سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در بحث تغییر یا حفظ کاربری باغات و اراضی مزروعی، قانون متعادل است، اما شهرداری به سمت منافع خودش غش می کند!

قانون از یک سو مالکان را تشویق به حفظ باغات و اراضی مزروعی می کند و در قبال تغییر کاربری، شهرداریها مبالغ کلانی تا حد 80 درصد قیمت زمین با نرخ کاربری جدید زمین می گیرند.

اما از سوی دیگر، قانون به صراحت دولت و شهرداریها را مکلف کرده که به مالکان اراضی مزروعی و باغات، به همان مقدار سرانه فضای سبز شهرداری، تسهیلات و خدمات ارائه دهند.

ماده 9 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی وباغ ها مصوب 31/3/1374 و اصلاحیه 1/8/1385به صراحت چنین می گوید:

"به منظور حمایت از تداوم کاربری اراضی زراعی و باغها واقع درداخل محدوده قانونی شهرها و شهرکها که در طرحهای جامع و تفصیلی دارای کاربری کشاورزی می باشند. دولت و شهرداری  ها موظفند تسهیلات و خدمات شهری را مطابق تعرفه فضای سبز شهرداریها در اختیار مالکان آنها قرار دهند ."

اکنون سؤال این است که بدون تردید شهرداری اردکان در طول چند سال گذشته، درآمد چند میلیاردی با استناد به بندهای قانونی عوارض تغییر کاربری اراضی مزروعی و باغات داشته است، اما تاکنون چند ریال به مالکان به اقتضای دستور صریح این ماده قانونی پرداخته است؟

بدون تردید یک ریال هم پرداخت نکرده است! یعنی شهرداری اردکان فقط به بخشی از قانون، که منافع خودش را تأمین میکرده، عمل کرده و حقوق مردم را به راحتی زیر پا گذاشته است.

امیدوارم چند نفر از مالکان باغات و اراضی مزروعی همت کنند و با مراجعه به مراجع قانونی و با کمک از وکیل یا وکلا، شهرداری اردکان را ملزم به اجرای قانونی کنند که به نفع مردم نوشته شده و شهرداری اردکان تاکنون آن را به اجرا نگذاشته است.


نوشته شده در  یکشنبه 95/8/9ساعت  10:16 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]