• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : نماينده روحاني موتورسوار
  • نظرات : 1 خصوصي ، 7 عمومي
  • پارسي يار : 2 علاقه ، 4 نظر
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    سلام. خدا ان شاء ا... شفاي عاجل به ايشان عنايت فرمايد. اما در مورد موتورسواري و ساده زيستي نکته اي خاطرم آمد:
    جناب حداد عادل (مجلس هفتم) خيلي روي اين مانور ميدادند که نمايندگان اکثرا اصولگراي اين دوره موبايل و وام ماشين و خانه سازماني و ... را دريافت نکرده اند و ساده زيست تشريف دارند. همانجا سوالي از ايشان مطرح شد:
    1- آيا حالا که مثلا نماينده شهرستاني در تهران خانه ندارد و طبعا خريد خانه در تهران براي اين افراد ساده زيست بدون وام و کمک، سنگين يا غير ممکن است اين افراد چگونه در تهران سکني ميگيرند؟ چقدر از راندمان ايشان به علت نداشتن خانه در تهران يا نداشتن خانه مناسب درتهران کم شده؟ آيا بهتر نبود دوستان خانه و موبايل را مي گرفتند و در عوض وقت شريفشان را بيشتر به امور تقنين و نظارت اختصاص ميدادند؟ يا حداقل شماره موبايل را در اختيار همشهريان (حوزه انتخابيه شان) ميگذاشتند و مثلا يکروز در هفته پاسخگوي انها بودند؟ ...
    2- اصولا چرا ساده زيستي اينگونه تعريف و ترويج مي شود؟ ساده زيستي و فقري که ناشي از تنبلي و بي تحرکي اقتصادي باشد به نظرم چندان پسنديده نيست. حضرات معصومين همه انسانهاي ثروتمندي بودند (حضرت علي با پول شخصي اش خانواده هاي يتيم و نيازمند را اداره مي کرد. از کرامت هاي امام حسن و امام حسين (ع) هم کم نشنيده ايم.) همه اهل کار و توليد ثروت بوده اند. اما هنرشان اين بوده که براي خودشان کم خواستند و به ديگران بخشيدند. هيچگاه هم دستشان پيش کسي دراز نبوده. اما امروزه گويا عدم توليد ارزش شده و کسي که سرمايه دار و توليد کننده است با ديد خاصي به او نگاه مي شود. ضمنا حضرات معصومين معمولا بهترين اسب هاي دورانشان را سوار ميشدند و خانه هاي نسبتا بزرگ و خادمين هم داشتند. (البته در برخي زمانهاي خاص مثل دوره پيامبر که در ميان اصحاب فقرا که اکثرا هم مهاجرين بودند رعايت حالشان سبب ميشد که حضرات زندگي پايين تري براي خود اتخاذ کنند.)
    پاسخ

    سلام.1.نگرفتن وام‌هاي کلان و استفاده نکردن از رانت نمايندگي به معناي ساکن در تهران نبودن نيست. مجلس خانه سازماني دارد ولي اغلب نمايندگان ملت، متأسفانه،‌شأن خود را بالاتر از سکونت در آنها مي‌دانند و به کمتر از سعادت‌آباد راضي نمي‌شوند! از چپ و راست. و همين طور وام موبايل. همه موبايل دارند ولي معدودي از رانت نمايندگي براي آن استفاده نکرده‌اند که يکي ديگه هم مجاني بگيرند! 2. کجاي اين ساده‌زيستي با تنبلي همراه است؟ مگر خانه و اتاق کوچک کار امام در جماران با تنبلي همراه بود! و آيا ساختمان و تشريفات و حيف و ميل بيت المال تحرک مي‌آورد؟! البته مستحضريد که ايشان با موتور از تهران به حوزه انتخابيه نمي‌آيند! 3. مگر ما مدعي شديم که ايشان از سر نداري موتور سوار است؟! 4. همه سخن در آن است که کسي اين همه رانت نمايندگي داشته باشد و اين همه راه توجيه استفاده از امکانات آن‌چناني برايش فراهم باشد و استفاده نکند،‌هنر است؛‌ هنري که خيلي‌ها نداشتند و امثال دکتر شيباني و دعايي و ديگران داشته و دارند. کسي مخالف ثروت و توليد ثروت و کار نيست؛ بلکه بهره‌همندي بيش از معمول مردم مذموم است. مگر همان امام علي عليه السلام که اين همه ثروت توليد مي‌کرد نبود که با وجود نمک در سفره به خورشت دوم که شير بود رضايت نداد؟! مغالطه نفرماييد. آنچه روضه‌اش را براي ما مرور کرديد،‌حفظيم و فرقش را با توليد ثروت مي‌دانيم. هواپيماي تشريفاتي اختصاصي دولت اصلاحات را هنوز در خاطر داريم برادر عزيز.