• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : جناب مهاجراني! ممنونم
  • نظرات : 1 خصوصي ، 11 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    بادرود

    حضرت شيخ نکندقرائتي که جنابعالي وهم مسلکان شما از اسلام دارند حق بوده وهيچ اشکالي بر ان مترتب نيست.حتما شنيده ايد که ايت الله بروجردي شهريه علامه طباطبائي را قطع نموده ويا عده اي از هم مسلکان شما ليواني که فرزند امام خميني اب مي خوردرا اب مي کشيده اند.........مشکل شما و ودوستانتان اين است که غرق در عالم منقوليد وبس.....

    امر دين عظيم تر از آن است که فقط به دست روحانيت سپرده شود و روحانيت با ارتزاق از راه دين رفته رفته به نهادي تبديل خواهد شد که کارکردش ابقاي خود اين نهاد خواهد بود ... وقتي معيشت کسي در گرو تاييد و حمايت سازمان روحانيت است چگونه مي تواند آزاد بينديشد و فارغ از آرا و سنن آنان نظر دهد؟ مگر چند نفر مي توانند پشت پا به سنن رسوب کرده و ستبر شده بزنند و باکي از ويراني معيشت خود نداشته باشند؟ و مگر اين راه همان نيست که اينک وهابيان و ديگر داعيان مذاهب در پيش گرفته اند و همه جا فتنه مي کنند و کورکورانه و گوش به فرمان مرکز ، بي تأمل و بي تساهل بر جبهه ي مخالفان مي کوبند و دين لطيف و دلرباي آسماني را دستخوش خشن ترين و رماننده ترين رفتارهاي زميني مي کنند؟... هدايت گمراهان را نمي توان به شرط تأمين زندگي و تضمين آينده بر عهده گرفت ، هدايت گري کار فداکاران و دليران است و فقط همينانند که در سخنشان سوزي هست که خامان را پخته مي کند. از اين که بگذري زينه المجالس شدن و بطالان را سرگرم کردن و به خواهش دل مشتي غافل سخن گفتن... چيزي نخواهد بود.
    (دکتر سروش/مدارا و مديريت / چ سوم / صفحه ي 48 )


    پاسخ

    سلام. حاضريم بر اساس مباني ديني (اعم از قرآن و سنت و عقل) بحث کنيم. راستي متني که آورده‌ايد، نويسنده‌اش کجاست و وامدار چه کساني است و از عملکرد چه کساني دفاع مي‌کند؟! از دوستانم خبر ندارم، اما رشته تحصصي بنده عالم معقول است نه منقول؛ (گرچه ارزش نقلي که قرآن باشد، به مراتب از عقل بسياري از مدعيان برتر است!) تخصص و رشته حوزوي و دانشگاهي‌ام، فلسفه، کلام و فلسفه دين است و آماده مناظره علمي در هر موضوعي که بفرماييد. البته انشاء الله مستندات شما از قبيل آنچه به عنوان نمونه آورديد نباشد!