• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : حکم فيس بوک
  • نظرات : 1 خصوصي ، 22 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    همانطور که فرموديد انصاف چيزخوبيست. خواهشاباانصاف قضاوت کنيد.
    1-پرده اول: در زمانهاي نزديک به انتخابات،راهپيمايي و ... علما باصراحت تمام اعلام ميکنندکه شرکت در انتخابات تکليف شرعيست و يا شرکت در فلان راهپيمايي وظيفه ديني است و... آيا اين دعوت به شرکت آنها را مکلف نميکند که بعد از اتخابات از ابعاد مختلف حکومت رابازخواست هم بکنند؟ آيا اهميت خونهايي که در زمان بعداز انتخابات ريخته شدومسئولان ارشد هم آن را تاييد کردند کمتر از موضوع حضور زنان در ورزشگاه است؟ اتفاقا دوست عزيز شما هم نظر بنده را تاييد کرديد فرموديد که در زمان احمدينژاد علما به مسئله حضور زنان در ورزشگاه اعتراض کردند ؟؟؟ يعني اينجا هم کم خطرترين و کم هزينه ترين موضوع براي اعتراض انتخاب شد. چرا بر سر قضيه خانه نشيني آقاي احمدينژاد يا جشن نوروز يا نشريه خاتون کسي از همين طلاب کفن پوش نشد؟؟؟؟ و فلان آيه ا... در جمع کفن پوشان سخنراني نکرد؟
    در حاليکه در زمان خاتمي اگر يکدهم اين خطاهاصورت ميگرفت همه قم کفن پوش بود؟؟؟ چون انتقادبه خاتمي نه تنها هزينه نداشت بلکه اتفاقا خيلي هم براي برخي نون و آبدار بود اما در مورد احمدينژاد چون هنوز تا آنموقع ارکان حکومت پشتش بودند انتقاد هزينه دار بود. گذشت و گذشت تا احمدينژاد از حد گذراند و از چشم حکومت افتاد و حالا دوباره کيسه بوکس خوبي براي کوبيدن بود . . .
    2- پرده دوم: گفتيد " واکنش‌ها در جايي بوده که احکام شرع رعايت نشده است" عزيزجان! مسئله اين نيست. مشکل اينجاست که در سال 84 بسياري از روحانيون و علما با بصيرت تمام آبروي خود را گرو گذاشتند تا دولت مهرورز و عدالت پرور را سرکار بياورند اما حالا که بزرگترين اختلاس تاريخ جهان، تورم کم سابقه، نرخ بالاي بيکاري و ورشکستگي کارخانجات، انحرافات فکري درقالب دين و مهدويت و... حاصل کار شده است آيا ميتوانند خود را کنار بکشند؟؟؟
    بنده فقط ميگويم احکام دين خدا و حساسيت آن چه در زمان خاتمي چه احمدينژاد چه هرکس ديگر يکيست و واکنشها نبايد تحت تاثير مسايل سياسي و مصالح سياسي يا ترس از پرداخت هزينه قرار گيرد.
    پاسخ

    سلام. 1. درباره جريان فتنه، علما و مراجع کشور موضع صريح گرفتند؛ اما اين که اين موضع موافق جريان فتنه و باب ميل آنها نبود،‌ نکته ديگري است. در قضيه خانه‌نشيني احمدي‌نژاد هم موضع گرفتند. مي‌دانيد که بعد از آن جريان هيچ يک از مراجع معروف کشور احمدي‌نژاد يا نمايندگان خاصش را به حضور نپذيرفته است. در نشريه خاتون اتفاقا در قم راهپيمايي برگزار شد و فکر کنم آيت الله کعبي سخنران آن راهپيمايي بود. اما فرق زمان آقاي احمدي‌نژاد و زمان آقاي خاتمي آن بود که در اين زمان اشتباهات موردي بر عليه احکام شرع صورت گرفت و در آن زمان سيستم دولت از برخي وزراي کليدي حوزه فرهنگ گرفته تا ايدئولوگهاي فکري آنها رسما عليه کل دين موضع مي‌گرفتند. راستي الان آقاي مهاجراني و مزروعي و سروش و کديور دهها مسئول و متفکر اصلاح‌طلب کجا هستند؟! بر فرض، مسئولان فعلي در حق آنها ظلم کرده‌اند؛ اسلام چه ظلمي در حق آنها کرده است که اين قدر موضع ضد اسلامي دارند؟! راستي دفاع از همجنس بازي حقي بود که دنبالش بودند و اکنون آقاي سروش آن را در قالب حقوق انسانها تعريف مي‌کند؟! 2. اين که گفتيد طلاب قم عليه احمدي‌نژاد موضع نگرفته‌اند، خدمت شما عرض کنم که چرا دور چهارم سفرهاي استاني احمدي‌نژاد در حال تمام شدن است، اما هنوز سفر سومش به قم انجام نشده است. بعدها سفر چند ساعته افتتاح طرحي در سلفچگان (40 کيلومتري قم) به اسم سفر سوم جا انداختند تا خيلي ضايع نباشد. 3. مگر اختلاس و سوء مديريت در زمان ديگران نبوده است. اتفاقا وقتي با کرباسچي مقابله شده، جريان حاکم دوم خردادي اين برخورد قضايي را سياسي دانست، اما آيا اين حربه نمي‌توانست در دست اصولگرايان باشد؟ مگر بيکاري و فقر در زمان ديگران نبود؟ مگر يادمان رفته که اوج دوران خاتمي به بحث از تقدم توسعه سياسي يا اقتصادي گذشت و گفتند اگر مرگ موش هم توزيع شود مردم به صف مي‌ايستند؟! مگر يادمان رفته که تورم و نرخ بيکاري از بيست درصد گذشت؟ 4. بنده هيچگاه مدافع کل تفکرات سياسي و اقتصادي و فرهنگي آقاي احمدي‌نژاد نبوده‌ام، در دوره اول و در مرحله اول از دور دوم هم به او رأي ندادم؛ اما در مجموع دوران او را بسيار موفق‌تر از دوران دوم خردادي‌ها مي‌دانم. اما اين سخن به معناي تأييد اشتباهات کليدي وي در جريان مشايي، خانه‌نشيني، حضور زنان در ورزشگاه‌ها، جريان فردوسي و اسلام و بسياري ديگر نيست. و در پايان عرض مي‌کنم نوع مقابله با کسي که اشتباهات سيستمي دارد و کمر به محدود کردن دين در دايره احکام فردي بسته و سوداي سکولاريزم دارد، با کسي که اشتباهات او به گرد گروه اول نمي‌رسد، کاملا متفاوت است. موفق باشيد.