سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیمارستان فاطمه الزهراء مهریز در سال 1372 با 96 تختخواب افتتاح شده و قبل از آن بیمارستانی نداشته، اما اکنون با 128 تخت فعال است، و طرح تبدیل آن به 144 تختخواب در حال اجراست. دارای درجه ارزشیابی درجه 1 است و  دارای رتبه برتر در بخش زایمان طبیعی و از آن مهمتر، رتبه اول استان در مشارکت متخصصان در برنامه مقیمی بیمارستان است! (لینک اول منبع) (لینک دوم منبع)

اما این جایگاه در یک شهرستان کوچک و بی ادعا با یک چهارم جمعیت اردکان را، مقایسه کنید با اوضاع بیمارستان شهر پرادعا با مسئولان پرطمطمراق اردکان:

بیمارستان 96 تختخوابی ضیایی، نصفه و نیمه در سال 1388 افتتاح شده است. یعنی در دورانی که مردم اردکان در ساختمان 40 تختخوابی قدیمی و فاقد بسیاری از استانداردها درمان می شدند، مردم مهریز 16 سال قبلش، بیمارستان نوساز 96 تختخوابی را افتتاح کرده بودند و هیاهو و ادعایی هم نداشتند!

و اکنون که سالها از توسعه مرحله اول بیمارستان مهریز گذشته و در گام دوم توسعه هستند، ما هنوز در گام اول، آن هم با کمک خیرین، فقط اسکلتی ساخته ایم! شما حساب کنید با این مدیریت، در این شهر پرادعا چند سال از شهر کوچک و بی ادعای مهریز عقب هستیم!

راستی چرا غالب زنان شهرستان، برای موضوعات زنان و زایمان به شهر همجوار و مرکز استان میروند، و مهریز بی ادعا، رتبه اول را در این زمینه دارد؟!

و راستی، رتبه شهرستان اردکان و بیمارستان ضیایی، در مشارکت پزشکان متخصص مقیم چندم استان است؟! واضحتر اینکه در انتهای لیست، چند شهر بعد از ما باقی مانده است؟!

خدا را شکر که شهری به نام میبد و مدیریت درمانی آن، همجوار ماست؛ و گرنه، مجبور بودیم، هربار مسیر هفتاد کیلومتری مرکز استان را تحمل کنیم! میبدی که بیمارستان 145 تختخوابی را در سال 1380 افتتاح کرده و ما با شرمندگی تمام، هشت سال بعد، بیمارستان 96 تختخوابی را افتتاح کردیم!

جناب رئیس! این اطلاعات، از سرناآگاهی از عملکرد شبکه نیست! از سر آگاهی از عملکرد سایر شبکه ها و مقایسه آنهاست. در سیر قهقهرایی درمان شهر، موفق باشید!

راستی، اگر یک نفر از طیف مخالف باند سیاسی حاکم شهرستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان بود، با این عملکرد مشعشع، تا حالا چند بار سرش را بیخ تا بیخ بریده بودند؟!


نوشته شده در  دوشنبه 94/10/7ساعت  11:42 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]