• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : خودمحوري مطلق!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 13 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ايراني 
    اين لينك را هم بخوانيد تا كمي با سطح بالاتري صحبت كنيد
    http://khabarfarsi.com/ext/3301385


    آقاي محترم به دختر خانوم بي حجاب گفت : چرا موهاتو گذاشتي بيرون و خودنمايي ميکني ؟!

    دختر گفت : ميخوام شوهر واسم پيدا بشه يکي بايد خوشش بياد تا ....
    آقا گفت : " شوهري که با چند تا تار مو پيدا بشه شک نکن که با رژ لب يه نفر ديگه هم ميره .... "

    مدرکشم : دادگاههاي خانواده!
    + اردكاني 


    طلبه عزيز

    اگر وجدان بيدار داريد که شک دارم بهتر است اين لينک را دنبال کنيد. بس کنيد از اين تعصب مرده و برخاسته از عصر جاهليت. وقتي افکار عمومي مي فهمد که در رسانه مثلا ملي گند مي زنند در شگفتم که شما با بصيرتان چرا نمي فهميد .

    بخوانيد و بعد کمي با بصيرت شويد.

    http://www.asriran.com/fa/news/230146

    پاسخ

    سلام. ممنون از تذکرتان!
    + رضا ملاحسيني اردکاني 
    سلام
    قطعاً من لم يشکر المخلوق لم يشکر الخالق؛ ولي گاهي يک عمل بسيار ساده در موقعيت بسيار حساس همه زحمات يک مجموعه را بر باد مي دهد. داستان تکراري و هميشگي چنين مواردي در صدا و سيما البته براي مخاطبان داخلي!! تکراري و عادي شده است. نمي دانم چرا تا کسي از صدا و سيما انتقاد مي کند فوري همه او را مخاطب بي بي سي و ... مي دانند؟! من متاسفانه هيچ وقت انعکاس اخبار براي مخاطبان داخلي صدا و سيما را نپسنديده ام. نمونه اش شبکه خبر که از بي کيفيت ترين شبکه هاي صدا و سيماست(البته در قبال نام و وظيفه اش)! خود شما هم سخنراني را از العالم که مخصوص مخاطبان خارجي است شنيده ايد! قبول کنيم که متاسفانه صدا و سيما براي مخاطبان خارجي شعور بيشتري قائل است و براي مخاطبان داخلي احساس بيشتر!!
    پاسخ

    سلام. شايد چنين باشد. اما من وقتي ترجمه افتضاح مترجم محترم را ديدم ترجيح دادم اصل عربي آن را گوش کنم.
    + کوشکنويي 
    جناب هاتفي بنده نميگم شما اينو گفتيد ميگم مگه شما نميگيد ايران اونو سانسور کرده از کجا فهميديد سانسور شده البته دليل براي آن زياد است من هم قصد تفتيش عقايد ندارم شما خود مي دانيد که واقعا صدا وسيما خوب عمل کرد وبه جاي نقد عالمانه از يک هفته تصوير از صدا وسيما اين يک جمله رو گرفتي ول هم نمي کني خوب اينم يه عيبشه ديگه مهم اينه که تلوزيون مليمونو قبول داشته باشيم
    + هاتفي 
    آقاي کوشکنويي دقت کن! اون کلمه ي حکومت خونريز توي يک جمله وسط گيومه آمده است و اگر با دقت بخواني نقل قول مستقيم از محمد مرسي شده بود. من نميدونم شما هميشه اينجور قضاوت ميکنيد؟
    آقاي دكتر سلام
    صحت متني كه نوشتيد در نظرتات كاملا مشاهده ميشود
    حتي كسي در نظراتي كه اعلام كرد نيز از صدا و سيما تشكر نكرد و حتي دوستان موافق با شما هم اينقدر درگير جواب دادن به ديگران بودند كه آنها هم فراموش كردند ميشد خيلي راحت يك دست مريضاد به تمامي مسئولين در رابطه با برگزاري مراسمي به اين بزرگي و به اين باشكوهي انجام دادند گفت.
    از حضرت آقا گرفته تا رياست جمهوري تا صدا و سيما و تا خدمتكاران مجموعه ي ميلاد و همه ي مجموعه.
    اين براي ما انسان ها سخت است كه تبريك بگوييم، عذرخواهي كنيم، تشويق كنيم يا از اينطور قبيل كارهاي مثبت را انجام دهيم.
    و اين كاملا جاي تاسف براي ما مسلمانان و ايرانيان دارد.
    با تشكر از تلنگر بجايي كه زديد.
    پاسخ

    سلام. ممنون از اعلام نظرتان.
    + کوشکنويي 
    همين که جناب هاتفي مي گويند حکومت خونريز سوريه يعني مواضع انگليس را قبول دارند زياد فکر نميخواست بفهمم بي بي سي رو بيشتر قبول داره
    + هاتفي 
    از کجاي حرف من برداشت شد که بي بي سي خوب است؟ جالبه ها! خودتون بريدين و دوختين! بنده اتفاقا از وبسايتهايي مثل تابناک، فرارو، ... که داخلي و دلسوز هستند اخبارم رو ميگيرم و به اخبار مثله شده صدا و سيما توجهي ندارم و البته معتقدم که بي بي سي هم دلش براي من و مملکتم نسوخته. ولي شماهام خوب جو درست ميکنيد. جواب ندارين بدين چرا به موارد بي ربط اشاره ميکنين. ضمنا جناب نويسنده که فرمودين "در روز اول که حتي خود مسئولان آذربايجان هم از ميزات تلفات و خرابي‌ها اطلاع دقيقي نداشتند."
    اين که شد عذر بدتر از گناه!!! پس اينهمه دستگاه عريض و طويل استانداري و ستاد حوادث غير مترقبه و دانشمندان جواني که تو مراکز زلزله نگاري نشستن چيکار ميکردن؟
    قابل توجه جنابعالي اين که زمين لرزه فوق در مراکز زلزله نگاري به راحتي قابل رصد شدن بوده.
    پاسخ

    سلام. اگر از فرمايش ما سوء برداشت شده عذرخواهي مي‌کنم. فقط يک نکته اين که ريشتر زلزله يک چيز است، خرابي آن يک چيز ديگر. خرابي زلزله جز با مشاهده ميداني قابل برآورد نيست. خبر ريشتر را که صدا و سيما اعلام کرد.
    + کوشکنويي 
    درمورد پخش گزارش در مورد جيگر از بي بي سي اين گزارش اصلا کذب محض است دوباره مشکل خود کم بيني باعث شده حتي توضيحات آقاي طهماسب کارگردان اين مجموعه نيز ناديده گرفته شود در آينده نزديک شاهد پخش آن خواهيد بود وجيگر مورد علاقه اصلاحات را خواهيم ديد
    جالب است خبر کذب از بي بي سي قبول است ولي ...آه
    پاسخ

    سلام. ممنون از توضيحات شما.
    + کوشکنويي 
    در پاسخ به همشهري وهاتفي شما مستحق پاراگراف آخر سخنان دکتر مي باشيد . درمورد مرسي همين صدا وسيما چنديدن مرتبه بحث تحليلي در مورد سخنان مرسي برقرار کرد ودر مجموع چون با سياستهاي کلي نظام ما (البته فقط همين جمله اش) منافات داشت مترجم پيش خود فکر کرده که چه بکنم اگر صدا وسيما با آن مشکل داشت در مورد آن بحتهاي طولاني با حضور رييس کميسيون امنيت ملي مجلس بر قرار نميکرد وحتي در برنامه ديروز امروز فردا در مورد ان 1.5 ساعت صحبت نميکرد
    درپايان به نظر شما کدام شبکه خوب است؟بي بي سي ؟ وي او ا؟ يا شبکه هاي مرداک؟در صداو سيماي ايران درمورد اجلاس شعور شما به سخره گرفته شده؟مسلما صدا وسيما هم نمره اي دارد حضرت آقا در سخنان هفته گذشته درمورد دولت فرمود کسي که نقد ميکند منصف باشد صلاي 20 چهار عيار از 24 فاصله دارد نگوييم اصلا طلا نيست اين سخنان در مورد صدا وسيما هم صدق ميکند
    همشهري عزيز که فرمودند حجم زياد خبر چه وچه اتفاقا حجم زياد خبر يک شگرد رسانه است که در تمام کانالهاي حرفه اي دنبال مي شود ولي مشکل اينجاست که مثلا بي بي سي حجم زياد خبرش درست است ولي شبکه ملي چون داراي مشکل خود کم بيني هستيم کارايي ندارد
    پاسخ

    سلام. جناب کوشکنويي. ممنون از وقتي که در پاسخ به نقدهاي ساير خوانندگان گذاشتيد. با شما موافقم.
    + همشهري 


    شيخ عزيز:

    فکر کنم سخنان آقاي هاتفي جواب داشت. در ضمن فراموش نشود که حجم زياد يک خبر نشان از اداي دين نيست.

    اداي دين با صداقت به دست مي آيد که ضرغامي و دار ودسته اش از آن فاصله گرفته اند.

    برادر مومن !

    بايد بپذيريد که خود کرده را تدبير نيست

    پاسخ

    سلام. من هم معتقدم که اصل حجم زياد مهم نيست و توجه به ابعاد قضيه هم اهميت دارد. اما مگر خبر زلزله آذربايجان پخش نشد؟ با اين همه چرا انتقاد گسترده‌اي به سازمان وارد شد؟! آن هم در روز اول که حتي خود مسئولان آذربايجان هم از ميزات تلفات و خرابي‌ها اطلاع دقيقي نداشتند. جناب همشهري! شما چگونه صداقت سازمان را مي‌سنجيد؟! آيا چون به مذاق من يا شما يا ديگري خوش نيامده نشان از عدم صداقت است؟ خوشحال مي‌شوم شواهد دال بر عدم صداقت مطرح شود تا به بحث گذاشته شود. ممنون از اظهار نظرتان.
    + هاتفي 
    سلام! بنده شخصا از کسي تشکر ميکنم که در کارش صادق باشد و شعورم را به سخره نگيرد. در جريان پخش و ترجمه همزمان سخنان محمد مرسي به صورت زنده از شبکه خبر وقتي که مرسي بعد از پرداختن به جريانات تونس و مصر و ليبي به انقلاب (به قول خودش) در سوريه رسيد مترجم شبکه خبر با دستپاچگي ترجمه را قطع کرد و سخنان مرسي در خصوص "اتحاد مخالفان سوريه بر عليه حکومت خونريز سوريه" توسط صدا و سيما سانسور شد. عرف همه شبکه هاي حرفه اي اينست که اصل خبر را اصولا سانسور نميکنند ولي هر مطلب دلخواه خودشان را در قالب تحليل خبر و ... به خورد مخاطب ميدهند.
    همين يک تحريف خبري (گرچه در مورد سخنان بان کي مون هم اتفاق مشابهي افتاد) کافيست تا تمام زحمات زير سوال برود ...
    پاسخ

    سلام. خيلي سخت‌گير هستيد. يعني خدا هم اگر همين گونه با ما و رفتار و اعمال ما در قيامت برخورد کند خوب است؟! در بخش خبري 20:30 موضع مرسي درباره سوريه به شفافيت گزارش شد. آيا فکر مي‌کنيد اگر مترجم چنين کاري کرده باشد اين سانسور دستور سازماني بوده است؟! يا سليقه خاص مترجم؟ بنده از شبکه العالم اصل سخنان مرسي را گوش کردم که بدون هرگونه سانسوري پخش شد. و آيا واقعا مراکز خبري عام به همين شفافيتي که شما فرموديد خبر پخش مي‌کنند. شبکه بي بي سي به ممنوع التصوير شده جيگر مي‌پردازد اما گردهمايي سران و مسئولان 120 کشور را در ايران نمي‌بيند. معني شفافيت و سانسور نشدن را فهميديم! ممنون از اظهار نظرتان.