• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : تحصيل تمام وقت!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 12 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمد علي ادبي اردکاني 
    سلام. ممنونم از پاسختون و همچنين ارائه ي نظرتون. اميدوارم هميشه با مسايل اينگونه برخورد کنيد. و نه به ديد زاويه دار و سياسي. چون به نظرم يک فرد حقيقت جو و حقيقت نگر و صد البته "حقيقت گو" در بين مردمِ "مجازي" ؛بيشتر مورد پسند است. وگرنه در همين فضاي وبلاگي و مجازي شهرمان؛ بسياري از وبلاگ ها هستند که بعنوان بولتن هاي سياسي عمل مي کنند. که به نظر من درست نيست.اين نظر شخصي من بود جناب شيخ! (البته نصحيحتي هم به دوستانتان بکنيد!!)
    بله. در زمان دولت سازندگي. دوران رياست جمهوري حجت السلام والمسلمين علي اکبر هاشمي رفسنجاني.
    اينجا چند مسئله مطرح ميشود:
    1- در ان زمان شايد فردي مناسب تر و شايسته تر و با تحصيلات تر از ايشان نبوده که احمدي نژاد را به اين سمت منصوب کرده اند. (که بعيد به نظر مي رسد.)
    2- خود جناب احمدي نژاد بايد کمي انصاف به خرج مي دادند و اين سمت را قبول نمي کردند تا مجبور نباشند پايان نامه ي دکترايشان را آقاي بهبهاني (وزير راه سابق) برايشان تهيه کنند! (که اين بند هم منسوخ است چرا که کمتر انساني از گرفتن سمت و مسئوليت هاي بزرگ؛ بدش مي آيد.)
    3- و البته و صد البته جالب تر اينجاست که چگونه ايشان با اين همه سمت؛ به عنوان استاندار نمونه از طرف آيت الله رفسنجاني انتخاب مي شوند!؟ البته وظيفه ي نظارت بر کار استاندارن و فرمانداران بر عهده ي مشاورين و معاونين و برخي از افراد منصوب رياست جمهوري است؛ اما اين بهانه اي نمي شود که ما کوتاهي رييس جمهور وقت را ناديده بگيريم!!!! (اليته اين يک نقد است.)
    پاسخ

    سلام. تاکنون در فضاي سياسي کشور، حزبي عمل نکرده‌ام و تلاش کرده‌ام شخصاً‌ به نتيجه برسم؛ نقدهايم را هم بدون در نظر گرفتن توابع سياسي آن، همواره صريح گفته‌ام. خدا کمک کند و دعا کنيد تا تهديدها و تطميع‌ها همچنان مؤثر نباشد. مخالف هر گونه توهين به مخالفين سياسي بوده و هستم و توهين را نشانه کم‌ظرفيتي فعاليت سياسي مي‌دانم. موفق باشيد.
    + ادامه 
    در ضمن بسيار جالب است!!!
    از افتخارات ايشان در استانداري اردبيل:
    • راه‌اندازي تشکيلات اداري استان
    • """"""انتخاب به عنوان استاندار نمونه کشور در سه سال متوالي""""""
    • """""استانداري برتر در زمينه فعاليت عمراني""""""
    • بازسازي 7500 واحد مسکوني تخريب شده در جريان زلزله اردبيل در طول 7ماه[10].
    پاسخ

    سلام. در خصوص موضوع هم عرض کنم که استحضار داريد که در دوران چه رياست جمهوري، ايشان استاندار بوده؟! وظيفه نظارت بر کارگزاران هر دوره بر عهده چه کسي است؟!
    + محمد علي ادبي اردکاني 
    حضرت حجت السلام؛ سلام. براي چند روزي بيشتر نيست با وبلاگتان آشنا شده ام. عمدتا مطالب خوب و به روزي مي تويسيد! البته زاويه دار! انشااالله که موفق باشيد....
    اما؛ خدمت آقا مهدي سرکارگر نيز عرض کنم؛ همين آقاي دکتر محمود احمدي نژاد؛ رييس جمهور محبوب و مردمي و ""انتخاب شده توسط مردم" خودمان؛ چطور مدرک دکترا گرفته اند؟!!!
    به نقل از ويکيپديا : (در سال 1376 و همزمان با """داشتن سمت استانداري اردبيل""" و """مشاور فرهنگي وزير فرهنگ و آموزش عالي""" و """ هيات علمي دانشگاه عمران علم و صنعت""" موفق به دريافت مدرک تحصيلي دکترا در رشته مهندسي و برنامه‌ريزي حمل و نقل ترافيک شد.)
    حال؛ حضرت حجت السلام دکتر؛ شما قضاوت کنيد! شما که سري به خوض کوثر داريد؛ حتما مي دانيد فقط عضو هيات علمي يک دانشگاه بودن؛ خود چه حديث مفصلي است! حداقل 24 ساعت حضور و ارائه ي کلاس در دانشگاه در هفته (يني 3 روز در هفته حضور در دانشگاه) و همچنين ارائه ي مقالات با نام دانشگاه!
    فقط وفقط اين تنها وظايفي است که يک "عضو هيات علمي دانشگاه" بايد انجام دهد! بقيه را ديگر هيچ!!! اما ايشان چگونه با حفظ سمت در استانداري اردبيل و چند مورد ديگر؛ توانسته اند اين همه کار و وظيفه را به نحو احسنت؛ انجام دهند؟!
    البته صفحه ي رييس جمهور "مردمي" جمهوري اسلامي ايران؛ در ويکي پديا؛ فيلتر است! و بايد از راه غير شرعي و غير قانوني به آن وارد شد!! که خود جاي تامل دارد....
    دوست عزيز؛ اقاي آمهدي سرکارگر؛ "رطب خورده منع رطب کي کند؟!!"
    پاسخ

    سلام. خوش آمديد. از حضور و آشنايي با شما در فضاي مجازي خرسندم. سخن بسيار به جايي فرموديد. متأسفانه در کشور ما چه چپ و چه راست، قانون را براي ديگران مي‌خواهند. يادداشت بنده خطاب به همه کساني بود که از امکانات غيرقانوني براي ارتقاي تحصيلي خود استفاده کرده و مي‌کنند. ديگران هر نظري نگاشتند ديدگاه شخصي‌شان است. از ابتداي وبلاگ هيچ نظري را سانسور نکردم؛ مگر چند نظري که حاوي توهين صريح به ديگران بود. هر چند نظراتي که در برخي وبلاگهاي مدعي آزادانديشي نگاشتم غالباً با آنکه نرم و استدلالي بود، سانسور شد! البته حق دارم در فضاي شخصي مجازي يادداشتي بنگارم که مناسب سليقه سياسي‌ام باشد؛ اما قاطعانه عرض مي‌کنم در هيچ تريبون و منبر عمومي، وارد جزئيات سياسي نشده‌ام و اگر سخني درباره سياست گفته‌ام، از انديشه و اخلاق سياسي مطلوب اسلام تا آنجا که فهميده‌ام بوده است. اما حق مي‌دهيد که نظر مستقلي داشته باشم. از نظرات منصفانه شما هر چه انتقادي و در تقابل با ديدگاه‌هاي شخصي‌ام باشد، استقبال مي‌کنم. ممنون
    + مهدي سركارگر 

    سلام

    ما مونديم کي مهندسمون دکترا گرفت در صورتي که الان چند ساله نماينده بودند و هستند.مصداق ايشون هم ميشه ديگه،نه؟.مسئولان ما کم کم حلال و حرامي براشون يکي شده و براشون مهم نيست.فقط ميز و صندليشون رو نگه دارند،حالا به هر وسيله اي شده.

    هدف،وسيله را توجيح نميکند شايد هم به ديدشان ميکند

    پاسخ

    سلام. ممنون از مشارکت در بحث.
    + ر-پ 
    مطلب دوم اينکه ازقديم الايام عزاداري امام حسين (ع) به شيوه کنوني يعني زنجيرزني وحرکت ازهيئت به هيئت ديگر در اردکان رواج دارد که به نظرمن تبديل شده به نمايش خياباني جوانان- بزرگي وکوچکي هيئت-قشنگ خواندن ونخواندن نوحه خوان-و....که به جرئت مي توان گفت اين شيوه عزاداري هيچگونه تاثيري برروي دنياي جوانان نمي گذاردوبعيد مي دانم بااين قبيل عزاداري ها قطره اشکي ازگونه کسي بيرون اومده باشد .فقط تنهاتاثيرآن ان شاء ا..اجراخروي وقبول بودن توسط امام حسين (ع) مي باشد.بنظرمن روحانيت وبزرگان اردکان بايستي جلوي اين کاررابگيرند سالهاست که دراين هيئت هاهزينه هاي گزاف صرف مي شود بدون داشتن تاثيري آنچناني . .بنظرمن بهترين وموثرترين شيوه عزاداري درمجمع عاشقان بقيع اردکان اجرامي شود که هم جوانان ازمباحث سودمند عالمان بهره مي برند هم عزاداري وگريستن برمصائب امام حسين(ع) به نحوعالي انجام مي گيرد. بهتراست ازسال آينده هيئت هاراموظف کنندفقط درتکيه خودشان عزاداري کنند حتي اگربناست زنجيرزني باشد فقط درتکيه خودشان نه نمايش خياباني .اين امر بايستي به مرورزمان انجام شود.ان شاء ا..
    پاسخ

    سلام. 1. انواع عزاداري هر کدام به جاي خويش نيکوست. نبايد به خاطر وجود برخي انحرافات يا آسيب‌ها در نوعي از عزاداري، همه آن نوع عزاداري را محکوم کنيم؛ بلکه بايد تلاش کرد تا آن نوع از عزاداري از پيرايه‌ها و آلودگي‌هاي احتمالي پاک شود. لذا سوءظني که درباره زنجيرزني مطرح کرده‌ايد به آن شدت و تندي (البته به نظر بنده) نيست. 2. کار فرهنگي و تبليغ ديني، همچنين تغيير ذائقه مردم با قوانين الزامي مراکز حکومتي به دست نمي‌آيد و پروسه‌اي طولاني است که در طول زمان به شرط فعاليت فرهنگي با برنامه‌ريزي روشن و پيگيري مستمر به دست مي‌آيد. 3. اگر سن شما اقتضا کند حدود 15 سال پيش هيچ جلسه‌اي که براي عزاداري اقامه شود و در آن سخنراني و مداحي و احتمالا شام باشد، در شهر اردکان برقرار نبود. کانون قرآن اين کار را در جمع محدودي شروع کرد. يادم است که در سال اول تعدادمان به بيست نفر هم نمي‌رسيد. بعدها گسترش يافت و هيأت حماسه‌سازان هم همان مدل را پي گرفت و خوشبختانه در اين 15 سال چنان فضا تغيير کرده که قابل باور نيست. در محرم همين امسال، در اين شهر چقدر مجلس سنگين همراه با سخنراني و مداحي در شهر برقرار بود. اين مدل تغيير بايد پي گرفته شود؛ البته انواع ديگر عزاداري هم به جاي خود نيکوست و بايد برقرار باشد. ممنون از اعلام نظر.
    + ر-پ 
    باسلام.موضوعيه که چندروزيه ذهنم رابشدت مشغول کرده وچون شما روحاني هستيدمي خواستم پاسخش رابدونم :اين انتقال ضريح امام حسين (ع) ازايران به کربلا که دارند شهربه شهرضريح رامي گردونندو به نمايش عموم مي گذارند ومردم هم به عشق امام حسين (ع) ازآن استقبال مي کنند وخودرامتبرک مي کنند برام شده معما. مگرضريح فوق که ساخته شده ازطلا است ذاتاً متبرک است ؟ مگرنه اينکه ضريح به واسطه قرارگرفتن برروي مرقد مبارک امام حسين (ع) متبرک مي شود .ضريح فوق که هنوز پايش به کربلانرسيده و بويي ازمرقدامام حسين (ع) به آن نخورده است چگونه متبرک شده که مردم دستمال وهرچيزي راجهت تبرک پرتاب مي کنند وسرباز ايستاده درکنار ضريح به ضريح مي مالد . واقعاً اين موضوع برايم معمااست وهيچگونه دليل قانع کننده اي به ذهنم نمي رسد .درست است پرچم امام حسين (ع) وهرچيز و کسي که منتسب به اهل بيت است احترام دارد ومقدس است اما تبرک شدن وتبرک کردن مبحث جداگانه اي است. شما جواب دهيد.
    پاسخ

    سلام. ممنون از طرح سؤال. ان شاء الله در فرصتي مناسب و به زودي، در قالب يادداشت مستقل وبلاگ، نکاتي خواهم آورد.
    در مورد گزينه ي 12 به نظرم رسيد قحط الرجال را مي شود اضافه كرد از اين باب كه آدم كم است كه مديريت يا وكالت كند تا بقيه درسشان را بخوانند و وارد صحنه شوند :دي
    پاسخ

    سلام. ممنون از مشارکت در بحث.
    همه موارد!
    پاسخ

    سلام. ممنون از مشارکت در بحث.
    + مسعود 

    حاجي دوبار به علم گيردادي

    بابا کلمه دکتر توي پوسترهاي تبليغاتي کلاس بيشتري داره

    البته به قول خود سياسيون تکليف براي حضور را سنگين مي کنه

    پاسخ

    سلام. انشاء الله حقوق ديگران توسط مدعيان نظارت بر رعايت حقوق مردم پايمال نشده باشد. آن طرف آب (هموني آبي که روي قبر همه مي‌ريزند) حسابها با اين طرف فرق دارد.
    + گزارشگر غير حرفه اي 

    1نکته و 1 پيشنهاد غير حرفه اي

    نکته - اينکه برادر کار نداره همين فردا صبح قانونش را عوض ميکنن و موضوع حل ميشه در مورد مدرک و حضور کانديداها و مدرکشون و حقوق مادام والعمر و ...و... که يادتون هست!

    پيشنهاد - بهتر بود تيتر مي زديد تحصيل زوري يا زور تحصيلي

    دوستان کار را از دارالترجمه گزراندند و به دارالتکثير رسيدند قبول باشد انشاا...

    پاسخ

    سلام. تا حالا که قبول بودن ان شاء الله
    + علي 

    با سلام و تشکر از مطلب خوبتون

    تا اونجايي که من مي دونم تا همين چند ماه پيش بحث بر سر اين بود که نمايندگي مردم شغل محسوب مي شود يا نه.

    مثلا تو همين مجلس آقاي جلالي رئيس مرکز پژوهشهاي مجلس بعنوان رئيس يکي از مناطق دانشگاه ازاد انتخاب شده بودند.

    در هر حال يا حق با مجلس نشينان است يا زور با آنهاست.

    چون خيلي از نمايندگان محترم يا در حال تحصيلند يا درسشون تموم شده دارن همزمان تدريس مي کنن .......


    پاسخ

    سلام. فعلاً که زور با آنهاست. آيا اشتغالات يک نماينده فعال، از يک وزير کمتر است؟!