سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در خبرها خواندم که سازمان بازرسی کل کشور به موضوع حفظ درختان خیابان ولیعصر تهران توجه کرده و آن را در دستور کار خود قرار داده است!

در بخشی از گزارش هیات بازرسی تاکید شده است: ضعف نظارت در حفظ و نگهداری درختان خیابان ولیعصر موجب افزایش قطع درختان شده است؛ به طوری که بیش از 20%  درختان خشک شده و بیش از 15% از مجموع درختان روبه زوال است و در محدوده میدان منیریه بیش از 40% درختان قطع شده است. آمار احصاء شده و روند رو به افزایش زوال درختان مبین مدیریت غیرمنسجم است. (منبع ایسنا؛ کد خبر96042011055)

نمی دانستم که سازمان بازرسی این گونه موارد را هم بررسی می کند. اما با لحاظ خبر فوق، شخصاً از سازمان بازرسی استان یزد درخواست می کنم هر چه سریعتر بازدیدی و گزارشی از خیابان شهید موسی کلانتری (یا همان خیابان کاج) اردکان داشته باشند.

درختان کاج این خیابان، آن چنان سرسبز و خرم و تنومند و سرحال بودند که در دوره های قبل، به خاطر حفظ درختان کاج این خیابان، حتی طرح توسعه این خیابان، از یک طرف اجرا شد که درختی قطع نشود!

اما به لطف طرحهای ضایع شهرداری اردکان در دوره اخیر، با سیمانکاری اطراف این درختان و قطع منافد آب و تغذیه درخت، طی دو سال گذشته حدود یک سوم درختان این خیابان خشک و قطع شده است. درختهای باقیمانده هم رنگی به رخسار ندارند و طی چند سال آینده، در صورتی که وضع به همین منوال بماند، قطعاً خشک خواهند شد!

در خصوص وضع اسفناک درختان این خیابان، حداقل بنده طی دو سال گذشته، دو یادداشت انتقادی نوشتم؛ اما دریغ از توجه! تنها واکنش شهرداری اردکان به انتقاد، شکایت از نویسنده بود؛ و درختها، همچنان خشک می شوند!

مجدد از سازمان بازرسی به قید فوریت دعوت می کنم از این خیابان بازدید و گزارش تهیه کنند؛ شاید جلوی طراحی شهرداری اردکان برای مرگ زودرس این درختان، هر چه زودتر گرفته شود!


نوشته شده در  سه شنبه 96/4/20ساعت  4:16 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]