• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : جناب مهاجراني! ممنونم
  • نظرات : 1 خصوصي ، 11 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمد علي ادبي اردکاني 
    سلام. حضرت شيخ؛ کمي همواشگتر!!!
    بنده با مطلق کردن هر فرد از هر نظر (چه خوب و چه بد) مخالفم.
    بله! آقاي سيد عطااالله مهاجراني؛ شايد اشتباهاتي داشته باشند؛ اما اين دليل نمي شود ما هر سنگي دم دستمان آمد؛ به سينه ي ايشان بزنيم. بلکه به نظر من نقد منصف و واقع گرايانه؛ شامل همه ي مسايل ميشود هم بد و هم خوب. (البته اين نظر من است و حضرت حجت السلام؛ مي توانيد با آن مخالف باشيد!)
    در ادامه؛ چند نکته اي را از کارهاي خوب و به جايي که کرده اند؛ عرض مي کنم:
    1- اولين و سريعترين و معتبرترين نقدي که به کتاب "آيات شيطاني" نوشته ي سلمان رشدي کافر نوشته شد؛ توسط ايشان نوشته شد! ببينيد! در آن زمان؛ هيچ يک از علما دست به انجام چنين کاري نزده اند؛ ولي مهاجراني شب و روز بيدار بوده و اين کتاب را مي نوشته.( به نقل از خود سيد عطاالله مهاجراني)
    2- کتاب مسيحيت و اسلام که نقد سخنان پاپ 16 ام است را بخوانيد! (البته اگر گيرتان بيايد!) واقعا به نظرم صاحب نظري است جناب مهاجراني.
    3-کتاب "پيام اور عاشورا" و "انقلاب عاشورا" هم از کتاب هاي نفيسي است که ايشان در زمينه ي بررسي و سير طندگي حضرت زينب و مظلوميت ايشان نوشته اند. واقعا محشر است.
    4- کتاب "انقلاب عاشور" . عجب کتابي است! واقعا محشر است. يني به نظر من هر کس مي خواهد فهم دقيقي از مفاهيم عاشورايي داشته باشد؛ بايد حتما حتما اين کتاب را مطالعه کند.
    5- کتاب "استيضاح" که اولين کتابي بود که بنده از ايشان مطالعه نمودم. البته اين کتاب را بصورت عيني مطاله کردم. در همين رابطه؛ آنچه که شما در مورد استيضاح ايشان فرموديد؛ به نظر بنده؛ صحيح نيست. و توصيه مي کنم کتاب استيضاح را که شامل متن استيضاح و سخنراني نمايندگان مخالف و موافق و مهمتر از همه؛ تعداد کثيري از نامه هايي که هنرمندان وقت از همه ي بخش ها در رابطه با حمايت از ايشان به عنوان وزير ارشاد براي ايشان فرستاده اند را؛ مطالعه اي بفرماييد.
    6- از سلسسله کتاب هاي ديني ايشان مي توان به "قرائت ديني"؛ اسلام و غرب"؛ "گوهر نماز و نيايش" اشاره نمود. که بنده هنوز هيچکدام از اين 3 مورد را مطالعه ننموده ام.
    البته نقدهايي که شما عنوان نموده ايد و بهمراه چند مورد ديگر؛ به ايشان وارد است.
    بياييم همه را در يک ترازو بسنجيم و سپس در مورد اعمال نيک و بد آنها؛ اعمال نظر فرماييم.
    ممنونم.
    پاسخ

    سلام. فقط دو نکته اجمالي در پاسخ حضرتعالي. 1. به عنوان مثال: نقدهاي ايشان بر سلمان رشدي از نگاه خود ايشان است و اشکالات محتوايي بسياري دارد. اتفاقاً چند کتاب در رد پاسخهاي جناب مهاجراني در نقد کتاب آيات شيطاني توسط صاحب‌نظران شيعي نوشته شده است. درباره بقيه کتابها هم حرف بسيار است؛ خوش‌قلمي دليل بر صحت محتوا نيست. 2. در سپاه مقابل امام حسين عليه السلام در صحزاي کربلا دنبال فرماندهان بگرديد و سوابق آنها را بررسي کنيد؛ از خود عمر سعد تا شمر و ... نکاتي خوبي دستگيرتان مي‌شود. ممنون از اظهار نظرتان.