سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در پرونده ای در شهرداری اردکان، کل عوارض شهرداری مالک، 271 میلیون تومان برآورد شده است.

شهردار محترم 90 میلیون تومان تخفیف داده اند؛ برای 180 میلیون بقیه هم دستور تقسیط دوازده ماهه داده اند. و ظاهراً اقساط در سررسیدهای شش ماهه است؛ اگر چنین باشد، یعنی مبلغ باقیمانده برای شش سال تقسیط شده است!

آیا این مقدار، تخفیف قانونی است؟ اگر قانون مصوب خاصی برای این تخفیفهای فوق العاده وجود دارد، چرا برای استفاده عموم، اطلاع رسانی نمی شود؟!

جالب این که ظاهرا مالک محترم، از این تخفیف به وجد آمده و همه را نقدی پرداخت کرده، اما نه همه 180 میلیون تومان را، بلکه سی تومان کمتر از این مبلغ؛ یعنی جمعاً از 180 میلیون باقیمانده، فقط 150 میلیون تومان طی سه فیش 50 میلیون تومانی پرداخت کرده است به شماره فیشهای 29399 و 29400 و 29401بانک تجارت

آیا این حجم از تخفیف قانونی است؟

بخش عمده ای از این مبلغ هم بابت تغییر کابری ملک مورد نظر است. آیا پرونده و مجوز ماده 5 برای این پرونده وجود دارد؟ و آیا اصل أخذ وجه شهرداری بابت تغییر کاربری ملک مورد نظر، قانونی است؟

پاسخ سؤال دوم منفی است. یعنی شهرداری قطعاً حق دریافت مبلغی به عنوان تغییر کاربری ندارد! اما چه کنیم که در خواب نوشین سازمان بازرسی، این مبالغ به راحتی و در روز روشن از شهروندان گرفته می شود!


 


نوشته شده در  چهارشنبه 95/8/12ساعت  10:8 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]