• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : تيشه به ريشه!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 19 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 

    گفتيد:" اگر همين چماقهاي تکفيري نبود به نظر شما اين آقايان چيزي از دين باقي گذاشته بودند؟ فشارها بر آنها باعث شد به موطن فکري خود برگردند و براي اجازه ماندن اين حرفها را هم بر زبان بياورند؛ آنها که دنبال نان‌خور اضافي نيستند. نان خوردن از دست آنها مخارجي دارد که با زدن اين حرفها بايد تأمين کنند":

    جواب: معني کرسيهاي آزادانديشي ويا تدريس مارکسيسم توسط استادان مارکسيست (شهيدمطهري) رو هم فهميديم. پيشنهاد ميشود مراجع بزرگوار جهت دفاع بهتر از دين به جاي تربيت طلاب در مدارس علوم ديني ، باشگاههاي کانگ فو يا کيک بوکسينگ تاسيس کنند و براي تحصيلات تکميلي هم دروس "استفاده از چماق پيشرفته" ارائه شود. "گويا قبلا هم تجربه شده و جواب داده است ..."

    پاسخ

    آزادانديشي در مجامع علمي و در حضور صاحب‌نظران فکري است نه در کف خيابان و روزنامه‌ها. چرا جوابهاي علمي منتقدان فکري داده نشد و همين آقاي سروش جواب علمي مؤدبانه آيت الله سبحاني را با مسخره کردن جواب داد و هيچ بحث علمي در نامه‌اش در پاسخ به نامه استاد سبحاني نياورد؟! البته کلاس کونگ و کيک بوکسينگ فکري در حوزه هست؛ چماق پيشرفته را شخص بنده در دوران اصلاحات فراوان خوردم و معني‌اش را مي‌فهمم. به همفکران سياسي‌تان در اصلاحات هم چنين توصيه‌هاي اخلاقي داريد؟