سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چندی پیش به شخص شهردار در خصوص چرایی فرش کردن پیاده روی برخی خیابانها با سنگ تراورتن اعتراض کردم؛ گفت که اگر سنگ تراورتن ترکیباتش فلان جور باشد و فلان جور نباشد، اشکالی ندارد و به مرور زمان تخریب نمی شود!

ما هم ساده؛ کاملاً میخواستیم باور کنیم، اما هر بار که از خیابان شهید باهنر عبور می کنیم و سنگهای خاک شده تراورتن رفیوژ میانی خیابان را می بینیم، دست نگه می داریم و نمیتوانیم توضیحات شهردار را باور کنیم!

سنگهای میانی خیابان صدرآباد هم حال و روز بهتری ندارد؛ منتظر تحولات سنگهای خیابان هفت تیر هم می مانیم که ببینیم توضیحات شهردار، به گوششان می رود یا آنها هم بی جنبه خواهند بود؟!

با خود فکر می کنیم که شهردار ما را گیر آورده و هالو فرض کرده بود یا این که این سنگهای تراورتن خیابان شهید باهنر و صدرآباد این قدر بی جنبه هستند! راستی مگر چند سال از نصب این سنگها در خیابان باهنر گذشته است؟!

در شهرداریها، سنگ جدول بتنی با گارانتی ده و بیست ساله مصرف می کنند و ما؟!

خوش به حال دارندگان معدن تراورتن و سنگبریهای طرف سفارش شهرداری اردکان!

و بیچاره بیت المال که گرفتار کارشناسان شده است!


نوشته شده در  چهارشنبه 95/12/4ساعت  12:54 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

هنوز یک سال شاید نشده باشد که بخشی از پیاده روی خیابان شهید موسی کلانتری موزاییک فرش شده است که افتادند به جانش و همه را برای حفر کانال تأسیسات ریختند بالا!

و البته نکته بسیار مهم و فوق العاده قابل توجه این که پیمانکار پیاده روی این خیابان از اول، پیش بین می کرده که این موزاییکها به پیاده رو نخواهند ماند!

لذا چنان آب دوغ خیاری فرش کرده و چسبانده و دریغ از سیمان کرده که امروز که در حال جمع کردن موزاییکها بودند، فکر نکنم یک دانه موزاییک هم شکسته باشد؛ بلکه به احتمال خیلی زیاد، همه اش درست و سالم از جای خود درآوردند! یعنی اگر موزاییک روی ملات گل خالی فرش شده بود، محکم تر از این می شد!

در این جا لازم می دانم به سهم خود از آینده نگری این پیمانکار محترم شهرداری تشکر کنم؛ اجر همگی با جناب شهردار!


نوشته شده در  چهارشنبه 95/12/4ساعت  12:39 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

یکی از اعضای شورای شهر، بدهی به شهرداری دارد؛ مثلاً پنچ میلیون تومان. شورای محترم شهر در تاریخ 27 بهمن همین امسال به شهردار نامه می نویسد که:

"شورای اسلامی شهر متعهد می شود به صورت ماهیانه تا پایان شورای دوره چهارم معادل پانصد هزار تومان از محل دریافت حق الجلسه در وجه شهرداری پرداخت نماید!" ( این جملات، عین متن نامه شورا به شهردار است؛ تصویر متن نامه نزد بنده موجود است).

سوال بنده از ریاست محترم شورا این است که شورای فعلی حداکثر تا پنج ماه آینده اعتبار دارد؛ بقیه بدهی (نصف باقیمانده) چگونه تأمین میشود؟!

آیا مطمئن هستید که فرد دارای بدهی در دوره بعد هم عضو شوراست؟!

اگر عضو شورا نبود و از پرداخت بدهی استنکاف کرد، چه کسی ضامن پرداخت بدهی است؟!

اگر در جلسات حضور نیافت و مستحق حق الجلسه نشد، بدهی چگونه پرداخت می شود؟!

و آیا با همه مردم این قدر مهربان هستید؟!

اصلاً از لحاظ حقوقی این کار مجاز است؛ یعنی شورا میتواند متعهد شود دیون فردی را از محل درآمد احتمالی او بپردازد؟!


نوشته شده در  سه شنبه 95/12/3ساعت  11:7 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

حدود یک ماهی است که معلوم شده قرار است در چند روز آینده بازرسانی جهت بررسی اوضاع یکی از مراکز دولتی اردکان عازم این شهر شوند! مرکزی که شاکی و سوتی هم زیاد دارد!

مدیران و پرسنل این مجموعه هم همگی از این بازرسی خبردار هستند و تمام تلاش مجموعه آن است که این بازرسی به خوبی تمام شود! یعنی همه چیز گل و بلبل شده تا بازرسان راضی باشند؛ ارباب رجوع و مراجعان و مردم، به جهنم؛ خواستند راضی باشند، نخواستند بروند بمیرند!

نمیدانم اسم این کار را میتوان بازرسی گذاشت یا نه؛ اما به نظرم اسم "سیاه بازی" یا " فیلم سینمایی" بیشتر برازنده این کار است!

کارمندان احتمالاً شاکی مجموعه و ارباب رجوع شاکی جوری دست به سر می شوند که تا چند روز آینده در محیط اداره آفتابی نشوند تا مبادا لکه ای به ارزش ارزشیابی بازرسان بیفتد!

و حراست مجموعه، هم احتمالاً شریک دزد و رفیق قافله است که واکنشی ندارد! چرا باید بازرسی که معمولاً از جنس سرزده آن ارزش دارد، این قدر با هماهنگی و تدارک قبلی باشد؟!


نوشته شده در  سه شنبه 95/12/3ساعت  10:46 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

در اوج گرمای تابستان گذشته، در فضای سبر خیابان تازه احداث امام هادی علیه السلام، کارگران مشغول کاشتن نهالهای درخت سرو بودند!

به یکی که به نظر می رسید سرکارگر یا بزرگ یا کارشناس این جمع است، عرض کردم که در این هوای داغ، در این زمین کاملاً ناآماده، آن هم کاشتن درختی سروی که تا الآن در گلخانه بوده، عاقلانه است؟! فکر نمی کنید عمرش تا آخر تابستان وصال ندهد؟!

نگاه عاقل اندر سفیهی کرد و گفت: نظر کارشناسی بوده و این قدر که شما خیال می کنید، انتخاب کیلویی و بی حساب و کتاب نبوده!

به خودمان شک کردیم و گذشتیم؛ و البته از آن زمان تا امروز هر روزه از کنار این فضای سبز عبور می کنیم و معنی کار کارشناسی فضای سبز شهرداری را را هم عمیقاً درک می کنیم!

از سی تا چهل درخت سروی که در این فضای سبز کاشته شده فقط چهار درخت باقیمانده است!

به روح اموات کارشناسی فضای سبز شهرداری صلوات!


نوشته شده در  سه شنبه 95/12/3ساعت  10:12 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

در تقاطع بلوار غدیر و بلوار آیت الله خاتمی، در محل سه شنبه بازار فعلی، چهار پل آبکی بر روی رودخانه ماستمالی شده است؛ به این دلیل تعبیر "ماستمالی" به کار گرفته شد که اگر به زیر سازی و دیواره پل نگاه کنید، متوجه عمق فاجعه خواهید شد.

دیواره پلهای احداثی بر روی خاک و بدون هرگونه زیرسازی، با روی هم چیدن قلوه سنگ احداث شده است! با کنار زدن دو بیل خاک، به راحتی به ریشه پل خواهید رسید!

از این قضیه می گذریم؛ اکنون که در حال آماده سازی میدان در این تقاطع هستند، تازه به این نتیجه رسیدند که این پلها به درد تکمیل دایره میدان نمی خورد و باید دو پل جدید احداث شود!

این خبر، نه بر اساس شنیده ها، بلکه بر اساس مشاهدات است! خاک کناره دیوار ساحلی محل احداث پلها هم تا هم سطح کف رودخانه برداشته شده است!

خوش به حال پیمانکاران نورچشمی و غیر نورچشمی؛ و بیچاره بیت المال!


نوشته شده در  سه شنبه 95/12/3ساعت  10:1 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

قابل توجه پیمانکاران شهرداری اعم از نورچشمی و مغضوب علیهم!

سلام علیکم

آسفالت پیاده روی بلوار عمودی و بخشی از بلوار افقی در آستانه تکمیل و اتمام است.

بدینوسیله به استحضار می رساند به محض تکمیل آسفالت پیاده روها، مزایده (و نه مناقصه) کندن آسفالت پیاده رو و موزاییک و سنگ کردن آن اجرایی خواهد شد!

مراتب جهت آمادگی کلیه پیمانکاران اطلاع رسانی میشود.

گفتنی است چون از طریق ترک تشریفات مناقصه، پیامنکار انتخاب خواهد شد، پروژه به کسی واگذار خواهد شد که بالاترین قیمت را پیشنهاد کند! نرخ زیر متری هفتاد هزارتومان به هیچ وجه قابل قبول نیست. علاوه بر نرخ، یکی از اولویتها، نورچشمی بودن است!

منتظر اطلاعیه های خصوصی بعدی باشید و بی جهت منتظر شفافیت و اطلاع رسانی عمومی نباشید.

شهرداری دارقوزآباد سفلی


نوشته شده در  سه شنبه 95/12/3ساعت  9:51 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]