سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

به بهانه تکریم مقام معلم شهید استاد مطهری: (درباره روز معلم یادداشت دیگری خواهم نوشت).

به نظر شما اگر در روزگار ما استاد شهید مرتضی مطهری زنده بود، در شمار کدام یک از شخصیت‌های زیر قرار می‌گرفت؛ (توجه کنید که منظور از روزگار ما، همه حوادث سیاسی و اظهار نظرها و عملکردهای ریز و درشت سیاسیون در بازه زمانی سه سال اخیر است):

آیا از کسانی بود که حاشیه‌نشین سیاست هستند و گاهی به میخ و گاهی به نعل می‌زنند؟!

آیا از عالمانی بود که این‌قدر از سیاست نمی‌گویند که به عنوان ضد انقلاب از آنها نام می‌برند و گاهی که اظهار نظری به نفع نظام می‌کنند، دوست و دشمن متحیر می‌شوند؟!

آیا از کسانی بود که به نوشتن و سخنرانی در حوزه‌های اخلاق و عقاید و ... (غیر از سیاست) می‌پرداخت و کسی حرفی از سیاست از زبانش نمی‌شنید؟!

شهید مطهری که ما از آثار و سخنرانی‌هایش شناختیم، هرگز در صف گروه‌های فوق قرار نمی‌گیرد. بدون تردید اگر استاد شهید مطهری زنده بود، مواضع راسخ و قاطعی داشت که به مذاق خیلی‌ها سازگار نمی‌افتاد.

در عالم سیاست، سیاسیون فقط عالم و روحانی و طلبه‌ای می‌خواهند که با آنها باشد و آنها را تأیید و همراهی کند؛ یا حداقل به کارش برسد و کاری به کار آنها نداشته باشد! گرچه این قبیل افراد در میان روحانیت هم وجود دارند، اما قطعاً نمی‌توان شهید مطهری را در ردیف آنها دانست.

شجاعت در ابراز نظر و نقد به همراه تحمل تهدید و ارعاب و تحریم و همه سختی‌های مربوط به آن، سیره استاد شهید مطهری بود و از اصول کسانی است که در این راه قلم و قدم می‌زنند؛ و چنین است که در برابر اندیشه استاد،‌ دست به تیر می‌شوند؛ همانها همچنان دست به تیرند! (اشارتی برای آنان که اهل اندیشیدن بیشتر هستند). خیلی‌ها از شهید مطهری تجلیل می‌کنند چون فعلاً زنده نیست؛ اما اگر زنده بود ...

(پیشنهاد می کنم کتاب استاد مطهری و روشنفکران را حتماً بخوانید تا نسبت اندیشه استاد مطهری با اندیشه برخی روشنفران امروزی را بیشتر بدانید).

 


نوشته شده در  سه شنبه 91/2/12ساعت  12:15 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]