سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به مناسبت، حوادث سیاسی اخیر، نکته‌ای تاریخی از «جعفر کذاب»، فرزند امام هادی علیه السلام و برادر امام حسن عسکری علیه السلام و موضع قاطع امام هادی علیه السلام تقدیم می‌کنم.

صالح بن عبدالله می‌گوید مادرم که در روز تولد جعفر در خانه امام هادی علیه السلام بود، نقل می‌کرد: هنگام ولادت جعفر در خانه امام هادی بودم. همه اهل خانه، به جز خود امام، خوشحال بودند. از ایشان سؤال کردم: مولای من! چرا شما را خوشحال نمی بینم؟ حضرت فرمود: در آینده علت این امر بر تو روشن خواهد شد؛ چرا که او افراد بسیاری را گمراه خواهد کرد.

امام هادی به بسیاری از یارانش فرمودند: اجتناب کنید از پسر من، جعفر، زیرا که او برای من، بمنزله پسر نوح  است نسبت به حضرت نوح!
جعفر مردی عیاش و نا اهل و شرابخوار و از مدعیان امامت بود. همواره در مجالس بزم و شرابخواری شرکت می‌کرد و اغلب مست بود و بسیار باعث ناراحتی پدر و برادرش امام حسن عسکری علیه السلام می‌شد.

احمد بن سعد کوفى مى گوید: به همراه گروهى از شیعیان نزد امام هادی رسیدیم و از امامت بعد از ایشان سؤال کردیم و گفتیم که برخى مى‌گویند امام بعد از شما، جعفر است و نه حسن. امام فرمود: [از این سخن ] بپرهیزید، همانا جعفر دشمن من است؛ اگر چه فرزند من است. همچنین او دشمن برادرش حسن است و حسن امام بعد از من است. امام هادی در جایی دیگر در مورد جعفر می‌فرماید: او از تعالیم دین خارج است و زیر بار فرمان من نیست!

وی پس از شهادت پدرش امام هادی علیه السلام ادعای امامت کرد، ولی حضرت امام حسن عسگری علیه السلام اجازه هیچگونه خودنمایی را به او نداد تا این که پس از شهادت امام حسن عسگری علیه السلام و آغاز غیبت صغری، او فرصت یافت دوباره ادعای امامت کند و با دروغ، جمعی را به گمراهی بکشاند و از این رو به جعفر کذاب شهرت یافت.


نوشته شده در  چهارشنبه 91/7/5ساعت  11:3 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]