• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : خدا او را غريق رحمت کند
  • نظرات : 0 خصوصي ، 14 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + همشهري بعدي 
    سلام بر همشهري
    اولا: از اينکه نبايد پاسخ مي دادم عذر خواهي مي کنم ولي فکر مي کنم نظرات وبلاگ براي همه قابل مشاهده است و همه مي توانند در بحث شرکت کنند و اگر فقط تمايل داشتيد صاحب وبلاگ پاسخ دهند به صورت خصوصي ارسال مي کرديد و تقاضا مي کرديد پاسخ را يا به ايميلتان ارسال کند و يا بعد از پاسخ در وبلاگ به نمايش بگذارد.
    ثانيا:
    هيچکدام از منابعي که شما ذکر کرديد جزء منابع دست اول و معتبر تاريخي نيست چه بسا مطلب تاريخي شايعه شده و به تواتر منقول باشد و هيچ مدرکي نداشته باشد و اين مطلب در قضاياي کربلا هم وجود دارد و چيز تازه اي نيست.

    ثالثا: همين داستان را کتابهاي ديگري بدون اشاره به سر بريدن عمرو نقل کرده اند بنابراين در نقل خبر تعارض وجود دارد و چنين مطلبي ثابت نمي شود.(ابن کثير، البدايه و النهايه، ج4، ص106؛ ابن کثير، السيره النبويه، ج3، ص205؛ سبل الهدي و الرشاد، ج4، ص533)

    رابعا:
    فرموديد چه بد است اسناد را طلب مي کنيم ؟ متوجه نشدم کجاي اين مطلب بد است بايد ابتدا مدرک معتبري در خصوص اين مطلب وجود داشته باشد تا بحث ادامه پيدا کند . هر چند مدرک معتبر هم پيدا شود اشکالي بر مولاي معصوم عليه السلام وارد نيست و بحث کردن با فرض چنين اتفاقي (بريدن سر عمرو نه اصل قضيه) مفيد نيست.