سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام جمعه محترم اردکان در بخشی از خطبه های نمازجمعه در خصوص نقدهای نویسندگان فضای مجازی، گلایه ای مطرح کردند؛ به شرح زیر:
 «گلایه های زیادی در این روزهای اخیر از فضای مجازی از ادارات مختلف رسیده است. حتی خانواده های کارمندان بعضی از ادارات با ما تماس گرفتند و می گویند این فضای مجازی مسموم است.
هر کسی دست به قلم شده است و می نویسد و هر چیزی که به ذهنشان می رسد یا کسی گزارش و خبری می دهد و تحقیق نشده است منتشر می شود.
این فضاها  باعث می شود مردم فکر کنند همه جا فساد است. همه جا دارند بیت المال را می برند. همه جا اقوام را سرکار می آورند.» (به نقل از سایت های خبری)
در خصوص بیانات امام جمعه محترم، نکاتی عرض میکنم؛ امیدوارم تلقی جسارت نشود.
1. جای خوشوقتی بسیار است که در فضای مجازی و خبری شهرستان، اکثر قریب به اتفاق سایتها و کانالها، دارای نویسندگان مشخص و شناخته شده، هستند؛ یعنی این گونه افراد، با تحقیق و اطلاع کافی نوشته و می نویسند؛ نام و نشان این افراد هم مشخص است. طبعاً در برابر این یادداشتها، مسئولیت حقوقی پاسخگویی در مراجع قضایی را هم به عهده دارند.
2. سابقه برخی مسئولین ادارات اردکان، به خوبی نشان می دهد که ایشان، اندک تردیدی در دفاع از حریم مدیریت خود (و فامیل وابسته) ندارند؛ از اولین گامها، پس از ارعاب و تهدید و لجن مال کردن منتقدین، دست به شکایت شدن در محاکم قضایی است. از این رو، نمی دانم چه خللی در این مسیر دیدند، که حمایت امام جمعه را هم خواستار شدند؟
3. انتظار این بود که امام جمعه محترم، یکسویه به قاضی نروند و صرفاً با گلایه مسئولان ادارات و کارمندان آنها، به منتقدین، توصیه اخلاقی نکنند. انتظار بود که ایشان، سخن منتقدان و گزارش مستند آنها از برخی ادارات شهر را هم ببینند؛ شاید توصیه شدیدتر به مدیران، ضرورت بیشتری پیدا می کرد.
4. و آیا امام جمعه محترم از اوضاع حاکم بر ادارات و میزان رضایتمندی مردم، اطلاع دارند؟ آیا ایشان، از روندهای موجود راضی هستند و از آن دفاع می کنند؟! خطبه ایشان، چنین تداعی می کند؛ در حالی که به نظر نمی رسد چنین رضایتی وجود داشته باشد.
5. و از سوی دیگر، آیا ایشان از یأس مردم نسبت به رعایت قانون، و اخلاق و عمل به وظایف در برخی ادارات اطلاع دارند؟! آیا کسی از مردم را می توان در این شهر پیدا کرد که معتقد نباشد رانت و فساد و سوءمدیریت و پارتی و فامیل بازی و سفارش، حرف اول را در برخی مناسبات برخی ادارات می زند؟!
6. به نظر می رسد که ادارات از ابزارهای مختلف قانونی و غیرقانونی برای دفاع از خود و خودمختاری در مجموعه اداری خود برخوردار هستند؛ کسانی که سرشان بی کلاه است و در حق آنها اجحاف می شود و سخنگو و باندی ندارند، مردم هستند نه برخی مدیران و کارمندان! نقدهای امام جمعه، شاید برخی از اندک منتقدان موجود را هم دلسرد کند. از این منظر هم باید به قضیه نگاه کرد. اجازه بدهید این بلندگوهای مردم سرپا بمانند.
7. این که ادعا شود نوشته های منتقدان، بدون بررسی و تحقیق کامل است، بی انصافی نیست؟ بنده به عنوان یکی از منتقدان عملکرد شهردار سابق بیش از یکصد یادداشت نوشتم و موارد متعدد تخلف از قوانین و سوءمدیریت را شرح دادم. شهردار و نماینده حقوقی ایشان، هر یادداشتی که می شد از آن توهین، نشر اکاذیب یا هر عنوان مجرمانه دیگری پیدا کرد، جمع کردند و با آن، شکایتی در دادگاه طرح نمودند. تک تک موارد با اسناد اثبات شد. و در نهایت، بنده از انواع اتهامات در بیش از یکصد یادداشت، به حکم دادگستری جمهوری اسلامی ایران، تبرئه شدم!
پس، نوشته ها بدون تحقیق نبود؛ اما آیا کسی از جمله امام جمعه، کار به کار شهردار داشتند؟ اگر ادعای تخلف، کذب نبوده، در نتیجه احراز تخلف، قطعی است!
8. چنین تصور می کرده و می کنم که امام جمعه باید وکیل ملت باشد؛ نه کفیل دولت! شاید در این تصور، اشتباه می کنم. اما اگر اشتباه هم باشد، تصوری است که شیرینی اش، ارزش اصرار دارد.
(تریبون @poorroostaee )


نوشته شده در  شنبه 96/8/13ساعت  7:51 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]