سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 یکی از آفتهای مهم مبارزات سیاسی در همه جای دنیا که متأسفانه به ایران و ایرانیان هم سرایت کرده و البته با فرهنگ اسلامی به شدت ناسازگار است،  عبارت است از بالا بردن هزینه حضور سیاسی فرد در مبارزات انتخاباتی.

گاهی این آفت چنان شدت و قوت می‌گیرد که بسیاری از کسانی که لایق مناسب به حراج گذاشته شده در انتخابات هستند، عطای حضور در انتخابات را به لقای این زشتی‌ها می‌بخشند و در عمل، جامعه از حضور آنها بی‌بهره می‌شود.

این آفت، البته کم و بیش، در جریان همه کل‌کل‌های سیاسی دیده می‌شود؛ و بسیاری از افراد به خاطر همین نقیصه، از اظهار نظر سیاسی پرهیز می‌کنند یا با احتیاط شدید سخن می‌گویند، یا بدتر از همه به دام دورنگی و نفاق سیاسی می‌افتند و با هر گروهی، در حضور موافقند و در غیاب، به شدت مخالف!

ترویج این آفت (بالا بردن هزینه حضور یا اظهار نظر با بهره گرفتن از انواع تهمت‌های اخلاقی، سیاسی و اقتصادی) و به کار گرفتن تمام همت برای این شیوه منفور مبارزاتی، یکی از مهم‌ترین اصول تبیلغات انتخابات برخی افراد برای تخریب دیگران  (و نه معرفی هنر خویش) است؛

و چنین است که در آستانه انتخاباتی دیگر، مخصوصاً در عرصه شوراها، متأسفانه و احتمالاً شاهد به حراج گذاشتن اخلاق انسانی و اسلامی خواهیم بود.


نوشته شده در  سه شنبه 92/2/3ساعت  9:12 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]