سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در سال تولید ملی رفتیم برای یک مؤسسه فرهنگی تلویزیون بخریم. از اول تصمیم قاطع همه بر خرید LCD یا LED ایرانی شد. در بازار تلویزیون و لوازم خانگی قم (سی متری کیوانفر) کلی گشتیم یعنی تقریباً همه مغازه‌ها را، اما حتی دریغ از یک تلویزیون LCD  یا  LED با مارک ایرانی.

بعضی از فروشندگان می‌گفتند اصلاً ایران چنین تلویزیون‌هایی تولید نمی‌کند. کم‌کم داشتیم این حرف را باور می‌کردیم. قرار شد پس از جستجوی اینترنتی و با اطلاعات بیشتر یک روز دیگر برگردیم و خرید کنیم.

وقتی رسیدم خونه، نشستم پای اینترنت و جستجوی اطلاعات. تا جایی که من پیدا کردم معلوم شد که چهار شرکت اصلی ایرانی در تولید تلویزیون LCD  وLED فعال هستند؛ شامل شهاب، صنام، پارس و مادیران؛ تنوع خوبی هم در محصولاتشان وجود دارد. هرچند برخی از این شرکت‌ها سایت فعالی نداشتند.

همچنین معلوم شد برخی تلویزیون‌هایی که به اسم خارجی فروخته می‌شود تولید ایران است اما از درج عبارت "ساخت ایران"بر روی آنها خودداری می‌کنند تا به ذائقه خریدار ایرانی برنخورد و آن را خارجی بداند و بخرد و اتفاقاً (و متأسفانه) خریدار خوبی هم دارد. مثلاً برخی تلویزیون‌های سامسونگ در این دسته جا می‌گیرند.

و معلوم شد اگر خواستید تشخیص بدهید که تلویزیون در ایران تولید شده یا نه، در سریال مندرج در پشت تلویزیون دنبال این عبارت باشید: 39G معنی این رمز که تابع قراردادهای بین المللی است اینه که تلویزیون در ایران ساخته یا مونتاژ شده است.

سه نتیجه :

1. به اطلاعات برخی فروشندگان لوازم نمیشه خیلی اعتماد کرد. 2. لازم است تولید کنندگان سایت فعالی داشته باشند و تولیدات خود را معرفی کنند. 3. وظایف دستگاه‌های دولتی در سال تولید ملی برای معرفی تولیدات ایرانی سنگین است که الیته ظاهرا تصمیم خاصی برای انجام آن ندارند.


نوشته شده در  چهارشنبه 91/1/23ساعت  5:32 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]