• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : اعتراض تشريفاتي!
  • نظرات : 4 خصوصي ، 23 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + احمدي 
    سلام آقاي داش! قربون مرامت! اگر آقاي ا.ه.ر به قول شما اين کارا رو کرده همين چهار تا روحاني و طلبه زمان رياست جمهوري ا.ه.ر اگه يه انتقاد ميکردي کفن پوش توي خيابون بودند. يادم نميره شعار ميدادن:
    مخالف ه... دشمن پيغمبر است.
    هم اون زمانکه کوچکترين انتقادي رو به آقاي ا.ه.ر تحمل نميکردند ازشون خورديم هم الان که همه مشکلات رو ايشون ميدونن. برادر عزيز ريشه مشکل همون جو زده شدن و تبليغات همين به قول تو چهارتا روحاني بي بضاعته. قضيه احمدي نژاد رو که يادتونه حالا که همه گندهاش بالا اومده (عدم تمکين از امر رهبر، وزراي مستعفي و برکنار شده، اختلاس اطرافيان و نزديکان، جريان انحرافي ...) يکي از همون سينه چاکاي روحاني به قول تو بي بضاعت نمياد بگه ملت ما اشتباه کرديم بابا غلط کرديم و ... اومدن يه جريان انحرافي درست کردن حالا ميگن خود احمدي«زاد مشکلي نداره اون جريان انحرافيه که مشکل سازه از ترس اينکه نيان و به اشتباهاتشون اعتراف نکنند ... چون اگه به اشتباهشون اعتراف کنن تازه اول مشکله چون مردم ميپرسن شما که ادعاي بصيرتتون گوش فلک رو کر کرده بود چرا خودتون اينقدر بي بصيرت بودين؟
    + داش 
    جناب احمدي کجاش گرفتي آقاي ا-ه-ر 400شرکت در کشور دارد يکي ازآنها هواپيمايي ماهان که 17 ايرباس دارد دزدان واقعي اينان هستند که سيري ندارند يارو ميگفت خرج تبليغاتمو از خانمم گرفتم سه دنگ خونشو فروخته 100ميليارد حالا گير دادي به دوتا روحاني بي بضاعت دزدان ميلياردي ميدزدند برو تحقيق کن موسسه مشيز کرمان مال کيه هواپيمايي ماهان به دسش وقص علي هذا
    + احمدي 
    بحث بي فايده ايست. مثل روز روشن است که عدم برنامه ريزي مناسب و نيازسنجي بازار کار و تبدبل مدرک به اسباب کسب درآمد درکنار معضلات فرهنگي مدرک گرايي، باعث ايجاد سيل عظيمي از بيکاران در همه مقاطع شده است. حتي اگر خوب درس بخواني . . .
    پاسخ

    اينكه برنامه‏ريزي وجود ندارد، آفت مدرك گرايي وجود دارد و ... قبول است و گلايه همه است اما بازار كار به اين سياهي كه شما ترسيم كرديد نيست. ممنون از حضور و مباحثه. انشاء الله در موضوعات ديگر هم مباحثه را ادامه خواهيم داد. باز هم ممنون.
    + احمدي 
    حاج آقا با يه گل بهار نميشه. يا شما در اين جامعه زندگي نميکنيد يا خود را به بيخبري زده ايد. همين الان خارج از تهران (توي يکي از پروژه هاي فولاد کرمان) بنده ليسانس حقوق ميشناسم که بيل به دست کارگري ميکند. فوق ليسانس کامپيوتر توي کارخانه خارج از تهران کارگري ميکند. . .
    پاسخ

    سلام. بنده هم با نمونه‏هاي زيادي برخورد دارم. ولي برادر عزيز كسي كه در رشته خود خوب درس بخواند احتمال موفقيت و شغل مناسب پيدانكردنش كم است البته منكر نمونه‏ها هم نيستم. بنده در يادداشت قبلي تأكيد كردم در دكتري و الان مي‏گويم در فوق ليسانس اين نمونه‏ها كم است.
    + احمدي 
    اولا لابد شما هم براي اين موضوع که دکتراي خروجي دانشگاه آزاد در عرض سه سال همه شهريه اش را جبران ميکند مدرک داريد! همين امروز در همين تهران بنده مصاحبه شغلي داشتم فوق ليسانس صنايع آمده بود به حقوق پايه اداره کار (380000 تومان) راضي بود تازه از دانشگاه دولتي
    ثانيا بنده مثل خيلي از طلاب ادعايي ندارم. دوستان ادعاي سرباز امام زماني دارند اما ما که از اين ادعاها نداريم.
    ضمنا بنده ضمن کار کردن و نان بازوي خود خوردن دارم مطالعات ديني ام را هم انجام ميدهم. ضمنا شما شهريه طلاب را گفتي فمن يعمل کنار کارشان چي؟ يعني الان خودتون داريد ماهي چهارصد تومن ميگيريد؟ انصافا؟ (قضيه اون نماينده مجلسه که هفته پيش گفته بود حقوق پايه نماينده ها يه ميليونه و ميخواست بگه که يعني نماينده ها هيچي دستشون رو نميگيره ..)
    پاسخ

    سلام. بله. مدرکش و نمونه عيني‌اش خود بنده. آن آقا چون اصرار دارد در تهران کار کند و حاضر نيست مثل خيليها از رفاه تهرانش دست بکشد بايد به همين مقدار هم اکتفا کند. از طلاب هر که ادعا دارد يقه همان را بچسبيد. بنده آرزوي سربازي امام زمان عليه السلام را دارم اما نمي‌دانم در صف سربازان ايشان هستم يا نه! نه خير بنده اصلا و يک ريال شهريه نمي‌گيرم. حدود ده سال کارمند قراردادي راديو بودم و اکنون هم هيأت علمي هستم. الحمد لله محتاج شهريه با آن همه مسئوليت و آن همه منت ديگران نيستم. چهارصد تومان شهريه دکتري حوزه تمام شهريه است و حاشيه و بار و بنديل ندارد. و البته براي مطالعه ديني شهريه نمي‌دهند. شهريه براي آمادگي و پرورش کارشناس ديني براي حضور در انواع عرصه‌هاي تبليغ دين است.
    + کوشکنويي 
    نمدونستم روشن شدم واقعا دم طلبه ها گرم دکترشون ماهي 400000مگيره به نظر من دولت بايد يه فکري به حالشون بکنه ولي هدف جناب احمدي از طرح اين بحث چيه مي خواد به کجا برسه ؟!!!!!!!
    پاسخ

    تازه دکترشون وقتي ماهيانه چهارصد توامن ميگيره که پس از گرفتن دکتري هم هر سال در امتحان شفاهي (مصاحبه) شرکت کنه و الا يه جايي کارش به مشکل ميخوره.
    + احمدي 
    فرموده بوديد: "آيا اين است معناي وجود سخت افزار لازم؟! آن وقت مقايسه کنيد حتي با بودجه دانشگاههاي همان شهر با همان مقياس انساني که صدها برابر در ماه است."
    لطفا قياس مع الفارق نفرماييد بنده به سبب ترددي که در دانشگاه آزاد، علمي کاربردي و ... دارم ميدانم که اين دانشگاهها از محل شهريه اي که از دانشجو ميگيرند حتي سود هم ميکنند حتي آقاي دانشجو رييس جديد دانشگاه آزاد قصد دارد بانکي تاسيس کنند از محل اين شهريه ها و البته گفته اند سود حاصل از اين بانک بابت دادن تسهيلات به دانشجويان مصرف ميشود. در واقع دانشگاه هاي فوق خودگردانند.
    در حاليکه طلاب علوم ديني از محل خمس (بخش سهم امام) شهريه هم دريافت ميکنند و مبلغي که شيعيان ايران و جهان به بيت مراجع سرازير ميکنند از بودجه دانشگاههاي دولتي خيلي خيلي بيشتر است. . .
    پاسخ

    اول اين که ادعا مي‌کنيد وجوهات چندين برابر بودجه دانشگاههاي دولتي است خيلي عجيب است! لابد سند و شاهد هم داريد. ثانيا شهريه در عالي‌ترين سطح طلاب که معال دکترا باشد حدود چهارصدهزارتومان در ماه است که از حداقل حقوق کارگران هم کمتر است. ثالثا اين شهريه براي همه کساني که بيايند حوزه فراهم است با اين وجود چرا طلاب به فکر استخدام و خروج از سيستم شهريه هستند؟ رابعا دانشجوي دانشگاه آزاد از ديپلم تا دکتري حداکثر هشت تا ده سال سال شهريه مي‌دهد و شهريه اين سالها را در استخدام طي کمتر از سه سال جبران مي‌کند. اما در حوزه تازه پس از حدود بيست سال تحصيل تازه دکتري مي‌گيرد آن هم در شرايطي که اگر نخواهد استخدام شود همان شهريه چهارصدهزاري را مي‌گيرد در حالي که همه انتظارات يک طلبه از او وجود دارد. راستي ورودي حوزه براي شما و ديگران هم بازه اما .... يک بار حضور در تبليغ تابستاني يا رمضاني در روستاهاي دورافتاده کشور که براي هر روزش شما مأموريت کلان مي‌گيريد و مشکلات پيش رو و مبلغي که پراخت مي‌شود عمق قضيه را بيشتر براي شما فراهم خواهد کرد.
    + داش 
    کاخ واکينگهام تو چشد نره احمدي
    + احمدي 
    حاج آقا عصباني نشويد. مگر بنده گفتم که چه کسي بايد بودجه اش را ميداده يا نميداده که منبع بودجه ساختمانهاي کذايي را بيان ميکنيد. دوست عزيز ماهواره بين فرموده بودند "اگر سالي 10 ميليارد تومن خرج اسلام ميشد در کشور ما وضع خيلي بهتر از اينها بود ..." من هم گفتم بودجه خيلي خيلي خيلي بيشتر در اختيار همان نهادهاي خصوصي و دولني هست که خرج اسلام کنند. (چه سخت افزارش که همان ساختمان و دم و دستگاه است چه نرم افزارش که همان طلاب علوم ديني و موسسات رنگارنگ تحقيقي و ... ) اما مشکل جاي ديگريست اتفاقا هيچ کجاي دنيا اينقدر که در بين مسلمانان از محل درآمد خمس يا کارهاي خيريه بودجه جور ميشود، بودجه مردمي وجود ندارد اما چرا اينجوريست نميدانم ... شايد مصداق آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هيچي هستش (اينجا ميشه گفت ساختمان و دو و دستگاه هفت دست يه ذره عمل به حرفاي روي منبر هيچي ....)
    پاسخ

    بحث بنده در سرمايه‌گذاري دولتي بود و هست. جداي از آن، قطعا سخت افزار موجود به اندازه حداقل‌هاي لازم نيست. مثلا سرانه حوزه آقايان در شهر خودمان با حدود 200 طلبه مرد اعم از استاد و شاگرد در ماه زير ده ميليون تومان است که آن هم با مشقت تحميل مي‌شود. آيا اين است معناي وجود سخت افزار لازم؟! آن وقت مقايسه کنيد حتي با بودجه دانشگاههاي همان شهر با همان مقياس انساني که صدها برابر در ماه است.
    + داش 
    بنده فکر کنم جناب احمدي فقط ميخواد بهانه گيري کنه اگر همين ساختمانها خرابه هم بود مي گفت اينها آخوندهاي ما هستند با اين ساختمانهاي خراب کاخ واکينگهامو مثل اينکه نديده به صورت سه بعدي برو داخلشو ببين
    + احمدي 
    ساختماني در ميدان جهاد قم (مرکز آموزش طلاب خارجي امام خميني (ره)) وجود دارد که وقتي بنده به عنوان پيمانکار خواستم کاري در آنجا انجام دهم به انجا رفتم به جرات ميتوانم بگويم تنه به تنه کاخهاي زمان شاه ميزند. همچنين ساختمان ديگري در نزديکي ميدان روح ا... قم (مصطفي العالميه) که شرکت پيمانکار تهويه مطبوعش از دوستان حقير هستند البته فقط چيلرهاي هواساز آن مجموعه ارزشش
    به اندازه همان ساختمان استيجاري مديريت حوزه است. چند قدم پايين تر مرکز فقهي ائمه اطهار با ساختمان آنچناني خودنمايي ميکند. مرکز آموزش امام خميني وابسته به آقاي مصباح و ساختمانهاي اطراف نمونه ديگري است..... جناب نويسنده وبلاگ خواهشا آدرس غلط ندهيد. هنوز اينها يک بيستم جاهايي که ميدانم نيست ...
    پاسخ

    سلام. دو ساختمان اول همانطوري كه خودتان هم توجه داريد مخصوص طلاب خارجي است و بودجه دولتي داشته است. آن ساختمانها را بنده هم ديده‏ام و كلاس داشته‏ام. چنان مبالغه مي‏فرماييد كه گويا كاخهاي شاه را نديده‏ايد! مركز فقهي ائمه اطهار مركزي مربوط به آيت الله فاضل است كه باني خصوصي داشته و مربوط به مركز مديريت حوزه نيست. ساختمان موسسه امام خميني با بخشي از بودجه دولتي و آستان قدس و با كمك مهندسان آستان قدس رضوي ساخته شده و البته وابسته يا متعلق به مركز مديريت حوزه علميه قم نيست. آدرسهاي ديگر را هم بيان فرماييد تا مبالغه و مغالطه روشن شود. فقط يادآوري مي‏كنم كه معاونت آموزش و چند معاونت مركز مديريت حوزه در ساختمان بنياد صدوق مستقر است كه مرحوم شهيد صدوقي ساخته و فرزندش مهلت خروج از اين ساختمان به مركز مديريت حوزه داده است. و البته ساختمان دارالشفاء هم كه ساختمان اوليه مديريت حوزه بوده و اكنون نيز برخي معاونتهاي حوزه در آن مستقرند باني خصوصي داشته و در سنگ‏نوشته‏هاي مدرسه نام باني نيز وجود دارد. باز هم نمونه‏هايتان را بفرماييد.
    + کوشکنويي 
    جناب احمدي اين آمار ها رو ببين بعد مدافع حکومت انگلستان باش
    http://www.barackobama.ir/en/news/5477/%D8%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1
    + ماهواره بين 
    بر چشم ولي اين اسم روبه خاطر تحليل جناب احمدي انتخاب کردم کوشکنويي بهتره
    پاسخ

    ممنونم
    + ماهواره بين 
    برادر احمدي شما مشخص کن چرا پيامبر پس از فتح مکه خانه ابوسفيان را محلي امن قرار داد آيا پيامبر هم بله؟
    وآنجا که فرمودي مردم را در جريان قرار مي دهند چيزي که عيان است چه حاجت به بيان است به نظرم براي تحقير ملتشان اين کار را ميکنند درضمن به نظر من قوه قضاييه مستقل که فرموديد هم تعدادي قاضي اصلاحاتي داره
    پاسخ

    سلام. خدمت آقاي ماهواره بين و همچنين خدمت آقاي احمدي و ساير خوانندگان محترم وبلاگ. با ادامه بحثها موافقم اما خواهش ميكنم كه از ذكر نام افراد خودداري كنيد و به بحث مبنايي بپردازيد. در چالش و گفتگو است كه برخي از ابعاد حقيقت روشن مي‏شود. از هر دو بزرگوار ممنونم.
    + احمدي 
    اولا فرض کن قبول کنم که بيشتر دزدها از قشر اصلاحات هستند و فرض کن اسم جناب آقاي هاشمي رو هم که بردين ايشون هم دزدن.
    1- چرا هاشمي دوباره توسط رهبر به رياست مجمع رسيد؟ يعني ايشون هم بله؟
    2- قوه قضاييه مستقل و زير نظر مستقيم رهبري چرا دزداي اصلاحاتي رو نميگيره و مملکت رو پاک نميکنه؟ يا عرضه نداره مثل شما اونا رو بشناسه يا شما تهمت الکي ميزني.
    3- خودتون فرموديد:"در ضمن خود بي بي سي فرمودند ساليانه 6مليون دالار حدود 10ميليارد تومن براي جشن اين پيرزن ولخرجي ميکنند"
    حداقل اينه که مردم رو درجريان خرجاشون به صورت رسمي قرار دادن و ضمنا مردم لندن هم در جشن شرکت کردن شما چرا ناراحتي؟ اگه کسي بايد ناراحت بشه مردم انگليسند که فعلا اکثريت هم از مخارج خبر دارن هم خوشحال توي جشن شرکت کردن. ضمنا شما خبر نداري يه سري قم تشريف ببرين پولايي که فقط تو ساختمان سازي مراکز اسلامي خرج شده بيش از اون مبالغيه که شما گفتين حالا چقدر خرج آدماش ميشه خدا ميدونه . . . کاش جرات داشتن اين مبالغ رو از صدا و سيما اعلام کنن
    پاسخ

    سلام. فقط يك موردش آن كه پس از سي سال از انقلاب، ساختمان اداري مركز مديريت حوزه علميه قم به اندازه يك دبيرستان است آن هم توسط يك نيكوكار ساخته شده نه دولت. بقيه مراكز اداري مديريت حوزه هم در ساختمان‏هاي استيجاري است. لطفا كلي‏گويي نفرماييد و مصداق روشن كنيد. در حالي كه حتي اگر هزينه آموزش نيروي انساني مراكز دولتي كه از حوزه تأمين مي‏شود به عنوان هزينه بورس به حوزه پرداخت شود اين مشكلات برطرف خواهد شد.
       1   2      >