سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در منت عجیب دیگری، با افتخار بر ما و مردم اردکان چنین فخر تراشیدند که:

پروژه های نیروگاه پانصد مگاواتی و فولاد چادرملو با اعتباری بالغ بر 2500 میلیارد تومان در مرحله راه اندازی آزمایشی می باشد!

بله؛ فولادچادرملو و شرکتهای وابسته برای کاهش هزینه تولید، به جای استفاده از برق سراسری به فکر نیروگاه تولید برق برای کارخانجات خود افتادند! تا اینجای قصه، کاملاً طبیعی است!

اما نکته مهم این است که این نیروگاه هم یک بسته آلودگی جدید به آلودگی هوای منطقه اضافه خواهد کرد که جای افتخار ندارد!

و نکته مهم دیگر این که این نیروگاه در راستای منافع کارخانه و سهامداران آن است و چیزی به مردم شهر نمی رسد!

و نکته افتضاح قضیه آن است که من و شما و دیگران باید در نماز عید فطر به انتظار بنشینیم و بار منت این افتضاح را بکشیم و نانش را بقیه بخورند و ببرند و به ریش کوتاه ما بخندند!

راستی! تصمیمات و اقدامات یک شرکت خصوصی، چه ارتباطی با نماینده دارد؟! ما هر چه فکر کردیم، جز جاهای بد، فکرمان به جای دیگری قد نداد!


نوشته شده در  سه شنبه 96/4/6ساعت  10:36 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

در نماز عید فطر بر سر ما و مردم اردکان منت گذاشتند که:

همچنین دو خطه شدن راه آهن بافق-یزد-اردکان با اعتبار 700 میلیارد تومان با پیشرفت 85 درصد در دست اجرا است.

اکنون سوال مهم این است که چه چیزی از این منت به مردم شهرم می رسد؟! یعنی مردم اردکان چه بهره ای از این منت می برند؟!

غیر از این است که منتش برای ما؛ سودش برای کارخانجات!

اگر از این منظر نگاه کنیم، منت که ندارد، هیچ؛ سیاه بختی بیشتر مردم شهرم را رقم خواهد زد؛ آلودگی هوای بیشتر، مصرف آب بیشتر و دیگر هیچ!


نوشته شده در  سه شنبه 96/4/6ساعت  10:19 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

ساختمان بانک انصار، جلوی سینما هویزه (یا همان بسیج سابق) شاهکار تبعیض اداری در شهرداری است! یعنی باید این افتخار را هم به افتخارات شهردار اردکان اضافه کرد.

و چون شاید، بانک بوده و پولدار، به راحتی قوانین اصلی که سختگیری بیشتری داشته، کنار گذاشته شده و به مدد پول و جریمه و با مقدار بیشتری هم انعطاف شهرداری، قوانین جایگزین اجرا شده است؛ البته شاید در بخشهایی هم خلاف قانون عمل شده باشد!

اول این که این ساختمان بانک، با این که تجاری و نوساز هست، دستورالعمل پارکینگ بر معبر را اجرا نکرده است؛ و به احتمال زیاد، با پرداخت جریمه و با استناد به مفرهای قانونی، این پارکینگ حذف شده است!

سؤال مهم این است که آیا تغییر کاربری پارکینگ به تجاری، روال قانونی خود را طی کرده؟ یا این که با یک دستور ساده شهردار، سر و ته قضیه به هم آمده است؟! و آیا این اغماض شهرداری در همه املاک تجاری شهر به کار گرفته می شود؟!

نکته مهم دیگری که در خصوص ساختمان این بانک وجود دارد و به احتمال بسیار زیاد، غیرقانونی و تعرض به حقوق شهروندان است این که، ظاهراً با دست و دلبازی تمام، شهرداری باغچه کنار خیابان را به بانک تقدیم کرده و به پارکینگ بانک تبدیل شده است!

و اگر شهرداری موافق این کار نبوده، چرا جلوی این کار غیرقانونی را نگرفته است؟!

و اگر این کار برای بانک مجاز است، برای بقیه شهروندان هم مجاز است؟! یعنی همه مالکان تجاری کنار همان خیابان و سایر خیابانهای شهر، حق دارند باغچه کنار خیابان را حذف کنند و به پارکینگ ملک تجاری خود تبدیل کنند؟!

گرچه سابقه نشان می دهد از شهرداری اردکان توقع شفاف سازی، توقع کاملاً نابجایی است، اما انتظار شکایت به جرم توهین و افترا و نشر اکاذیب، کاملاً موجه و معقول و عادی است!

پس با شما خواننده محترم، به انتظار می نشینیم؛ یا انتظار عجیب و نامعقول شفاف سازی از شهرداری، و یا انتظار شکایت از نویسنده به اتهام جرایم پیش گفته!

شاید هم بانک انصار، آبروداری کرد و توضیحی نگاشت با این محتوا که مثلاً مالک نیست و مستأجر است؛ هر چند در اصل این انتقاد به شهرداری، تغییری ایجاد نمی کند!


نوشته شده در  جمعه 96/4/2ساعت  2:12 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

خبرهای موثق حاکی است که با وجود نهایی شدن گزارش مفصل سازمان بازرسی از تحقیق و تفحص عملکرد شهرداری اردکان و با وجود ارسال آن به مراجع ذی ربط شهر، همچنان برخی از اعضای شورای شهر، نامحرم تلقی شده و گزارش به دست آنها نرسیده است!

و به تعبیر بهتر، با وجود اصرار آنها برای دریافت و مطالعه گزارش، هنوز گزارش سازمان بازرسی به آنها تحویل نشده است!

با این روال، دو نکته مهم باقی است؛ اول این که اگر عملکرد شهرداری اردکان این قدر پاک و سالم بوده، چرا گزارش پاکی و شفافیت و سلامت شهرداری، در اختیار این افراد، که از مهم ترین مخاطبان گزارش سازمان بازرسی هستند، قرار نمی گیرد؟!

و نکته دوم این که چرا بین اعضای شورا، برخی محرم و برخی نامحرم هستند؟! چه زد و بندی وجود دارد که حتی اطلاعات ضروری هم این چنین با تبعیض پخش می شود؟!


نوشته شده در  جمعه 96/4/2ساعت  1:47 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

پیشنهاد میکنم شورای شهر آینده هم خودش متعهد باشد و هم شهردار آینده را ملزم کند که:

منتقدان را معلوم الحال و دارای غرض و مرض شخصی ندانند!

افشاکنندگان سوء استفاده از اموال عمومی را زیاده خواه نخوانند!

گزارش کنندگان سوء مدیریت را دارای منافع شخصی ندانند!

و خلاصه این که چون کافر نباشند که هر منتقدی را به کیش خود پندارد!

پیشنهاد می کنم اعضای شورای شهر، اگر شخصاً فرصت ندارند، گروهی را مأمور رصد نقدهای عملکرد شورا و شهردار کنند!

و در نهایت، پیشنهاد می کنم جایزه ارزشمندی، سالیانه به برترین نقد و بهترین چالش انتقادی در عرصه فعالیت شورا و شهرداری اختصاص دهند.

شاید تعبیر تندی باشد؛ اما عملکرد فعلی نشان داد که بدون تردید، با ندیدن نقدها، گور خود را خواهیم کند و نه، گور منتقدان را!

بدانیم که دوران کر و کور دانستن منتقدان، و دسته گل خودشیفتگی فرستادن، سالیانی است که گذشته است...


نوشته شده در  پنج شنبه 96/4/1ساعت  4:55 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]