• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : عوامفريبي پيک بامدادي
  • نظرات : 1 خصوصي ، 17 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    عزيزان واقعا برام سواله! نميتونم از يه کارشناس ديني سوالم رو بپرسم؟ خوب شک کردن و سوال کردن اشکال نداره اما ماندن در مرحله شک مشکل زاست (نقل به مضمون شهيد مطهري)
    تا آدم يه سوال مي پرسه به جاي اقناع کردن، سريع چماقهاي تکفيري رو برميداريد و کوبيد رو شروع ميکنيد.
    آقايان رادمهر و ... شما جواب رو نميدونيد و راحت ترين و بي دردسرترين کار براتون کوبيدن طرفه اگر راست ميگيد يک جواب منطقي به اين موضوع بدهيد. يادتون نرفته که حضرت علي (ع) و اون يهودي در مقابل قاضي به طور مساوي محاکمه شدند. چطور يک يهودي از نظر حق شهروندي با امام اول شيعيان يکسان است و امام از قاضي ميخواهد حتي از به کار بردن کنيه حضرت امتناع کند و هر دو را يکجور خطاب کند اما در مورد ميتشان ....
    پاسخ

    سلام. جناب احمدي! بابت ناراحت شدن به شما حق مي‌دهم. رفتار حضرت با کافري است که در سرزمين اسلامي است و با مسلمانان پيمان دارد يا در کشوري است که آنها با مسلمانان پيمان دارند. (سوره نساء / آيه 90) و الا در شرايطي که پيماني ندارند يا در شرايطي که در مبارزه عليه اسلام هستند جان و مال آنها در امان اسلام نيست. حتي اگر مسلمان باشند هم در امان نخواهند بود. حضرت علي در هر سه جنگ معروفش با مسلمانان در نبرد بود و بسياري را کشت. اما بحث حرمت جسد غير از حرمت انساني است که حيات دارد. در نظر قبلي توضيح مختصري ادم. اگر کافي نبود تذکر دهيد تا تکميل نمايم. ممنون از حضورتان.