افتخاری است و دلیلی ندارد که با این گونه پاسخ دادن، از آن فرار کند!

و یا این که ایشان ارشد خود را هم مثل دکترا، از دانشگاه آزاد گرفته و هر دو مقطع را هم در طول دوره نمایندگی گرفته است! و حاضر  نیست نام دانشگاه را صریح بگوید!

این پاسخ اجمالی جناب نماینده، شاید فراری از اقرار به أخذ مدرک ارشد از دانشگاه آزاد باشد؛ همچنان که در دکترا هم به جای نام دانشگاه آزاد از دانشگاه خیالی "علوم و تحقیقات" نام برده شده است؛ همان کاری که در سایت ایشان وجود داشت.

و البته تردیدی نیست که اگر به واقعیت، یعنی أخذ مدرک ارشد از دانشگاه آزاد اقرار می شد، دروغ سایت ایشان در أخذ مدرک ارشد از دانشگاه تهران به دست خود ایشان افشا می شد و این افتضاح به راحتی قابل جمع نبود!

و این همان نکته ای است که در آستانه انتخابات مجلس نوشتیم و برخی سایتهای شهر، یادداشت وبلاگ تریبون را منتشر کردند! از انها شکایت شد به جرم نشر اکاذیب؛ اما نویسنده اصلی همچنان، متهم به نشر اکاذیب نیست!

کاش شکایت کنند و اکاذیب و ناشر آن در دادگاه مشخص شود! ای کاش!

3. سوال سوم هم این که دانشگاه آزاد مثل دانشگاههای دولتی از دانشجویان دکتری تعهد تحصیل تمام وقت می گیرد. آیا دانشگاه آزاد این قانون خود را در مورد نماینده اردکان، اجرا نکرده است؟ و چرا؟

و اگر اجرا کرده و نماینده تعهد تحصیل تمام وقت داده، چهار سال نمایندگی را چگونه پاس کرده است؟! آیا تعهدی داده و به آن عمل نکرده و مشغول تحصیل دکتری خلاف قانون شده است؟


نوشته شده در  شنبه 96/1/12ساعت  12:4 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]