سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به این سخنان شهردار اردکان دقت کنید که درباره یادمان شهدای گمنام پارک شهر گفته است:

"یادبود و مقبره ی شهدا  7 متر ارتفاع و دارای نورپردازی و آب نما میباشد.
آن چیزی که در معماری این بنا برای ما مهم بود، به کارگیری طراحی کاملا ایرانی و اسلامی و نشان دهنده ی اعتقادات ما بود.
ما در ذره ذره ی این طراحی سعی کردیم تا مفهومی را به مخاطبان برسانیم، حتی روی عدد 7 که عدد مقدسی بود کار کردیم و این اهداف کار را برای طراحی مشکل میکرد." (لینک خبر در اردکان گویا)

نمیدانم جناب شهردار، تقدس عدد هفت را از کجا کشف کرده اند؟ و تنهایی کشف کرده اند یا مشاوران با حقوق یا بی حقوقی هم داشته اند؟!

تا آنجا که معلوم است، عدد هفت برای زرتشیان معنا و اعتبار خاصی دارد! همچنین در فرقه هفت امامی اسماعیلیه و انشعابهای آن از قبیل آقاخانیه و دروزیه و بُهره، عدد هفت احترام و تقدس دارد؛ به گونه ای که همه مراتب جهان و مراتب سلسله دینی این گروهها بر عدد هفت سامان یافته است!

همچنین در ایران باستان، عدد هفت مقدس محسوب می شده که میتوان به هفت پله مقبره کوروش به عنوان یکی از نمادهای آن اشاره کرد!

نمیدانم جناب شهردار اردکان پیرو کدام دین و مذهب است؟! اگر زرتشتی یا اسماعیلیه و آقاخانیه و دروزیه یا پیرو کوروش هستند، عدد هفت هم برایشان مقدش است! اما حق ندارند چیزی را که برای شخص ایشان مقدس است، در نماد ملی و مذهبی شهری به کار گیرند که مردمش پیرو آن کیش و مرام نیستند!

اگر هم مسلمان و شیعه هستند، هیچ دلیلی بر تقدس و ارزش مذهبی عدد هفت وجود ندارد؛ تنها آسمانها و زمین در آیات قرآن هفت طبقه دانسته شده و هیچ دلیلی بر تقدس و اعتبار ویژه این عدد در منابع دینی اعم از قرآن و روایات وجود ندارد.

گویا جناب شهردار از هفت سنگ و هفت حوض و هفت سین و هفت پله مقبره کوروش، چنین استنباط کرده اند که عدد هفت مقدس است و این عقیده شان در تقدس عدد هفت را در نماد شهدای گمنام هم جا داده اند!


نوشته شده در  یکشنبه 95/8/16ساعت  12:4 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]