• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : حکايت شريعتمداري و مخالفانش!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 13 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 

    يادم مياد دکي از هم لباسهاي شما بالاي منبر ميگفت حضرت علي (ع) وقتي به حکومت رسيد بلافاصله حکم عزل معاويه را داد. يکي از خيرخواهان بهش گفت معاويه حکومت قدرتمندي دارد به صلاحست که فعلا کاري باهاش نداشته باشيد تا حکومت شما هم مستقر گردد (همان مصلحتي که شما و امثال شما خيلي ارش دم ميزنيد) ايشان جواب داد بنده حتي يک لحظه هم شريک اقدامات او نميتوانم شوم.

    حالا هرجا که حکومت مورد حمايت شما مدرکي ندارد و دستش به جايي بند نيست بهانه مصلحت و ... بهانه خوبيست براي اقناع کردن اقليتي که گوششان هنوز به حرفاي امثال شما بدهکار است. ضمنا کاش يکبار هم اون مدارک و اسنادي که بر مبناش رد صلاحيت صورت ميگيرد و از قضا خبرش هم توسط جناب شريعتنداري هر روز توي بوق و کرناست منتشر ميشد.

    پاسخ

    سلام. بله، اگر خيانتي به پاي خيانت امثال معاويه برسد، نبايد سکوت کرد. درباره انتشار اسناد و دلايل رد صلاحيت، يادم است در انتخابات مجلس هفتم که خيلي‌ها رد صلاحيت شدند، مطبوعات خواستار انتشار دلايل رد صلاحيت شدند. شوراي نگهبان اظهار کرد چون پاي آبروي اشخاص در ميان است و قانون به ما اجازه انتشار دلايل رد صلاحيت نداده، نمي‌توانيم اين اسناد و دلايل را منتشر کنيم. براي حل مشکل قانوني، شوراي نگهبان اعلام کرد هر فردي که مايل است و اجازه مي‌دهد دلايل رد صلاحيتش به صورت عمومي منتشر شود، طي نامه‌اي از شوراي نگهبان چنين درخواستي کند و به تعبير ديگر، مشخصاٌ هر فردي که به شوراي نگهبان چنين اجازه‌اي بدهد، شورا حاضر بود اسناد و دلايل را منتشر کند. اما دريغ از يک درخواست! مطبوعات آن زمان هم دنبال يک شجاع گشتند تا چنين درخواستي مطرح کند، اما نيافتند. شما نبايد درخواست انتشار اسناد کنيد اين حق مخصوص کسي است که رد صلاحيت شده، شما چنين فردي را پيدا کنيد قول مي‌دهم شخصاٌ پيگير انتشار عمومي دلايل رد صلاحيتش باشم! ممنون از حرارت نظرات شما.