سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برخی از ما ایرانی‌ها، اعم از مردم و مسئولین، مهارت خاصی در ایجاد تنش داریم؛ بیچاره مردم کوچه و بازار!

چند روز پیش رفته بودم گاز بزنم؛‌ جایگاه نزدیک خانه ما تعطیل بود. از علت تعطیلی پرسیدیم. هر یک از کسانی که می‌آمدند و می‌رفتند چیزی می‌گفتند که غالب جوابها نزدیک به هم بود؛ و البته گاهی هم با تمسخر همراه بود: « پول گاز را نداده، گازش را قطع کرده‌اند»! کسی هم در جایگاه نبود که علت واقعی تعطیلی را از او بپرسم.

اما بر فرض که این پاسخ رایج درست باشد، برای من سؤال مهم این است که مگر جایگاه‌داران گاز،‌ نسیه هم گاز می‌دهند که به خاطر وصول نشدن مطالبات،‌ نمی‌توانند قبض گاز جایگاه را بپردازند؟! مگر فروش،‌ نقدتر از فروش جایگاه‌های سوخت (اعم از بنزین و گاز) هم وجود دارد؟!

این تنش،‌ در ابتدای گران شدن نرخ گاز هم وجود داشت؛‌ جالب اینکه جایگاه‌ها اعتراض داشتند! جایگاه‌دارانی که پول گاز را هر چه باشد نقدی می‌گیرند و هر چه گاز گران‌تر باشد، درصد کارمزد آنها بیشتر خواهد بود. و باز هم من علت را نمی‌فهمیدم و نمی‌فهمم؛ جز این که بگوییم برخی از ما ایرانی‌ها متخصص در ایجاد تنش هستیم؛ چه به سودمان چه به ضررمان! 

و البته که سیاستمداران ما و در رأس آنها دولت محترم، گوی سبقت از همه ربوده است! فراموش نکنیم اولین چیزی که در پی تنش‌ها لطمه می‌بیند، امنیت اجتماعی است در همه عرصه‌های آن؛ اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی!


نوشته شده در  دوشنبه 91/5/9ساعت  12:33 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]