سفارش تبلیغ
صبا ویژن

17 اسفند سال 93 یعنی حدود دو سال و دو ماه پیش، یادداشتی نوشتیم و به سبک نگهداری درختان کاج خیابان شهید موسی کلانتری اعتراض کردیم! بگذریم که فایده ای نداشت!

شهردار وقت، آن زمان، البته به جرم نشر اکاذیب و توهین از ما شکایت نکرد!

در آن یادداشت پیش بینی کردیم با این مدل نگهداری از درختان کهنسال کاج خیابان شهید موسی کلانتری که توسط یا زیر نظر کارشناسان (!) فضای سبز شهرداری اردکان تدارک شده، در آینده نزدیک همه آنها خشک خواهند شد!

ظرف این دو سال، به مرور بسیاری از این درختان خشک شدند؛ امروز صبح دقت کردم و دیدم چندین درخت دیگر نیز خشک شده اند!

آقای شهردار! خوب است به جای متهم کردم دیگران به نشر اکاذیب و به جای مغرضانه خواندن نقدها، یک بار هم با حوصله، نقدها را بخوانید و عمل کنید یا پاسخ دهید!

*****

عین یادداشت قبلی تریبون که با عنوان "به مناسبت روز درختکاری" (لینک یادداشت گذشته) در تاریخ 17 اسفند 1393 در وبلاگ درج شده بود و همچنان هست، چنین بوده است: (فقط برای تلخ کردن ذائقه دلسوزان شهری، این یادداشت را بازنشر می دهم؛ بدون تردید، امیدی به مسئولان فعلی شهرداری نیست!)؛ یادداشت قبلی چنین بود:

نمی‌دانم چرا از نگاه تیزبین منتقدان شهرداری، سبک خشک کردن درختان کاج خیابان شهید کلانتری توسط شهرداری، مخفی مانده است؟!

بعد از احداث لاین دوم این خیابان، درختان زیادی، البته به مرور و یواشکی، خشکانده و قطع و بریده و محو شدند؛ و این روند ادامه دارد.

دور تنه درختان کاج،‌ با این که داخل باغچه است، دیواری قطور از جنس آجر و سیمان احداث کرده‌اند؛ که البته در نوع خود خیلی عجیب است و هر چه فکر کردیم، فلسفه این حلقه‌های سیمانی و آجری دور درختان کشف نشد!!!

کف جوی آب کنار آن هم سیمان کرده‌اند. یعنی به شدت همه راه‌های تغذیه و جذب آب این درختان قطور را مسدود کرده‌اند و راه نفس کشیدنی باقی نگذاشته‌اند! اضافه کنید آبیاری قطره‌ای برای این درختان قطور!!!

و به این روال، در چند سال آینده، باید شاهد نو شدن همه درختان این خیابان باشیم!!!

****

بعد از گذشت دو سال از آن یادداشت، بخش زیادی از پیش بینی نگارنده، به وقع پیوسته؛ و اگر تغییری صورت نگیرد، زمان زیادی برای خشک شدن همه درختان کهنسال کاج این خیابان لازم نیست!

در این خصوص، عملکرد دو سال گذشته شهرداری اردکان در این خیابان نشان می دهد، به خشک شدن همه درختان این خیابان در آینده بسیار نزدیک، میتوان کاملاً امیدوار بود!!!


نوشته شده در  جمعه 96/2/8ساعت  9:37 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]