• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : اهل مطالعه بخوانند
  • نظرات : 2 خصوصي ، 8 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي (اين هم از برخورد قوه قض 
    عباس سليمي نمين، فعال سياسي اصولگرا: برخورد‌ قضات با نويسندگان مشمئزکننده است / گاهي تو دلم مي‌گويم خدا آقاي خاتمي را خير بدهد
    ----------------------------------------

    عباس سليمي‌نمين? تحليلگر سياسي اصولگرا و رئيس مرکز مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران گفته است بعضي برخوردهاي قوه قضائيه با نويسندگان «مشمئزکننده» است و برخي قضات فکر مي‌کنند «خدايگان» هستند.

    آقاي سليمي‌نمين اين اظهارات را در گفتگو با وب‌سايت «تسنيم» انجام داده و به نظر مي‌سد منظور وي نويسندگان روزنامه‌ها? مجلات و همينطور فضاي مجازي است.

    وي افزوده است: «وقتي پنج دفعه، شش دفعه براي يک فرد پرونده درست کنند و او را ببرند و بياورند و بعضاً در قوه‌قضائيه برخوردهاي مشمئز کننده داشته باشند، اعصاب آدم به هم مي‌ريزد چون آدمي را آنجا گذاشتند که فکر مي‌کند خدايگان آنجاست؛ آقاي قاضي شما ديگه خدا نيستي که از موضع تبخ‌تر برخورد مي‌کنيد.»

    سليمي‌نمين اظهار کرده است: ‌ «اصلاً نگاه نمي‌کنند کسي که در برابرشان قرار گرفته است، مجرم است يا منتقد؟ فکر مي‌کنند هرکسي که آمد دادگاه حتماً جرمي انجام داده است.»

    در گذشته قانون مطبوعات نويسنده را مورد سوال قرار نمي‌داد و مدير مسئول روزنامه پاسخگوي همه مطالبي که در رسانه چاپ مي‌شد، بود.

    به گفته سليمي‌نمين «متاسفانه اغراض سياسي موجب شد که نويسنده را هم وارد مسائل کرديم بدون اينکه نويسنده از دادگاه و هيات منصفه برخوردار باشد.»

    اين فعال سياسي محافظه‌کار با انتقاد از نبود حمايت از نويسندگان روزنامه‌ها گفته است: ‌ «الان ما از نويسنده‌هايمان چه حمايتي را متصور هستيم؟ نه هيات منصفه برايشان داريم و نه وکيلي در اختيارشان مي‌گذارند.»

    وي همچنين گفته است: ‌«گاهي تو دلم مي‌گويم خدا خير بدهد آقاي خاتمي را چون با همه انتقاداتي که به ايشان داشتم و دارم، اين هيات منصفه را ايشان در قانون مطبوعات آورد.»

    بدنبال انتقاد شماري از فعالان محافظه‌کار در فضاي مجازي و رسانه‌ها از قوه قضائيه و ديگر نهادهاي نظام? شماري از آن‌ها احضار و بازداشت شده‌اند.

    دامنه اين برخورد‌ها آن قدر شديد بوده است که فعالان محافظه‌کار دست‌کم در فرندفيد و گوگل پلاس مدت‌هاست از نوشتن مطالب انتقادي خودداري مي‌کنند.