سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرهنگ «شهر ما، خانه ما» متأسفانه هنوز برای عده زیادی تثبیت نشده است؛‌ اعم از باسواد و بی‌سواد،‌ شهری و روستایی، فقیر و غنی!

پارسال روزهای اول ماه رمضان برای بازدید نمایشگاه قرآن،‌ خانوادگی رفته بودیم. در حیاط مصلی وقت افطار،‌ چه اوضاعی بود. پسرم مرتب می‌گفت چرا آشغالها را می‌ریزند روی زمین،‌ و من جوابی نداشتم! در این گیر و دار که در گوشه‌ای نشسته بودیم،‌ مصاحبه‌گر رادیو قرآن آمد سراغمان. او را به پسرم،‌حواله دادم تا سوره‌ای از قرآن که در مهد کودک یاد گرفته برایشان بخواند و دست از سر ما بردارند!

علی گفتگوی کوتاهی کرد و سوره‌ای خواند. گزارشگر پرسید نمایشگاه خوب بود؟ پسرم گفت: نه! من و تیم گزارشگری تعجب کردیم. گزارشگر پرسید: چرا؟ و علی گفت: ان الله یحب المتطهرین. آخه کسی که میاد قرآن بخونه،‌ مگه این رو نمیدونه؟!

گزارشگر ازش پرسید: حالا باید چکار کنیم که اینطوری نشه؟! علی گفت: باید یواشکی نگاه کنیم ببینیم کی آشغال میریزه و بعدش اشاره کرد به یکی از نیروهای خدماتی آنجا و گفت اون وقت جارو را از این آقا بگیریم و به اون بدیم تا همه حیاط را تمیز کنه تا جریمه بشه و ببینه چقدر سخته و دیگه آشغال نریزه! مگه این آقا (خدماتی) خودش این همه آشغال ریخته که باید تمیز کنه!


نوشته شده در  پنج شنبه 91/4/1ساعت  10:15 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]