• وبلاگ : تريبون
  • يادداشت : چرا کسي حاشيه نميزند؟!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمدي 
    سلام. سوال من اين بود که :
    حتما عکس ها و فيلم هاي بالا رفتن دانشجويان از ديوار سفارت، چشم بند زدن به گروگا نها و ... را ديده ايد. به نظر من سازنده فيلم نيازي به اغراق يا دروغگويي در فيلم نداشته چون ما خودمان قبلا زحمت کشيده و برايش سوژه مورد نظرش را فراهم کرده ايم.
    من هم مثل شما قبول دارم که ساخت اين فيلم در شرايط کنوني بي هدف نبوده است. اما به هر حال اين کاريست که مردم ما در زمان انقلاب انجام دادند و طرف مقابل هم آنرا به تصوير کشيده است. شما که نميخواهيد بگوييد چرا ايشان اين کار را انجام داده اند؟
    پاسخ

    سلام. با اين که نياز به سياه‌نمايي و دروغ نداشته (به نظر شما)، ولي سؤال اين است که چرا سياه‌نمايي تا آن حد بوده که صداي گروگان‌گيرها هم درآمده؟! رفتار دانشجويان خط امام در هنگام تسخير لانه جاسوسي با گروگان‌گيرها به اعتراف بسياري از آنها کاملا انساني و اسلامي و محترمانه بوده است. ترديد نيست که استکبار در پي آن است که انقلاب ما را که بر اساس انديشه روشن بوده، به عنوان يک حرکت خشن و فاقد منطق و مخالف همه اصول انساني نشان دهد. همه توطئه در اينجاست. اين تصوير باعث شده که برخي مهمانان اروپايي و امريکايي ايران حتي در سال جاري با کيف صابون و شامپو وارد ايران شوند که خودم اخيرا چند نمونه را ديدم! برادر عزيز، خوش بيني حدي دارد. ممنون از اعلام نظرتان.
    + احمدي 
    البته الان شماييد که حاشيه نمي زنيد!!!! شايد هم دنبال نسخه اي از فيلم ميگرديد تا اينبار با ديدن آن قضاوت کنيد ! به هرحال حالا نوبت شماست که مارا از بلاتکليفي دراوريد
    پاسخ

    سلام. پاسخ شما را در ذيل حاشيه نظرتان درج کردم. سال گذشته در چنين روزهايي دنبال نسخه جدايي نادر از سيمين گشتم و فيلم را ديدم و افسوس خوردم از دقايق عمر بي‌حاصلي که پاي ديدن اين فيلم تلف شد. فعلاً هيچ تلاشي براي يافتن نسخه آگو نداشته‌ام.
    + احمدي 
    اولا به دليل نزديکي آخر سال و گرفتاريهاي مخصوص خودش بنده امروز وب شما را مطالعه کردم.
    ثانيا محض اطلاع شما رياست هيئت داوران جشنواره امسال مايکل مور (مستندساز معروف که فيلمهايش را که در مورد يازده سپتامبر، اسلحه و لابي آن در امريکا و ... بود بارها و بارها صداوسيما پخش کرد. ضمنا کارشناسان سيما به خصوص جناب طالب زاده ايشان را فيلمساز ضد سياستهاي دولت آمريکا معرفي کرده و ميکنند. البته انصافا فيلمهايش هم مستند و چالشي و بدون رودربايستي بود.)
    ثالثا شما فيلم را ديده ايد؟ آيا ايشان در جايي از فيلم اغراق کرده است؟ يا دقيقا همان رفتاري که توسط اشغال کنندگان لانه جاسوسي انجام شد را به تصوير کشيده است؟
    به نظرم مشکل در تفاوت ديدگاههاست شما به آن حرکت از ديد ايدئولوژيک خودتان نگاه ميکنيد و افتخار ميکنيد. درحاليکه عرف بين الملل اين حرکات را برنميتابد. (حتي اگر انجا تبديل به لانه جاسوسي شده بود بايست به صورت ديپلماتيک با مسئله برخورد ميشد.)
    قضيه سفارت انگلستان را که يادتان هست آش انقدر شور شد که برخي مراجع هم اعتراض کردند.

    پاسخ

    سلام. اين که يک نفر در هيأت داوران ضد آمريکايي بوده، کافي است براي ضد آمريکايي بودن فستيوال؟! علاوه بر اين که اسکار در بخشهاي مختلف، داوران متفاوت دارد،؛ مطمئن هستيد که در بخش اصلي مور داور بوده نه در بخش مستند؟! ثانيا بنده تصريح کردم که نيويورک تايمز که کاملاً وابسته به دولت آمريکا و در راستاي حمايت از صهيونيزم کار مي‌کند، وقتي بگويد جايزه فيلم سياسي است، يعني چقدر آش شور شده است! نگاه ايدئولوژيک ما اگر در جهان بين الملل مشکل دارد، شما يک نگاه بي‌طرف و رئال در عالم سياست نشان دهيد! حوادث سوريه،‌ بحرين،‌ انتخابات آزاد در عربستان و کويت و قطر و ... يا جنگ بوسني و عراق و افغانستان و حمله به مسلمانان ميانمار!! برادر عزيز خوش‌بيني شما به هنر مستقل از سياست بين‌الملل، فقط در عالم رؤيا واقعيت دارد. نمونه‌هاي واقعي، سخن ديگري مي‌گويد. نکته پاياني هم اين که چند نفر از گروگان‌هاي امريکايي در ايران هم نسبت به سياه‌نمايي اين فيلم از قضيه گروگان‌گيري واکنش نشان داده‌اند! چقدر شاهد براي اثبات سياسي بودن قضيه؟! لابد انتظار داريد در بخش اصلي اعلام کنند جايزه‌اش، سياسي است؛ البته اگر آن وقت هم ادعا نشود که تواضع کردند و مرحبا به شفافيت آنها. ممنون از اعلام نظرتان.
    + جمشيدبسم الله 


    چند روز پيش تو سايت مهاجراني يه پيام گذاشتم و نظرش رو در باب دکتر حداد عادل و دکتر سروش پرسيدم . امروز ديدم سايتش نظرمو ثبت کرده و اين هم جواب دکتر مهاجراني عزيز:

    سلام
    پاسخ اقاي دکتر حداد به نظرم دقيق و متين بود. اقاي دکتر سروش در داوري ها در باره اشخاص شتابزده رفتار مي کنند . درشتگويي و پرخاش از شان و موقعيت علمي و پژوهشي ايشان مي کاهد و کاسته است.

    پاسخ

    سلام. اين هم قضاوت از دوست شما درباره دوست دوستان شما!
    + جمشيد بسم الله 

    البته ما سواد سينمايي نداريم و تحليلي سياسي هم که خودت بيشتر واقفي.

    ولي چون آخر مطلبت اسم ما رو نوشته بودي گفتيم يه چيز گفته باشيم تا هاليوود فکر نکنه زمين از حجت خدا خاليه. شما هم بي خيال شو به قول معروف"هميشه شعبون يه بار هم رمضون"

    پاسخ

    سلام. دست شما برسه کربلا.