سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چندی پیش، یکی از مسئولان شهر در پاسخ به یکی از پیام‌های خصوصی بنده، فرمودند که خوب است قبل از نگارش انتقاد، بررسی کافی صورت گیرد!

عین یادداشت این مسئول محترم این چنین است: «بنده و شما تاکنون برخوردی با هم نداشته‌ایم ولی برخی موارد بوده است که ان‌شاءالله با بررسی و کسب اطلاعات بیشتر نسبت به درج آن‌ها اقدام شود؛ ممنونم.»

گرچه در تمام یادداشت‌ها، مقید به بررسی شخصی هستم، اما در راستای توصیه درست این مقام مسئول، فی‌المجلس سؤالی درباره چرایی حذف باغچه جلوی بانک انصار توسط شهرداری پرسیدیم؛ پرسیدیم تا نتایج بررسی مسئولان شهری هم به اتقان کار کمک کند. سؤالی پرسیدیم و بارها پیگیری کردیم.

1.پیگیری اول چنین بود: «سلام. پوزش. چون وعده فرمودید، سؤال می‌کنم. پیگیری حذف پیاده‌روی جلوی بانک انصار و جایگزین نشدن درختان قطع شده، به نتیجه‌ای رسید؟»

2.پیگیری مکرر شد: «سلام مجدد. منتظر نتیجه بررسی هستیم.»

3.«سلام سه باره. منتظر شنیدن نتیجه بررسی هستیم. مسأله به این سادگی، ظاهراً بغرنج شده!»

4.«و سلام مجدد. و همچنان منتظر نتیجه بررسی یک مسأله ساده هستیم.»

و در نهایت، پاسخی داده شد که حاوی آمار و ارقام بود؛ اما به سؤال نگارنده پاسخ داده نشد؛ نوشتم:

«سلام مجدد. سؤال اصلی این بود که چرا باغچه جلوی بانک انصار به پارکینگ بانک تبدیل شده است! که با همه این محاسبات، پاسخ سؤال اصلی داده نشد. آیا سایر واحدهای تجاری هم می‌توانند باغچه کنار خیابان را حذف کنند و به جای پارکینگ استفاده کنند. سؤال این است که پاسخی داده نشد.»

در نهایت، فرمودند:

«سلام تشریف بیارین تا حضوراً بررسی و پاسخ دهیم.»

و نوشتیم که: «سلام. روز و ساعت را تعیین بفرمایید. چشم»

گفتند دفتر هماهنگ می‌کند.

چند باری سلام کردیم و نوشتیم که خبری از وقت دفتر نرسید!

یک روز دفتر محترم ساعت 7:55 تماس گرفت که هشت اینجا باشید و ما هم عذر آوردیم که زودتر خبر ندادید؛ نزدیک محل کارم در یزد هستم و چون طی الارض نمی‌دانستم، امکان حضور نداشتم. قرار بر وقت دیگری شد که همچنان معلوم نیست!

****

درس اخلاقی این پیگیری که حدود چهل روز طول کشید، این شد که فهمیدیم خیلی خوب است که یادداشت‌هایمان را با پیگیری مسئولان شهری، هماهنگ نمی‌کنیم؛ وگرنه، سالی به یک یادداشت هم نمی‌رسیدیم!


نوشته شده در  جمعه 96/5/13ساعت  11:38 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]