• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : نماينده روحاني موتورسوار
  • نظرات : 1 خصوصي ، 7 عمومي
  • پارسي يار : 2 علاقه ، 4 نظر
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    نخير! شما گير داديد به هواپيماي اختصاصي دولت بنده خواستم يادآوري کنم که سوار دوچرخه شدن و تو نمازخانه خوابيدن معيار نيست. امنيت و شان هيئت دولت کشور مهمتر از پول يک هواپيماي نو وخوب است. و و البته اگر خوب هم کار ميکنند به نظرم شايستگي و لياقتشون بيشتر از اينها هم هست کما اينکه اين روزها مفهوم اين حرف من ديگه کاملا برا همه روشنه
    پاسخ

    سلام. هر چيزي به جا و متناسب لازم است؛ افراط و تفريط هر دو مذموم است.
    + احمدي 
    سلام.منظورتون همان هواپيماييست که دولت نهم اولش سوار نميشد ولي حالا نميشه دکتر محمود رو ازش پياده کرد؟؟؟
    ثانيا نوش جون اون دولتي که هواپيماي به قول شما تشريفاتي سوار شد اما اندازه ميليون ها از اين هواپيما با تورم و ارز و دلال بازي به مملکت خسارت وارد نکرد. همين برادر محمود شما تونمازخونه ميخوابيد ولي کاش ميرفت هتل صدستاره ولي اينجوري اقتصاد مملکت رو مورد عنايت قرار نميداد.

    پاسخ

    سلام. کار زياد به نظر شما، مجوز اسفاده از تشريفات و ... است! هر چيزي به جاي خويش، بايد بر مدار اصول باشد.
    + جمشيدبسم الله 

    تو را من دوست مي دارم كه مي فهمي محبّت را

    به جا مـي آوري شــرط صـفــا و انـس والـفـــت را

    حاجي باور كن پيامي كه ما داديم در پروسه ي انتقال به حضرت شما دچار انحراف گرديده.هرچند كه در امانت داري قاصد شكّي نيست ولي خوب تفسير به راي شده. ما فقط ذكر خوبي هاي شما رو كرديم و گفتيم كه ساير دوستان صاحب وبلاگ هم خلق و خوي حسنه ي شما را الگو قرار دهند. و در بدترين تفسير يه سوءتفاهم بوده. در غير اين صورت عذر خواهي ما را بپذير .ولا غير

    تو مگو ما را بر آن شه بار نيست

    با كريمان كارها دشـوار نـيـست

    پاسخ

    سلام. به شرطي که تکرار نشود،‌ قول مي‌دهم در اسرع وقت در کميسيون جرايم خاص بررسي شود و البته تلاش مي‌کنيم پرونده را ببنديم! البته قاصد پيام را درست رسانده بود.
    + محمد 
    سلام حاج آقا شرمنده مزاحم وقتتان شده ام بنده به مشکلي در زمينه تحصيل برخورد کرده ام که چند سالي است سخت درگير آن هستم و تاکنون به وزارتخانه هاي متعددي هم مراجعه کرده ام همچنين در سفر هاي استاني رياست جمهوري هم نامه هاي متعددي براي رياست محترم جمهور فرستاده ام ولي يا جوابي نداده اند يا اينکه نتوانسته اند مشکل بنده را حل کنند.اخيرا در سفر مقام معظم رهبري به بجنورد چون بنده در مشهد مقدس حضور داشتم نامه اي تنظيم کردم و به بجنورد سفر کردم وبراي رهبري عزيز ارسال داشتم ولي تا کنون جوابي دريافت نکرده ام.ميخواستم ببينم آيا شما فردي را مي شناسيد که بتوانند نامه بنده را نزد معظم له ببرند و انشا الله گره کار بنده به دستان مبارک ايشان باز شود يا خير؟ با تشکر
    پاسخ

    سلام. واحدي در کنار دفتري رهبري مستقر است که نامه‌ها را دريافت و بررسي و نتيجه را اعلام مي‌کند. فعلاً آدرس پستي آن را ندارم.
    + صدرا 
    امان از دست بعضي از آدما. يه نفر هم که پيدا ميشه برا خدا ساده زيستي قبل از نمايندگيش رو حفظ ميکنه هزار جور براش حرف ميزنند.
    پاسخ

    سلام. چه عرض کنم؟!
    + احمدي 
    سلام. خدا ان شاء ا... شفاي عاجل به ايشان عنايت فرمايد. اما در مورد موتورسواري و ساده زيستي نکته اي خاطرم آمد:
    جناب حداد عادل (مجلس هفتم) خيلي روي اين مانور ميدادند که نمايندگان اکثرا اصولگراي اين دوره موبايل و وام ماشين و خانه سازماني و ... را دريافت نکرده اند و ساده زيست تشريف دارند. همانجا سوالي از ايشان مطرح شد:
    1- آيا حالا که مثلا نماينده شهرستاني در تهران خانه ندارد و طبعا خريد خانه در تهران براي اين افراد ساده زيست بدون وام و کمک، سنگين يا غير ممکن است اين افراد چگونه در تهران سکني ميگيرند؟ چقدر از راندمان ايشان به علت نداشتن خانه در تهران يا نداشتن خانه مناسب درتهران کم شده؟ آيا بهتر نبود دوستان خانه و موبايل را مي گرفتند و در عوض وقت شريفشان را بيشتر به امور تقنين و نظارت اختصاص ميدادند؟ يا حداقل شماره موبايل را در اختيار همشهريان (حوزه انتخابيه شان) ميگذاشتند و مثلا يکروز در هفته پاسخگوي انها بودند؟ ...
    2- اصولا چرا ساده زيستي اينگونه تعريف و ترويج مي شود؟ ساده زيستي و فقري که ناشي از تنبلي و بي تحرکي اقتصادي باشد به نظرم چندان پسنديده نيست. حضرات معصومين همه انسانهاي ثروتمندي بودند (حضرت علي با پول شخصي اش خانواده هاي يتيم و نيازمند را اداره مي کرد. از کرامت هاي امام حسن و امام حسين (ع) هم کم نشنيده ايم.) همه اهل کار و توليد ثروت بوده اند. اما هنرشان اين بوده که براي خودشان کم خواستند و به ديگران بخشيدند. هيچگاه هم دستشان پيش کسي دراز نبوده. اما امروزه گويا عدم توليد ارزش شده و کسي که سرمايه دار و توليد کننده است با ديد خاصي به او نگاه مي شود. ضمنا حضرات معصومين معمولا بهترين اسب هاي دورانشان را سوار ميشدند و خانه هاي نسبتا بزرگ و خادمين هم داشتند. (البته در برخي زمانهاي خاص مثل دوره پيامبر که در ميان اصحاب فقرا که اکثرا هم مهاجرين بودند رعايت حالشان سبب ميشد که حضرات زندگي پايين تري براي خود اتخاذ کنند.)
    پاسخ

    سلام.1.نگرفتن وام‌هاي کلان و استفاده نکردن از رانت نمايندگي به معناي ساکن در تهران نبودن نيست. مجلس خانه سازماني دارد ولي اغلب نمايندگان ملت، متأسفانه،‌شأن خود را بالاتر از سکونت در آنها مي‌دانند و به کمتر از سعادت‌آباد راضي نمي‌شوند! از چپ و راست. و همين طور وام موبايل. همه موبايل دارند ولي معدودي از رانت نمايندگي براي آن استفاده نکرده‌اند که يکي ديگه هم مجاني بگيرند! 2. کجاي اين ساده‌زيستي با تنبلي همراه است؟ مگر خانه و اتاق کوچک کار امام در جماران با تنبلي همراه بود! و آيا ساختمان و تشريفات و حيف و ميل بيت المال تحرک مي‌آورد؟! البته مستحضريد که ايشان با موتور از تهران به حوزه انتخابيه نمي‌آيند! 3. مگر ما مدعي شديم که ايشان از سر نداري موتور سوار است؟! 4. همه سخن در آن است که کسي اين همه رانت نمايندگي داشته باشد و اين همه راه توجيه استفاده از امکانات آن‌چناني برايش فراهم باشد و استفاده نکند،‌هنر است؛‌ هنري که خيلي‌ها نداشتند و امثال دکتر شيباني و دعايي و ديگران داشته و دارند. کسي مخالف ثروت و توليد ثروت و کار نيست؛ بلکه بهره‌همندي بيش از معمول مردم مذموم است. مگر همان امام علي عليه السلام که اين همه ثروت توليد مي‌کرد نبود که با وجود نمک در سفره به خورشت دوم که شير بود رضايت نداد؟! مغالطه نفرماييد. آنچه روضه‌اش را براي ما مرور کرديد،‌حفظيم و فرقش را با توليد ثروت مي‌دانيم. هواپيماي تشريفاتي اختصاصي دولت اصلاحات را هنوز در خاطر داريم برادر عزيز.
    + جمشيدبسم الله 


    پس حقوق و مزاياي نمايندگي اش را در اين دو دوره چه كرده؟

    يه خورده واقع بين باش. ظاهراً قضيه مشكوكه!!

    ولي خوب به هر حال خدا شفا عنايت فرمايد.

    پاسخ

    سلام برادر جمشيد خان. اولا (نکته خصوصي: شکايت ما را نزد ديگران برديد که اصلاً خوب نبود. کلي ناراحت شديم. چند وقتي ممکن است با شما سر سنگين باشيم؛ تذکر داده باشم!) دوماً: مگر هر کسي که از امکانات کمتر استفاده مي‌کند،‌به معني آن است که امکان چنين استفاده‌اي برايش فراهم نيست؟! اگر امکان ماشين‌سواري ندارد و سوار نمي‌شود که اسمش ساده‌زيستي نيست. آن مي‌شود فقر برادر جمشيد.