سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تا جایی که از قوانین خواندیم، ظاهراً تخفیف تا حداکثر بیست درصد هزینه عوارض و خدمات شهری املاک، در اختیار شهردار است؛ بیست درصدی که گاهی مبالغ بسیار بالایی هم می شود. و البته نمی دانم مبلغ خاصی برای سقف بیست درصد هم دیده شده یا نه؟

یعنی اگر بهای عوارض و خدمات ملکی مثلاً به حدود 271 میلیون تومان رسید، آیا شهردار میتواند بیست درصد تخفیف بدهد؟ یعنی حدود 55 میلیون تومان را نگیرد؟ اگر میشود، چقدر خوش به حال مالک  میشود؟!

اما سندی که فعلا توسط یکی از دوستان در اختیارم قرار گرفته، چنین می گوید که آقای م.ج.ک.ا بابت حق و حقوق ماده 147 باید هفده میلیون و صد و هفتاد هزار تومان به شهرداری پرداخت می کرده که با دست و دلبازی شهردار محترم مواجه شده و فقط دوازده میلیون و نیم قرار شده بپردازد؛ آن هم در سی قسط!

سی قسط یک ماهه یا بیشتر؟ نمیدانم. اما میدانم مبلغ تخفیف داده شده توسط شهردار، بیش از اختیار قانونی ایشان، یعنی حداکثر بیست درصد است. شاید هم مجوزهای قانونی دیگری برای تخفیف دارند که اطلاع رسانی عمومی نشده است. منتظر اطلاع رسانی شهرداری و اطلاع عموم مردم از تخفیفات قانونی می مانیم.

و البته سؤال بعدی این است که این لطف شهردار برای تخفیف بیست درصد برای همه است، یا صرفاً شامل افراد خاصی میشود؟ و اگر شامل افراد خاص میشود، آیا میتوان از ملاک خاص بودن پرسید؟

همچنین آیا تقسیط به سی قسط و کمتر یا بیشتر هم از اختیارات شهردار است؟ و اگر هست، ملاک بهره مندی ارباب رجوع برای تقسیط سی ماهه چیست؟ آیا شامل حال همه می شود؟ و اگر نه، چرا؟


نوشته شده در  شنبه 95/8/8ساعت  9:45 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]