سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

چند هفته پیش، توفیق داشتم چند روزی قم باشم. از لحظه ورود به شهر، اطلاعیه ها و بنرهای فراوان 30 درصد تخفیف عوارض و جرایم شهرداری از هفده ربیع الاول (ظاهراً 27 آذرماه) تا 22 بهمن در سراسر شهر دیده می شد.

فقط در بخشی از بلوار جمهوری بیش از صد بنر (یک متر در دو متر) و با اطلاع رسانی در دو طرف بنر، وجود داشت!

در همان لحظه مقایسه کردم این اقدام شهرداری و شورای شهر قم را با اقدام شورای شهر و شهرداری اردکان در تصویب رانتی تخفیف 60 درصدی (40 تخفیف کلی + تخفیف 20 نقدی)؛ تخفیفی که در قم برای همه است و در اردکان برای عده ای خاص؛ تخفیفی که در اردکان، فقط خواص و نورچشمی ها از آن بهره مند شدند و بر خلاف صریح قانون، هیچ جا اطلاع رسانی نشد!

یعنی سفره ای برای خود پهن کردند و خوردند و بردند و جمع کردند و صدایش را هم در نیاوردند!

و البته متأسفانه شنیدم شورای شهر اردکان برای سال جاری هم چنین مصوبه ای داشته، اما خوشبختانه، فرماندار و اعضای شورای انطباق مصوبات شورای شهر بر قانون، این مصوبه را تأیید نکرده اند!

لازم میدانم تنفر خود را از این همه مخفی کاری و ایجاد زمینه رانت و فساد، اعلام کنم؛ و نیز لازم است از فرمانداری و اعضای شورای انطباق به خاطر مخالفت با این مصوبه، تشکر کنم.

(تذکر و توضیح: اگر شورای شهر اردکان، دفاعی از این اقدام رانتی داشت، لابد تاکنون صدبار در بوق و کرنا کرده بود؛ اما باز هم اگر توضیحی و تکذیبی هست، آماده انتشار و اصلاح هستم.)


نوشته شده در  جمعه 95/11/1ساعت  9:47 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]