• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : تلنگري براي بيداري!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 8 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    در دو انتخابات گذشته هم در هيچ محفل عمومي (با تأکيد بر کلمه هيچ) به طرفداري از کسي صحبت نکردم و فقط در جمع دوستانم،‌ درباره انتخابات بحث مي‌کردم

    بي جهت نيست آقا ميگن : اين عمار؟؟؟؟؟؟
    درست است که در فضاي کنوني برچسب زدن خيلي راحته ولي نبايد دست از روشنگري عمومي دست برداشت
    پاسخ

    سلام. بعد از انتخابات، تا جايي که مي‌توانستم به وظيفه‌ام عمل کردم؛ بيش‌تر از آن در توانم نبود. قبل از انتخابات هم وظيفه‌اي براي تبليغ به نفع يا ضرر کسي تشخيص ندادم. ممنون از تذکر شما.
    + احمدي 
    کدام مواردي که گفتم در دست اصلاح طلبان بود؟؟؟؟ بله با شما موافقم که رفتارهايي که ذکر کردم "در زمان اصلاح طلبان" و به "به دست" اقتدارگرايان" انجام شد. در کدامش اختيار در دست اصلاح طلبان بود؟
    پاسخ

    سلام. نداشتن اختيار، از آن رفتارهاي عجيب است. راستي مگر اقدامات اصلاح‌طلبان در اين دوره کم است. در همين دوره، تشنج موجود، مگر دو سال کشور را متوقف نکرد؟! واقع اين است که اصولگرايان و اصلاح‌طلبان هيچ کدام به ديگري رحم ندارند و هر چه در تضعيف طرف مقابل از دستشان بيايد کوتاهي ندارند. بيچاره ما مردم!
    + احمدي 
    ضمنا همانطور که قبلا هم گفته بودم اين تازه شروع رسوايي اصولگرايان است. يا بايد به باجخواهيهاي احمدي نژاد تن در دهند يا مثل برادران لاريجاني (جواد در مورد زمينهاي ورامين و فاضل در مورد درخوات رشوه) رسوا شوند.
    در پايان خيلي جالب است يادآور شوم در حکومتي که قرار بود طبق گفته رييس مذهب جعفري، بر دهان مداح و چاپلوس خاک پاشيده شود، روزنامه نگار و نويسنده منتقد، به جرم عامل استکبار و غرب و هزار ادعاي ثابت نشده ديگر زنداني و شکنجه ميشود. يا معترضين انتخابات که هنوز در دادگاه مجرم شناخته نشده اند تصاويرشان به عنوان اخلالگر از صدا و سيما پخش ميشود اما همان چاپلوس و مداح اگر جنايت هم بکند - مرتضوي=کهريزک- سعيد عسکر=ترور - يا دزدي و اختلاس - مجرمين سه هزار ميليارد معروف يا پرونده بيمه (خيابان فاطمي) يا اختلاس شستا و ...- آزادانه پست و مقام دولتي يا نظامي هم ميگيرند يا نهايتا به صورت الف-م يا م.ر خوانده ميشوند و بعد از مدتي هم افکار عمومي يادشان ميرود و ... و حزن انگيزتر اينکه آقاي مرتضوي پس از چهارسال از وقايع کهريزک زماني دستگير ميشود که قاعده بازي حفظ اسرار بين اصولگرايان را رعايت نکرده انهم توسط نهادي که توسط برادر فرد متهم به رشوه خواري اداره ميشود.
    بله جناب نويسنده وبلاگ! اين شانس را داريم که در همين زمان قضاوت شويم نه در طول تاريخ.
    پاسخ

    سلام. همه آنچه گفتيد با تفاصيلش در دوران اصلاحات هم بود و هم اکنون نيز در ميانشان هست؛ در اين خصوص فرقي ميان اصولگرا واصلاح‌طلب نيست. البته با نهايت تأسف!
    + احمدي 
    بسيار عالي بود جناب نويسنده. به اين ميگن عدالت و انصاف علوي در قلم.!!!!!
    1- دوران خاتمي از قبل از دوم خرداد هفتاد و شش همراه بود با سنگ اندازي هاي اصولگرايان و برخي از نهادهاي حاکميتي (از کارناوال عاشورا بگيريد تا تبليغات مسموم کيهان و ديگر اصولگرايان مدعي به طوريکه حتي شخص آقاي جنتي که بايد قاعدتا به خاطر جايگاه حقوقيش حداقل در ظاهر بيطرف باشد به ايشان و دولت و اصلاح طلبان حمله ميکرد.) اما دوران احمدي نژاد از همان قبل از تير 84 همراه بود با همراهي تمامي نهادهاي حاکميتي و تبليغي (از تبليغات براي ايشان توسط بسيج و سپاه گرفته تا بسيج همه امکانات ممکنه توسط نهادهاي حکومتي براي ارائه تصويري خاص از احمدي نژاد به طوريکه آقاي جنتي که قاعدتا بايد بيطرف باشد ايشان را هديه الهي ناميدند.)
    با دو مقدمه فوق خواهش ميکنم انصاف بدهيد خاتمي بيشتر حق داشت که کنترل خود را از دست بدهد و مدارکي که قاعدتا به دليل جايگاه رياست جمهوريش (حداقل در وزارت اطلاعات) داشت را بي پروا رو کند يا احمدي نژاد؟ چرا عليرغم همه ردصلاحيتهاي گسترده توسط شوراي نگهبان، خاتمي يکبار هم ادا و اطوارهاي احمدي نژاد را در نياورد؟
    بگذاريد خيالتان را راحت کنم، اگر شما دفاع از حقيقت را تعصب ميناميد مختاريد. قرار بود تاريخ قضاوت کند اما گويا دست تقدير هم از اين بي انصافيهايتان به تنگ امده و هنوز دوران طلايي ايشان به پايان نيامده دارد هم خودش را رسوا ميکند و هم مدعيان اصولگرايي را.
    فيلم برادر آقاي لاريجاني روي يوتيوب موجودست ميتوانيدبا ف*ل*ت*رشکن مشاهده اش کنيد. البته اگر نميترسيد از ارادتان نسبت به رفتارهاي ريپلماتيک آقاي لاريجاني کم شود ....
    پاسخ

    سلام. سؤالي که مي‌خواهم منصفانه جواب دهيد: آيا شما را هم مي‌توان به جرم برادرتان محاکمه کرد؟ در مورد رفتارهاي بچه‌گانه رئيس جمهور، هم در محافل خصوصي عرض کرده‌ام و هم علني گفته‌ام که جناب خاتمي در طول دوره‌ رياستش قطعاً کمتر از جناب احمدي‌نژاد چنين برخوردي داشت. انصاف را ببين برادر! ممنون ازحوصله شما و نکاتي که مرقوم فرموديد.
    + ارش كوشكنويي 


    بادرود

    اي کاش هفته اي دو جلسه سيدمحمدخاتمي براي شما اصول گراها(مجلس و دولت و سمپاتهايشان) کلاس اخلاق تدريس مي نمود تااينجوري اخلاق را در جامعه به اصطلاح اسلامي ذبح و مثله ننماييدمگر قرار نبود سياست شما عين ديانت شما باشد. شماها سياست را مساوي با قدرت دانسته وبراي حفظ چوب دستي قدرت دست به هر کاري حتاغير اخلاقي .....خواهيد زد.

    در نوشته رومانتيک شما تناقضات اظهرمن الشمس مي باشدبه خاطر موافق نبودن با ديدگاه‌هاي فرهنگي و اقتصادي آقاي هاشمي، به آقاي احمدي‌نژاد رأي دادم؛ چون گزينه ديگري در ميان نبود. در انتخابات رياست حمهوري سال 1388 هم به آقاي رضايي رأي دادم.

    نتيجه مي گيريم کلن شما طرفدار ليبراليسم فرهنگي و اقتصادي مي باشيد چرا که احمدي نزاد سمپات ليبراليسم فرهنگيه و محسن رضايي هم يکي از طرفداران سرسخت ليبراليسم اقتصاديه(نئوليبراليسم فون هايک وفريدمن). به عينه مي توان اين موارد را در مانيفست طرفداران محسن رضايي ودر نوشته ها و سخنراني هايش مشاهده کرد....

    اما دوست ناديده ام با اندک بضاعت مزجات نمي توانيد دوران اصلاحات و مجلس ششم را زير سئوال ببريد.رفرنس شما کجاست؟شما ها همان کساني هستيد که در مقابل دکتر سروش و عطا مهاجراني و مجتهدشبستري.......نه تنهاتوان مبارزه علمي نداريد بلکه چماق تکفير هميشه دستتان مي باشد.....کارنامه دوران اصلاحات و مجلس ششم انتزاعي نمي باشد بلکه انضماميست و مي توان ان را با اعداد وارقام تشريح نمود.وضع فعلي مملکت را در همه زمينه مقايسه کنيد با دوران اصلاحات.از ميرحسين موسوي به نام افسدنام برده ايد از شما بعيده....مثل اين که پيش گويي شما نشات گرفته از همان تفکر وحاميان ظهور امام زمان و يارانش سيدخراساني ومحمود احمدي نزاد مي باشد.اصلن چرا شماه بعد از 11روز قهر و خانه نشيني محمود استحاله شديد؟براي چي؟چه استدلال و برهاني پشت اين قضيه است؟ديکتاتوري انديشه....توصيه مي کنم کتاب توتاليتاريسم هانا ارنت را بخوانيد تا معني ومفهوم ديکتاتوري برايتان روشن شود.براوردتان جوريه که انگار در اين 7سال مردم ديندارتر و با اخلاق تر وباادب تر شده اند در غياب اصلاح طلبان. مشکل شما و دوستانتان اين که توهم اندر توهم بسر مي بريد

    هر دروني که خيال انديش شد

    چو دليل اري خيالش بيش شد


    پاسخ

    سلام. از اين که بي‌محابا به همه تاختيد، از شما بسيار سپاسگزارم. معلوم مي‌شود، در درس اخلاق استادي که معرفي کرديد،‌ شرکت نداشته‌ايد. براي همه نکات شما توضيح دارم، اما پاسخ به آنها را تأييد روش و ادبيات گفتگوي شما مي‌دانم؛‌ لذا سکوت خواهم کرد. ولي اي کاش اندکي از آن همه ادعايي که در مدارا با تمدن‌ها داشتند و اندکي از ادعاي اخلاقي که دارند و اندکي از ادعاي آزادي بيان آنها که گوش فلک را کر کرده داشتند،‌ در مقابل مخالفان فکري داخلي خود هم به کار مي‌گرفتند و مي‌گرفتيد. جرم ما اين است که مثل شما فکر نمي‌کنيم. به اين جرم با تمام وجود افتخار مي‌کنم. والسلام.
    + صدرا 
    حاج آقا سلام
    وجدانا اگه تعصب و جمود حضرات نباشه يادداشتتون بيدار کننده است. البته اگر دوستانِ زنده باد مخالف من خود را به خواب زده باشند سخن چيز ديگر است...

    پاسخ

    سلام. ممنونم.
    + ميثم 
    نظري براي يکي از پست هاي وبلاگي گذاشتم که در همين باره نوشته بود. http://zardog1.blogfa.com/post-1402.aspx
    اينجا هم ميذارم بد نيست:
    نفهميدم چطور طرفدارهاي رئيس جمهور فعلي انتقاد مي کنند و بازهم شما مي گيد اهالي کوچه علي چپ هستند؟!
    هر رئيس جمهوري اومده يه عده براش " غش و ضعف " کردند و همه معناي والاي " عدالت " و " مهرورزي" و " عشق به ايران و اسلام و نظام " را يکسره در وجود ايشان گرد آورده اند و بقيه از اين معاني تهي هستند.
    براي من اين جالبه که اکثر طرفدارهاي رئيس جمهور قبلي بعد از اين همه اشتباه باز هم همين تفکر رو دارند ولي طرفدارهاي رئيس جمهور فعلي اکثرا خودشون منتقد اين " بنده خدا" هستند.
    مگر اينکه معتقد باشيد " بنده خداي" شما گل بود و مملکتش گلستون!!!
    پاسخ

    سلام. ممنونم.
    + ميثم 
    اکثر طرفدارهاي آقاي احمدي نژاد به اين دليل به ايشون رأي دادند که ايشون رو ولايتمدار مي دونستند. کسي هم که ملاکش ولايت باشه بن بست نداره و با کسي عهد اخوت نبسته لذا هروقت کسي رو تو مسير خلاف ولايت ببينه جلوش وايميسته حتي اگر محبوب ترين افراد براش باشه.
    اما متأسفانه خيلي از غش و ضعف کرده هاي آقايان قبلي همچنان غش و ضعف کرده موندند چون کسي رو ندارند که دل بهش بدند. اگر هم از اين يکي دل بکنند تو دلشون خالي ميشه! خوب سخته ديگه بايد بهشون حق داد!!!
    پاسخ

    سلام. احسنتم.