سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقدهایی بر مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشتم. رئیس و عوامل رئیس با دستپاچگی، واکنشهای ناشیانه ای بروز دادند که هر کدام جای بررسی و تحلیل دارد. در این یادداشت موردی را مطرح میکنم تا نوبت به بقیه موارد برسد.

طبق شنیده ها که با تحقیق فراوان معلوم شد واقعیت داشته، رئیس شبکه، پیرو یادداشت وبلاگ و در واکنش عجولانه به محتوای آن، برخی عوامل بیمارستان را در جلسه ای جمع میکند و نکاتی مطرح می نماید. یکی از نکات حاشیه ای آن بوده که ایشان با سادگی محض، یکی از همکاران ساعتی شاغل در مجموعه که در آن جلسه حضور نداشته را به افشای اسرار محرمانه بیمارستان متهم میکند. اما نکات قابل تذکر به این نقد ناشیانه و عملکرد بچه گانه ایشان:

1. جناب دکتر! اگر اعتقاد دارید که نکاتی که در آن یادداشت نوشته شده، دروغ بوده و ناشی از ناآگاهی از عملکرد شبکه است، چرا کسی را متهم به افشای اسرار بیمارستان میکنید؟! همین واکنش نشان میدهد که مطالب یادداشت، واقعیت داشت و افشای گوشه کوچکی از نقایص و سوء مدیریت فاحشی بود که از افشای آن بر آشفته شده اید و با قید فوریت، جلسه ای در دفاع از خویش ترتیب دادید!

2. ادعای افشای اسرار، نشان میدهد شما اصلاً از وضع بیمارستان و واکنشهای مختلف و نقدهای فراوان مردم اطلاع ندارید و مغرورانه فکر میکنید مدیریت شما کاملاً مطلوب است. آقای دکتر! به جای پریدن با بزرگان و سیاستمداران شهر،  چرخی در میان صاحبان اصلی ریاست شما، یعنی مردم بزنید تا از اطلاعات مردم در نواقص مدیریتی شبکه، شگفت زده شوید و بدانید که صدها برابر این اسرار مگوی شما، در میان مردم شنیده میشود و این قلم، گوشه کوچکی از این موارد را مطرح کرده است.

3. خدا را شاهد میگیرم که تقریباً در هیچ حمع دو یا چند نفری نبوده که صحبت از شبکه درمان و نقدها مطرح شود، مگر آن که نکته جدیدی از سوءمدیریتها و ... مطرح شده است. و اکنون در حال تحقیق مواردی دیگری از آنها هستم که ان شاء الله اگر لازم شد برخی، علنی خواهد شد.

4. شخص مورد اتهام شما در افشای اسرار نواقص مدیریتی، بارها و بارها من را از این یادداشتها منع کرده و همین پیش بینی را در واکنش شما، بارها اعلام کرده است. این که بدون دلیل و مدرک دیگران را متهم کرده اید، به شخص شما و روز قیامت مربوط است؛ و آن شخص که کاملاً خود را از این تهمت مبرا میداند، صریحاً به بنده اعلام کرد که: از این تهمت رئیس که در جمع همکاران اعلام شده، نمیگذرم؛ امروز دستم به جایی نمیرسد، اما به قیامتی اعتقاد دارم که محل مطالبه حقوق است!

4. بدون تردید نگارنده، یقین داشت که برای فرار از پاسخگویی، دیگران را متهم خواهید کرد؛ و شکی نیست که یقین داشتم همان فرد مورد نظر شما، اولین متهم خواهد بود؛ لذا هیچ یک از اخبار مستند به ایشان نیست. و اکنون دو شاهد دیگر از سوءمدیریت شما افشا خواهم کرد تا یقین پیدا کنید در هیچ کدام در این موارد محرمانه، شخص مورد اتهام شما اصلاً حضور نداشته است:

یکم: اگر از افشای اسرار نواقص و سوءمدیریت هراس نداشتید، چرا چشم بینای شما در شبکه، یک لحظه امام جمعه محترم را در بازدید سرزده از شبکه، با سایر همکاران شما تنها نگذاشت؟ چند نفر از همکاران شما، این انتقاد را به بنده گفتند تا به دفتر امام جمعه منتقل کنم که همراهی آن شخص خاص، هیچ اعتمادی باقی نمیگذاشت تا حرفها و نقدها به امام جمعه منتقل شود!

و این اعتراض و انتقاد و ترس همکاران از برخوردهای خشن شما، نشان میدهد چه فضای پادگانی و پلیسی و خفقانی در مجموعه تحت مدیریت شما جاری است؛ و همین روند برخورد با انتقادها نشان میدهد، چه قدر نقصان و سوءمدیریت وجود دارد. کسی که عملکرد قابل دفاعی داشته باشد، از نقد استقبال میکند، نه این که ناقد را سرکوب نماید!

دوم: آقای دکتر! در روز بازدید امام جمعه در شهرستان حضور نداشتید و دستورات کنترلی شما، تلفنی منتقل و انجام می شد. برابر اطلاعات واصله چند وقتی است حضور شما در شهرستان و مجموعه مدیریتی، کم رنگ شده است. نکند شما هم مثل برخی دیگر از مسئولان شهرستان، با حفظ سمت، مشغول ادامه تحصیل هستید؟! البته چون هنوز مقصد شما معلوم نشده، حاضرم با اندک اشاره ای تکذیب کنم. اما در حال تکمیل اطلاعات هستم.

(آقای دکتر! اعتراف میفرمایید که متهم مورد نظر شمادر افشای اسرار شبکه، در هیچ کدام از این دو جریان، مطلقاً حضور نداشته است!)

5. بنا به منطق شما، اگر کسی یا کسانی سوءمدیریت، اختلاس، فساد و را گزارش دهند، متهم به افشای اسرار و به تعبیر صریح "جاسوس" هستند! پس کلیه کارکنان وزارت اطلاعات، باید جاسوس محسوب شوند! پس کلیه کارکنان سازمان بازرسی و حراست ادارات باید "جاسوس" محسوب شوند!

6. آقای دکتر! امر به معروف و نهی از منکر تنها به تذکر پوشش نیست؛ یکی از بزرگترین نهی از منکرها، گزارش نواقص مدیریتی کسانی است که باعث هدر رفت امکانات، بی اعتمادی و نارضایتی مردم و فراهم کردن رانت و پارتی برای افراد خاص هستند. اگر کسی این اطلاعات را داشته باشد و افشا نکند "خائن" و تارک نهی از منکر است. کسی که وظیفه خود را در مسیر این وظیفه الهی انجام دهد، نه تنها "جاسوس" نیست، بلکه شایسته تقدیر و تکریم است.

و فکر میکنم خیلی فاصله داریم تا زمانی که انتظار داشته باشیم حضرتعالی این نکته واضح را درک فرمایید.


نوشته شده در  شنبه 94/10/5ساعت  9:8 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]