سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چندی پیش، مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی به ملکوت اعلی پیوست؛ اندکی بعد از او مرحوم آیت الله خوشوقت. سالهای قبل مرحوم آیت الله مجتهدی و مرحوم آیت الله حق شناس. روح همه این بزرگواران مهمان حضرات معصومین علیهم السلام باد.

یکی از سؤالهای مهمی که پس از اعلام درگذشت این بزرگان از سوی مردم پرسیده می‌شود، آن است که چرا این افراد قبل از فوت در سطح کشور شناسانده نمی‌شوند تا همه از انفاس قدسی الهی ایشان بهر‌ه‌مند گردند؟

شخصاً بارها و بارها با این سؤال مواجه بوده‌ام. اما پاسخش چیست؟!

اصلی‌ترین پاسخ آن است که این افراد وارسته هر گونه حضوری در رسانه را از خوف گرفتار شدن در دام ریا و شهرت‌طلبی کنار می‌گذاشتند. بر خلاف بسیاری از ما که که از کمترین فرصت حضور در مجامع عمومی، بیشترین بهره را طالبیم، آنها مردان خدا بودند و نه عبد هوا و هوس و بنده نفس خویش!

اما آیا این خوف آنها،‌ وظیفه رسانه‌ها مخصوصاً صدا و سیما را هم ساقط می‌کند. در ایامی که کارمند رادیو معارف بودم و به اقتضای وظیفه برای تهیه و پخش درسهای اخلاق بزرگان اقدام می‌کردم، بارها با این سؤال مواجه بودم.

برای خودم به این پاسخ رسیده بودم که خیر. انکار آنها از حضور در رسانه (و حداقل در حد پخش درسهای اخلاق ایشان) باعث نمی‌شود که مسئولان صدا و سیما احساس تکلیف نداشته باشند. از این رو سفرهای مختلفی تدارک دیده شد و برای جلب رضایت اساتید، خیلی تلاش شد؛ و البته گاهی به نتیجه نرسید.

رادیو معارف این افتخار را داشت که بسیاری از اساتید اخلاق را به جامعه بشناساند و امیدوارم در این راه موفق‌تر از قبل باشند. درس‌های اخلاق آیت الله ناصری، آیت الله حق‌شناس، آیت الله شیخ جواد کربلایی و بسیاری دیگر از بزرگان اولین بار در این رادیو پخش شد و اکنون نیز در برنامه "مکارم خوبان" که همه روزه از رادیو معارف پخش می‌شود، ادامه دارد. (جدول پخش برنامه‌های روزانه رادیو در سایت رادیو معارف موجود است؛ کلیک کنید) کاش این فرصت را از دست ندهیم.

و البته به کمک ابزارهای جدید، فایلهای صوتی و تصویری سخنان این بزرگان نیز موجود و قابل استفاده است. (لیست برنامه‌ها؛ کلیک کنید) گامهای رادیو معارف در این عرصه قابل تقدیر است.


نوشته شده در  شنبه 91/12/5ساعت  7:53 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]