سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهرداری دقیقاً روبروی ورودی دانشگاه اردکان در بلوار آیت الله خاتمی، یکی از سرعت گیریهای بزرگ ساخته است؛ نه از این سرعتگیرهایی که با دو فرغون آسفالت ساخته میشود؛ بلکه از آنهایی که یک کامیون مصالح از ماسه و موزاییک و سیمان و ... لازم دارد!

آن قدر هم این کار حساب شده و مهندسی و قرص و محکم بوده که کوچکترین مجرایی حتی برای عبور آبهایی سطحی در این سرعت گیر باقی نمانده است!

و اگر باران ببارد و آب باران در خیابان جاری شود، این سرعت گیر به تمام معنا، نقش یک سد مخزنی را بازی می کند!

یعنی هنگام بارندگی، باید سطح آب پشت این سد (یا همان سرعت گیر) این قدر بالا بیاید که بالاخره سرریز شود و آبهای اضافی این سد مخزنی، با سرریز شدن راهی برای ادامه بیابند! کاری که آبهای سطحی در این چند روز، به دفعات موفق به انجام آن شدند!

جناب شهردار محترم! نمی دانم این خلاقیت، محصول فکر کدام مهندس و ناظر و پیمانکاری است؟! و نمی دانم که در روزهای بارانی در مسیر عبورتان برای ورود به دانشگاه، حجم آب انباشته شده پشت این سد مخزنی و کنار درب دانشگاه، را می بینید یا نه؟! و البته نمی دانم که دانشگاه اردکان مهندسی عمران و شهرسازی و سایر رشته های مرتبط را دارد که دانشجویانش این شاهکار عملیاتی را ببینند و تجربه بیاموزند یا نه؟!

اما می دانم که مدیریت آبهای سطحی در این گونه موارد، تکنولوژی پیچیده و طراحی پر هزینه و مناقصه نمیخواهد. می دانم که سفر به شیکاگو و پاریس و رم و توکیو و شانگهای هم نمیخواهد.

می دانم که مشقت سفر هوایی یا سفر زمینی با ماشین نود میلیونی به تهران و مشهد و شیراز و اصفهان و تبریز برای تجربه آموزی هم نیاز ندارد.

راه بسیار ساده تر و کم هزینه تری هست که به شما پیشنهاد خواهم کرد؛ این پیشنهاد، کاملاً محترمانه و کاملاً جدی است. لطفاً تلقی توهین نفرمایید تا زحمت شکایت برای شما، و دفاع برای ما پیش نیاید!

با همکاران محترم، سوار بر ماشین نود میلیونی، از فلکه پرهزینه انار به سمت بفروئیه حرکت کنید؛ نرسیده به میدان گلها، مسجدی به نام صاحب الزمان عجل الله فرجه الشریف وجود دارد.

شهرداری بفروئیه دقیقاً مشابه همان سرعت گیر را مقابل این مسجد ساخته است؛ اما چون در آن شهر کوچک، این همه هیاهو و ادعا و پول اضافی وجود ندارد، کار حساب شده تری انجام شده است.

در یک سمت سرعت گیر در لاین رفت، کنار باغچه خیابان، زیر همان سرعت گیر کانالی برای عبور آبهای سطحی تدارک شده است. در سمت دیگر همان سرعت گیر و در همان لاین رفت، کنار باغچه وسط هم بریدگی کوچکی برای عبور آبهای سطحی وسط خیابان تدارک شده است.

یعنی در بفروئیه، در یک سرعت گیر لاین رفت، در هر دو سمت کنار و وسط خیابان، مجرای عبور آبهای سطحی دیده شده؛ و در مشابه همان سرعت گیر، آن هم در جلوی درب اصلی دانشگاه، هیچ منفذی برای عبور آبهای سطحی دیده نشده است!

پیشنهاد می کنم، هنگام بازدید از سرعت گیر مورد نظر، با شهرداری بفروئیه هم هماهنگ شود که شهردار یا یکی از مهندسان شهرداری بفروئیه، اگر توضیحی لازم بود، به حضرتعالی و همکارانتان ارائه فرمایند.

از تصدیع اوقات گرانبها، عذرخواهم.


نوشته شده در  پنج شنبه 96/2/21ساعت  12:40 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]