• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : حکايت شريعتمداري و مخالفانش!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 13 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    بارها از ايشان شکايت شده اما به جايي نرسيده است اما اگر مبناي اين به جايي نرسيدنها حق بودن شريعتنداري است چرا با طرف مقابل برخوردي صورت نگرفته است؟!!!
    در مورد شورايعالي امنيت ملي لطفا سندي بياوريد که تاييد کند و اساسا آيا صدور حکم قضايي در حيطه اين شوراست؟
    پاسخ

    سلام. بله شکايتي که در دادگاه اسناد ديگري در ردش و تأييد سخنان روزنامه‌اش آورده است. شوراي عالي امنيت ملي،‌ از اسمش پيداست که تصميمات کلان حوزه امنيت مربوط به آن است دستور حصر داده و همان زمان هم اعلام شد. مگر نيروي انتظامي يا هر نهادي ديگري خودش راه ميفته و سرباز براي حصر مي‌گذارد؟!
    + احمدي 
    سلام.
    1. شنا بفرماييد حکم حصر آقايان توسط کدام مرجع قانوني صادر شده است. تا آنجا که من ميدانم يک نفر در وزارت اطلاعات به صورت خودسر پشت اين قضيه است و هيچ حکم قضايي در اين زمينه وجود ندارد.

    2. بر فرض حرف شما در مورد مدارک صحيح پس اين چه حفظ آبرويي است که هر روز در کيهان تمام مطالب بيان ميشود اما مدرکش نميتواند نشان داده شود. مثل اينکه همسايه من دزدي کرده باشد بنده هر روز برم وسط محله داد و هوار کنم ايشون دزدي کرده و هنگاميکه ازم مدرک بخوان بنده بيام بگم چون پاي آبروي افراد در ميونه نميتونم مدرکش رو نشونتون بدم. خوب دم خروس را باور کنيم يا قسم حضرت عباس را؟
    وقتي همه اتهامات در روزنامه وزين کيهان با اسم و مشخصات کامل درج ميشه ديگه حرف از حفظ آبرو از اون جوکهاي روزگاره. ضمنا بازهم ميگم يعني شوراي نگهبان مدرک جاسوسي و ارتباط با عناصري مثل جورج سوروس و توطئه براي انقلاب مخملي رو در اختيار دارد و اونها رو به دادگاه نميدهد؟؟؟؟!!!! و اون رو منوط کرده به نامه کتبي خود متهمان؟؟؟؟ اين هم جوک دوم روزگار.
    فيلم و عکس افراد رو هنگام محاکمه (قبل صدور حکم) نشان دادند هم حتما به فکر آبروي افراد بودند؟!!! خوب عزيزم شما که فيلم و عکسشون را با بدترين اتهامات از تلويزيون صبح و شب پخش کرديد. مجازات هاي قانوني و غيرقانوني رو هم که اعمال کرديد لااقل براي اقناع افکار عمومي مدرکش رو هم نشان ميداديد.

    پاسخ

    سلام. ماشاء الله به اين يک نفر! پس شوراي عالي امنيت ملي، يعني بوق! درباره آبروي افراد به نظر شوراي نگهبان پرداختم و به هيچ وجه کار آقاي شريعتمداري را صواب ندانستم و داوري درباره کارش ندارم؛ اما اين سؤال را مطرح کردم که اگر خطاي کيهان به اين وضوحي است که برخي ادعا مي‌کنند، چرا به تعقيب کيفري رو نمي‌آورند. بر اساس همان مثال شما، بدون ترديد اگر شما يک بار همسايه‌تان را دزد خطاب کرديد و او از شما شکايت کرد، بايد اثبات کنيد. و الا شما محکوم هستيد. حالا اگر هر روز در کوچه داد مي‌زنيد و همسايه را دزد خطاب مي‌کنيد و او بي‌خيال از کنار شما مي‌گذرد، يا خودش ريگي در کفش دارد يا اين که گوينده را خارج از دايره عاقلان فرض کرده. (جسارت تلقي نشود.)
    + احمدي 

    يادم مياد دکي از هم لباسهاي شما بالاي منبر ميگفت حضرت علي (ع) وقتي به حکومت رسيد بلافاصله حکم عزل معاويه را داد. يکي از خيرخواهان بهش گفت معاويه حکومت قدرتمندي دارد به صلاحست که فعلا کاري باهاش نداشته باشيد تا حکومت شما هم مستقر گردد (همان مصلحتي که شما و امثال شما خيلي ارش دم ميزنيد) ايشان جواب داد بنده حتي يک لحظه هم شريک اقدامات او نميتوانم شوم.

    حالا هرجا که حکومت مورد حمايت شما مدرکي ندارد و دستش به جايي بند نيست بهانه مصلحت و ... بهانه خوبيست براي اقناع کردن اقليتي که گوششان هنوز به حرفاي امثال شما بدهکار است. ضمنا کاش يکبار هم اون مدارک و اسنادي که بر مبناش رد صلاحيت صورت ميگيرد و از قضا خبرش هم توسط جناب شريعتنداري هر روز توي بوق و کرناست منتشر ميشد.

    پاسخ

    سلام. بله، اگر خيانتي به پاي خيانت امثال معاويه برسد، نبايد سکوت کرد. درباره انتشار اسناد و دلايل رد صلاحيت، يادم است در انتخابات مجلس هفتم که خيلي‌ها رد صلاحيت شدند، مطبوعات خواستار انتشار دلايل رد صلاحيت شدند. شوراي نگهبان اظهار کرد چون پاي آبروي اشخاص در ميان است و قانون به ما اجازه انتشار دلايل رد صلاحيت نداده، نمي‌توانيم اين اسناد و دلايل را منتشر کنيم. براي حل مشکل قانوني، شوراي نگهبان اعلام کرد هر فردي که مايل است و اجازه مي‌دهد دلايل رد صلاحيتش به صورت عمومي منتشر شود، طي نامه‌اي از شوراي نگهبان چنين درخواستي کند و به تعبير ديگر، مشخصاٌ هر فردي که به شوراي نگهبان چنين اجازه‌اي بدهد، شورا حاضر بود اسناد و دلايل را منتشر کند. اما دريغ از يک درخواست! مطبوعات آن زمان هم دنبال يک شجاع گشتند تا چنين درخواستي مطرح کند، اما نيافتند. شما نبايد درخواست انتشار اسناد کنيد اين حق مخصوص کسي است که رد صلاحيت شده، شما چنين فردي را پيدا کنيد قول مي‌دهم شخصاٌ پيگير انتشار عمومي دلايل رد صلاحيتش باشم! ممنون از حرارت نظرات شما.
    + احمدي 

    ايشان مشخصا اسم خاتمي موسوي کروبي را آورده. يادم نمياد هيجکدام در دادگاهي حاضر شده و حکم قانوني دريافت کرده باشند.
    پاسخ

    سلام. پس حکم حصر جناب موسوي و جناب کروبي توسط چه کسي صادر شده؟
    با سلام.قابل توجه شما
    پاسخ

    ؟!
    + ahmadi 
    zemnan soale man in ast ke hala in madarek vojud darad chera kasi eghdami nemikonad
    nagid joraat nemikonan ke farar be jolo mahsub mishe
    پاسخ

    اشاره کردم که شما از کجا به صورت مطمئن مي‌فرماييد اقدام نشده؟! تعليق‌ها و اخراج‌ها و زندادن‌ها و رد صلاحيتها در بسياري از موارد مستند به همين اسناد است که البته آقايان به اين محکومان اسم زنداني سياسي داد‌ه‌اند و مدعي‌اند جرمي نداشته‌اند و بايد آزاد شوند.
    + ahmadi 
    salam. bebakhshid felan nemitunam farsi type konam.
    az estedlale shoma koli khandidam (ba arze mazerat)
    yani ta khatami va ... khodeshun naran shekayat nakonand madareke mostadale aghaye shariatmadari in hagh ro be system ghazaei va amniati nemide ta baraye in jormha anha ro be dadgah bekeshand?!!!
    chera modae-al-omum eghdami nemikone?
    fekr mikardam beine osulgerayan yek nafar ba mantegh minevise vali malume vaghti kam miarid be har vasile mast mali mikonid
    پاسخ

    سلام. جرايم دو جنبه عمومي و خصوصي دارد. جنبه عمومي به عهده مدعي العموم است؛ از کجا مطمئن هستيد که اقدام نکرده؟! بسياري از رد صلاحيتها مستند به همين اقدامات است؛ اما به هر دليلي در مورد افراد خاصي مبادرت به صدور حکم نکرده يا تشکيل دادگاه فعلا به صلاح نبوده. لذا جنبه مدعي العمومي جرم در اختيار افراد نيست که بخواهند سيستم را مجبور به طرح شکايت کنند. پيگيري جنبه خصوصي جرم حق افراد است و دادگاه بايد تشکيل شود و بايد حکم صادر شود. اين راه که خيلي آسان‌تر و سريع‌تر است چرا توسط مخالفان ايشان طي نمي‌شود؛ اگر آن چنان که مي‌گويند و مي‌نويسند، همه حرفهايش دروغ است،‌ براي پايان دادن به اين معضل گلوگير اصلاح‌طلبان، راه خاتمه بايد خيلي آسان باشد! ان شاء الله بزودي مشکل سخت‌افزاري يا نرم افزاري شما براي فارسي نوشتن حل شود. ممنون
    + ahmadi 
    salam. bande matne roozname ro didam. kheili sakht nist peida kardanesh.
    پاسخ

    سلام. بنده تلاش ويژه‌اي براي يافتنش نکردم. فقط همچنان که نوشتم لينکها را فعال کردم که چيزي نبود. ممنون
    + جمشيدبسم الله 

    سلام

    عزيز دلم اگه اينجوريه و جناب برادر حسين حرفهاش مستدل و حق است ،چرا اين آقايون را به جرم به اين سنگيني دستگير نمي کنن؟؟ والّا جاي سوال داره!! من يه بار براي برنامه نوبت شما(بي بي سي فارسي) يه پيامک دادم.دو ماه بعد ساعت 4 صبح يه پيامکي از شماره 113 برام اومد مبني بر اينکه شما با سرويس هاي معاند نظام ارتباط داشته ايد و الخ. که مو بر تن ما سيخ شد. حالا شما ميگيد جناب خاتمي و يارانش با اين همه اتّهامات که سنگين تر از اون وجود نداره چرا محاکمه نميشن؟؟ اينجاست که ميگن بله برادر حسين توهّم زده!!!! باز هم هر چي شما بگين!!! ما که از بچگي بزرگ شديم چي بگيم؟؟!!

    پاسخ

    سلام. همه نظر شما به کنار، ماندم اندر کف اين جمله نغز که: ما که از بچگي بزرگ شديم!
    + جمشيدبسم الله 

    نمي دونم ولي پشت يه وانت نوشته بود که " خلاف ارزش اشک مادر رو نداره".
    پاسخ

    !!!
    + احمدي 
    متن ذيل که يکي از خوانندگان وبلاگ شما نوشته نشان ميدهد ايشان چقدر منطقي، مستدل و البته با ثبات شخصيتي هستند:
    حسين شريعتمداري 23 خرداد در روزنامه کيهان:
    چرا نامزدهاي محترم اصولگرا به اين نکته بسيار بديهي توجه نمي‌کنند؟! کجاي اين قضيه قابل ترديد است و يا کمترين ابهامي دارد؟! آيا نمي‌بينيد که وطن‌فروشان فتنه آمريکايي- اسرائيلي 88 در باشگاه مدعيان اصلاحات کباده مي‌کشند و نامزد آنها به حضور و حمايت اين عده که در فتنه 88 آشکارا نقش ستون پنجم دشمن را بر عهده داشتند و از جرج سوروس صهيونيست، تيموتي اش، مايکل لدين و... دستورالعمل مي‌گرفتند، افتخار هم مي‌کند؟!
    شريعتمداري، 27 خرداد، روزنامه کيهان :
    درباره حمايت گروه‌ها و جريانات اپوزيسيون از کانديداتوري آقاي دکتر روحاني، قبل از همه بايد از هوشمندي ايشان قدرداني کرد که برخلاف خاتمي و موسوي و کروبي، نه فقط روي خوشي به اين جرثومه‌هاي فساد و تباهي نشان نداد بلکه با اظهارات خود در مناظره‌هاي تلويزيوني و تأکيد بر آموزه‌هاي نظام و انقلاب- ولو با سليقه و بياني متفاوت- راه سوءاستفاده آنها را در مقياس قابل توجهي سد کرد.
    پاسخ

    سلام. بنده آن متن را باقي گذاشتم؛ اما براي مطالعه بيشتر و يقين از صحت نقل، خواستم به لينک خبر مراجعه کنم که باز نشد!
    + احمدي 
    سلام.
    اول. هر کسي که خارج از کشور زندگي ميکند جاسوس نيست و البته لزوما از لحاظ حقوقي کسي که "پناهنده" خوانده ميشود لازم نيست جذب سازمانهاي امنيتي شود.
    دوم. بنده نوشته يک روزنامه را مدرک تعبير نميکنم لذا اصولا نميتوان واژه منطقي را براي نوشته (بدون سند) به کار برد. در صورتيکه ايشان مدرکي دارند و سالها هم از موضوع مربوط گذشته است چرا به مراجع قضايي ارائه نميدهند تا براي افراد کيفرخواست صادر شود؟؟!

    پاسخ

    سلام. مگر کسي ادعا کرد که هر کس در خارج زندگي مي‌کند جاسوس است؟! ثانياً ايشان سندي مطرح نکرده؛ ادعاهايي است که خواسته اگر دروغ مي‌دانند بگويند. ادعاها همراه با سند را مدعي است که قبلا طرح کرده؛ در ضمن هر يک از اينها اگر مستند نشود کافي است براي بستن يک روزنامه؛ چرا متهمان شکايت نمي‌کنند؟! چرا در جلسات دادگاه شريعتمداري با دست پر از سند مي‌آيد؟! نگوييد و ادعا نکنيد که مصونيت قضايي (!) دارد؛ اينها فرار به جلو براي طرح نکردن شکايت است.
    + محمد 
    با سلام. چه کسي و کجا به اقاي شريعتمداري بد و بيراه گفته
    که شما مدعي هستيد .در ضمن کجاي يادداشت هاي اين اقا منطقي و مستدل هست.؟ اين که کسي توهمات و ترشحات ذهني خودش رو روي کاغذ بياره و در ضمن نتونه ثابت کنه ميشه منطقي.
    در قسمت نظرات پست قبلي در جواب اقاي احمدي که به فيلم برادران لاريجاني اشاره شد فرموديد که اطلاع ندارم وفيلم رو نديدم و تهمت نزنيد.حالا چه شده که به يه مشت خزعبلات شريعتمداري مي گوييد منطق.نه عزيزم يک بام و دو هوا نميشه!!

    پاسخ

    سلام. چه کسي بد و بيراه به شريعتمداري گفته؟! اين سؤال خيلي عجيب است! به متن خودتان حداقل نگاهي دوباره بيندازيد. ايشان وقايعي را با اشاره به برخي اسامي متذکر شده و خواسته ارکان اصلاحات اگر منکرند، پاسخ دهند يا حداقل انکار کنند تا با اسناد اين وقايع و اسامي را شرح دهد. در ضمن در ابتداي يادداشت اشاره کردم که از جزئيات حوادث سياسي خبر ندارم. اما از آنجا که تاکنون در مواردي که جناب شريعتمداري منتشر کرده، موردي بدون سند نبوده و کسي هم نتوانسته ايشان را محکوم کند،‌ به خود جرأت دادم که متن را منتشر کنم؛ در مورد چند اسم ايرانيون سياسي که اطلاعات خودم هم برداشتهاي ايشان را تأييد مي‌کند. ر ضمن نظرات ذيل اين يادداشت نشان داد که وقتي مي‌گوييم به يادداشتهاي ايشان حساسيت شديدي هست، بي‌راه نگفته‌آيم. آفتاب آمد دليل آفتاب!