سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آقای معصومی‌نژاد را که می‌شناسید؛ همان خبرنگار صدا و سیما در "رم"؛ این یادداشت به ایشان مرتبط است. گرچه حق این است که به بالادست‌های ایشان در سازمان مرتبط شود!

بگذریم. امروز (یکشنبه 15 بهمن) ظهر، اخبار 14 را از رادیو سراسری می‌شنیدم. درباره بحران بیکاری در ایتالیا می‌گفت و رکود اقتصادی و مشکلات اجتماعی در اثر بیکاری.

چنان گزارش کرد که گویا همین امروز همه چیز در ایتالیا تمام می‌شود! من به چند تن از دوستان که در ماشین شنونده رادیو بودیم، گفتم حالا فکر می‌کنید که بیکاری در ایتالیا چند درصده؟!

و البته در ادامه گفتم که این خبرنگارها زرنگی (و در واقع کلاهبرداری!) می‌کنند و نرخ بیکاری یا همان درصد بیکاری جامعه آماری آماده به کار را نمی‌گویند!

البته جناب معصومی‌نژاد ما را ضایع کرد و در آخرین جمله گزارش خود (دقیقاً آخرین جمله) نرخ بیکاری را گفت! فکر می‌کنید چند درصد بود؟ پنجاه درصد، چهل درصد، سی درصد، بیست درصد؟!

نه خیر؛ فقط یازده درصد؛ بله درست خواندید و دیدید، فقط و فقط یازده درصد.

آن وقت در گزارش به گونه‌ای می‌گوید که گویا جامعه ایتالیا در معرض انقراض و دولت آن در آستانه سرنگونی است! اگر اسم این کار کلاهبرداری نباشد، چیست؟! لابد کلاه گذاشتن سر مردم!

جناب معصومی‌نژاد! اگر چه خیلی وقته از ایران دور هستی، اما یادآوری می‌کنم که دولتمردان ما اگر نرخ بیکاری را به 15حداقل درصد هم برسانند، کلاهشان را به هفت آسمان خواهند انداخت!

راستی جناب معصومی‌نژاد! اگر قرار بود نرخ بیکاری 11 درصد به انقراض بینجامد، پس ما سالهاست که منقرضیم و خودمان خبر نداریم!

(فعلاً این یادداشت را نوشتم تا کمی از عصبانیتم از حرفهای رئیس جمهور فروکش کند؛ شاید نکته مختصری بعداً درباره جلسه استیضاح نوشتم).


نوشته شده در  یکشنبه 91/11/15ساعت  11:32 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]