سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توصیه می‌کنم جواز ساختمان نگیرید؛ بدون پروانه، ساختمان بسازید و جریمه کمیسیون صد بپردازید؛ خیلی ارزان‌تر تمام می‌شود! اما شرح ماجرا با ذکر یک نمونه:
اگر سیصد متر مجوز گرفته باشید و 450 متر بسازید، 150 متر اضافه بنا دارید؛ تبصره 2 ماده صد می‌گوید شما حداقل یک‌دوم و حداکثر سه برابر ارزش معاملاتی ساختمان باید جریمه بپردازید.
مثلاً ارزش معاملاتی ساختمان اسکلت بتنی در سال جاری متری 30 هزار تومان است؛ یعنی جریمه اضافه بنای 150 متر حداقل دومیلیون و دویست و پنجاه‌هزار تومان و حداکثر سیزده میلیون و پانصدهزار تومان است.
این رقم را اضافه کنید به هزینه‌های مختلف بیمه و نظام مهندسی و نقشه و ... که برای جواز 300 متر قبلی پرداخت کرده‌اید؛ به‌اضافه کلی وقتی که در این رفت‌وآمد صرف کرده‌اید.
اما اگر کل همین 450 متر را کلاً بدون پروانه ساخته باشید، طبق تبصره 4 همین ماده صد، جریمه شما یک‌دهم ارزش معاملاتی ساختمان خواهد بود؛ یعنی متری سه هزار تومان و کلاً برای 450 متر بنای بدون مجوز، مبلغ یک‌میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان باید بپردازید!
یعنی وقتی پروانه داشته باشید، فقط جریمه 150 متر اضافه‌بنا حدود دو برابر کل 450 متر بدون جواز است؛ هزینه پروانه قبلی و بیمه و نظام مهندسی و نقشه و ... برای جواز گرفتن داشتید که در ساختمان‌سازی بدون پروانه هیچ یک از این هزینه‌ها وجود ندارد.
یعنی اگر بدون پروانه ساختمانی بسازید، با کمتر از یک‌چهارم هزینه می‌توانید پایان کار بگیرید. شک نکنید. مجرب است!
اگر برای اعصاب، وقت یا پول خودتان ارزش قائل هستید، با نگرفتن جواز ساختمان، به هدف خود خواهید رسید.
ما که تمام تخته‌های عقلمان کم بود و پروانه گرفتیم؛ ان‌شاءالله اگر روزی قرار شد، ساختمان دیگری بسازیم، هرگز یک قدم برای پروانه گرفتن برنخواهیم داشت؛ مگر این که کل عقلمان را از دست داده باشیم.
https://t.me/poorroostaee


نوشته شده در  شنبه 96/11/21ساعت  3:5 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]