سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیشنهاد می‌کنم روزی در هنگام عبور از جایی که تردد جمعیت زیاد است، توجه‌تان را به کفش و جوراب رهگذران متمرکز کنید.

ظاهراً این نتیجه به دست می‌آید که بیش از 99 درصد مردها، جوراب به پا دارند و البته همه آنها جوراب ضخیم است! و بیش از هشتاد درصد آنها کفش کاملاً پوشیده را انتخاب کرده‌اند. همچنین بلندی پای شلوار بیش از نود درصد مردها به گونه‌ای است که کاملا روی پا آنها را پوشانده است. و خلاصه آنکه، اگر شما بخواهید مثلا انگشتان پای مردی را به صورت اتفاقی در خیابانی در حال تردد ببینید، احتمالش نزدیک صفر است!

اما همین موضوع را درباره خانمها بررسی کنید! درصد قابل توجهی از آنها، جوراب نمی‌پوشند! همچنین به خلاف مردها که همگی (به استثنای موارد نادر) جوراب ضخیم می‌پوشند، در میان زنها افراد زیادی را می‌بینند که جوراب کاملاً نازکی پوشیده‌اند! درصد قابل توجهی از خانمها کفشی می‌پوشند که کاملاً پوشیده نیست! همچنین پای شلوار بسیاری از خانمها، حتی به قوزک پا هم نرسیده، چه اینکه بخواهد روی کفش افتاده و پا را پوشانده باشد! نتیجه اینکه احتمال دیدن انگشتان پای زنان در خیابان، بسیار بالاست!

حال به این نکته توجه فرمایید که بر خلاف آنچه در عمل اتفاق افتاده، پوشاندن کامل پا در احکام شرعی اسلام، برای زنان واجب است و برای مردان نه واجب و نه مستحب است! نیز به این مسأله توجه فرمایید که اگر پوشاندن پا برای مردان هم واجب بود، یا اگر چنین وجوبی در مورد زنان وجود نداشت، آیا باز هم به همین آمار می‌رسید؟! در واقع به نظر می‌رسد، تعمد و سرکشی نسبت به حکم اسلام، کاملاً اتفاقی در حال شکل گرفتن است! یعنی مصداق جمله (الناس حریص علی ما منع؛ مردم به چیزهایی که ممنوع شود، مشتاق‌ترند) هستیم! شاید هم درصد بسیاری از رهگذران پیرو دینی غیر از اسلام باشند و شاید هم، بسیاری از خانمها از حکم شرعی پوشش واجب در اسلام اطلاع ندارند!

و البته این بررسی نتیجه آن است که پوشش سر و گردن بسیاری از خانمها به گونه‌ای است که نمی‌توان سر را بالا گرفت و در کوچه و خیابان راه رفت؛ سر به پایین انداختن هم که محذور دارد؛ پس درود بر عصای سفید!


نوشته شده در  شنبه 91/8/6ساعت  4:3 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]