سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارخانه سهاسرام و تعطیلی و تعویق چند ساله حقوق کارگران آن یکی از مشکلات کهنه اقتصادی و اجتماعی این شهر است.

شنیده می شود اخیرا تلاشهایی برای حل این مشکل در جریان است؛ که ان شاء الله به زودی به ثمر برسد و حقوق کارگران پرداخت شود.

اما متأسفانه، شنیده می شود که حل این مشکل با سفارش و رانت، در حال تبدیل شدن کارخانه سهاسرام به عنوان لقمه چربی برای برخی نورچشمی هاست!

اگر لازم شد، اطلاعات تفصیلی تر هم میتوان جمع آوری و ارائه کرد؛ از این قبیل که بهای کارخانه، از آپارتمانهای به فروش نرسیده فلان خریدار، تهاتر شود یا فلان مسئول از طریق واسطه در حال رسیدن به منویات خود است!

اما قبل از این که این کارخانه و حقوق سهامداران، در باندهای مافیایی قدرت و ثروت حل شود، میتوان این پیشنهادات را عملی کرد و حقوق کارگران را هم پرداخت:

1. کارخانه به عنوان شرکت سهامی عمومی تبدیل شود و شش هزار سهم کارخانه به مزایده عمومی گذاشته شود تا مردم این شهر و احتمالا کارگران بستانکار همان کارخانه به عنوان سهامدار، در مالکیت کارخانه سهیم شوند و کارخانه دوباره به مدار تولید برگردد.

2. کلیه املاک و تأسیسات و دستگاههای کارخانه (که ظاهرا پاسخگوی تمام بدهی های آن هست) به قیمت کارشناسی به مزایده عمومی گذاشته شود. این همه کارخانه کاشی در حال خرید و فروش است؛ این کارخانه هم در همان مدار طبیعی و سالم قرار گیرد تا حرف و حدیثی باقی نماند.

شنیده می شود برخی در حال حمایت از همان باند و تدارک حل مشکل از طریق تبدیل این لقمه گلوگیر به لقمه چربی برای برخی نزدیکان خود هستند؛ و عجله دارند که قبل از اتمام دوران دولت حاضر و حضورشان در منصب دولتی، این کار را به سامان برسانند.

فعلاً این اشاره کافی است؛ در این باره در آینده نزدیک شاید نکات بیشتری مطرح شود.


نوشته شده در  شنبه 95/12/21ساعت  12:30 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]