سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریاست با جیب مردم یا چپاول؟!
چند سال پیش هزینه انشعاب آب به‌صورت وحشتناکی بالا رفت! یکی از توجیه‌های شرکت آب و فاضلاب و وزارت نیرو برای این افزایش نامتعارف، ضرورت نوسازی و گسترش شبکه توزیع آب و تأمین هزینه‌های آن بود!
اما وقتی برای خرید انشعاب در محدوده فاقد شبکه توزیع آب، مراجعه کنید، هزینه لوله‌گذاری مسیر هم از شما دریافت می‌شود! هزینه‌ای که به‌محض این که آن را پرداخت کردید، دیگر نسبت به آن هیچ‌گونه حقی ندارید و به اموال شرکت آب و فاضلاب افزوده می‌شود!
جالب است؛ یک‌بار شرکت آب و فاضلاب از همه مشترکین، هزینه کلانی به بهانه گسترش شبکه می‌گیرد و یک‌بار هم از هر مشترکی که منزلش نزدیک شبکه توزیع آب نباشد، علاوه بر هزینه انشعاب، هزینه لوله‌گذاری مسیر می‌گیرد؛ لوله‌گذاری که اختصاصی نیست؛ ملک صاحب‌امتیاز هم نخواهد بود!
یعنی با پول یک نفر، شبکه را گسترش می‌دهد؛ ولی پول گسترش را یک‌بار دیگر در ضمن فروش امتیاز آب به او و دیگر مشترکان می‌گیرد؛ تازه شبکه گسترش یافته هم ملک شرکت آب و فاضلاب می‌شود؛ و بدبخت میانه این چپاول، مردم هستند؛ مخصوصاً جوانانی که قصد خانه‌سازی دارند و فریادشان به‌جایی نمی‌رسد، بیش از همه غارت می‌شوند!
نمی‌دانم آیا قانون چنین اجازه‌ای به شرکت آب و فاضلاب داده، یا این هزینه، پول زوری است که شرکت آب و فاضلاب می‌گیرد؟!
جالب‌تر از همه این‌که تازگی شنیدم از ابتکارات آبفای اردکان این است که می‌گوید هزینه لوله را باید بدهید؛ پول امتیاز را هم باید بدهید؛ سه چهار نفر دیگر هم باید از همان لوله امتیاز بخرند! و می‌فرماید که اگر الآن امتیاز نخرند، پول لوله را از همه می‌گیریم!
جناب آقای رئیس! این مدل گسترش شبکه، دیگر رئیس برای چی می‌خواهد؟!
 آیا قانون، اجازه أخذ هزینه لوله‌گذاری داده است؟ اگر بله، لطفاً مستند آن را بفرمایید! و اگر این کار غیرقانونی است، لطفاً متوقف کنید!
آیا در سایر شهرهای استان و کشور هم چنین موردی دیده می‌شود؟!
بماند که اگر پارتی مناسبی داشته باشید، لوله‌گذاری شبکه، با قید فوریت و بدون یک ریال هزینه انجام خواهد شد!
(تمام موارد فوق، مستند و با شهود کافی است؛ لطفاً تهدید نفرمایند / نگارنده هم امتیاز آب نیاز ندارد که این نقد را نشانه اغراض غیرقانونی و شخصی بدانند!) 


نوشته شده در  شنبه 96/5/7ساعت  4:0 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]