• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : واقعاً که هر کسي بر طينت خود ميرود!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 17 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    سلام. بنده با مواضع اقاي پايدار موافق نيستم اما در اين يک مورد خاص چند نکته قابل تامل است:
    1- اصطلاح کوتوله سياسي، بي ادبي نيست و اتفاقا خيلي هم پرمعناست آنهم براي جماعتي که فکر ميکنند سياست يعني حرف سياسي زدن و چهار تا مقاله سياسي خواندن. و حقيقتا هم در هشت سال گذشته کوتوله سياسي بودن خيلي از بزرگان جريان اصولگرا (و نه نوچه هاي پادويشان در اردکان و ديگر شهرهاي کوچک و بزرگ) براي همه آشکار گشت. کساني که حتي از چيزي که نمي شناختند تنها به خاطر مشتي شعار و ظواهر تا پاي همه آبرو و اعتبار نظام خرج کردند و حالا خود نميدانند چه کنند. داستان استخوان در گلو شده برايشان نه راه پس دارد و نه پيش. آيا جز يک کوتوله يا بهتر است بگوييم سوپرکوتوله جز اين ميکند؟
    2- درست فرموديد که هرکسي بر طينت خود مي رود انجا که رييس جمهور از ممه و لو لو صحبت ميکند. يا انجا که روشنفکران را بزغاله خطاب مي کند. يا انجا که ميگويد آب رو بريز اونجات که ميسوزه. يا جاييکه آقاي شجوني خرخره مخالفان را مي جود و ...
    پاسخ

    سلام. 1. بنده تلقي‌ام اين است که به کار بردن اين لفظ براي مخالف فکر سياسي، خارج از اخلاق اسلامي است؛ نظر شما هم محترم. قضاوت با خوانندگان. 2. اگر بپذيريم که هر کس بر طينت خود مي‌رود، شامل چپ و راست است. و در نهايت، فکر نمي‌کنم اين گونه ادبيات، در حق مخالفان به کار بردن، اخلاقي باشد. حضرت امام در خطاب رئيس جمهور امريکا هم هميشه مي‌گفت: آقاي کارتر. 3. قبول نداشتن تفکر و عملکرد کسي، مجوز به کارگيري ادبيات سخيف نيست؛ قرآن با همه تأکيداتي که بر انحراف بت‌پرستان دارد، تصريح مي‌کند به آنها و خدايانشان فحش ندهيد. (انعام / 108) حضرت علي عليه السلام با همه اعتقادي که در گمراهي اصحاب معاويه داشتند، از فحش دادن به آنها نهي کردند. ملاک و اسوه‌اي که مي‌تواند جلوي چشم يک سياستمدار مسلمان باشد، اينهاست.