سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دو کلمه از جناب حجاریان به مناسبت اتمام دولت آقای احمدی‌نژاد و شروع به کار دولت جناب روحانی: (لینک خبر)

در ایران نیز نیروی راست سنتی در فضای پوچ شکل‌گرفته پس از دولت اصلاحات با یک عقب‌نشینی تاکتیکی، قدرت را به یک جریان رادیکال سپرد. این جریان رادیکال همان هیولایی بود که توانست در آن فضا قدرت را قبضه کند.

اما اکنون وظیفه تاریخی این جریان تندرو تمام شده است و باید قدرت را به راست سنتی (!) بازگرداند تا دوباره سرمایه‌داری سنتی از نوع ایرانی روتین شود.


نوشته شده در  دوشنبه 92/5/14ساعت  4:4 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

بالاخره جگرمون داشت سوراخ می‌شد (از بس دندون روش گذاشته بودیم!) که دولت آقای احمدی‌نژاد تموم شد. از بس کارهای عجیب و غریب داشت، این اواخر تصور انتقال آرام و بی‌حاشیه قدرت تصوری خیالی و رؤیایی می‌نمود! و الحمد لله به خیر گذشت!

خوشبختانه جناب آقای روحانی کابینه خود را در اولین فرصت معرفی کرد؛ و اگر اعضای لیستی که معرفی کرده منهای دو نفرشان،‌ چنان که اطلاح‌طلبان تندرو می‌گفتند نشانه‌ای از پیروزی جریان اصلاح‌طلب است، بنده به صراحت اعلام می‌کنم من هم یک اصلاح‌طلب هستم! البته اگر مجلس به این دو نفر و البته نفر سومی هم رأی ندهد، اصلاح‌طلبی من کامل‌تر خواهد شد!


نوشته شده در  یکشنبه 92/5/13ساعت  6:12 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

این روزها صحبت از کاندیداتوری جناب آقای زنگنه برای وزارت پر حاشیه و فسادخیز نفت است. بد نیست پرونده‌ای که برخی از گذشته گشوده‌اند، بارخوانی شود. تأکید می‌کنم در این باره قضاوتی ندارم.

فارس (لینک خبر) در گزارش خود چنین آورده است: در سال 87 با همت بنیاد باران، همایشی با عنوان "نفت، دموکراسی و توسعه" برگزار شد که پس از آن بیانیه ای از سوی کارکنان صنعت نفت منتشر شد که 7 اشکال بدون پاسخ را که در دوران صدارات زنگنه در وزارت نفت صورت گرفت را به برگزار کنندگان گوشزد کرد. ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 92/5/13ساعت  3:17 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

خبری در "مشرق نیوز" خواندم که فعلا درباره آن قضاوتی ندارم؛ اعم از قضاوت درباره درستی یا نادرستی خبر و قضاوت درباره معنا و مفهوم این تصمیم بر فرض درستی خبر. اما اصل خبر: (لینک منبع خبر)

در جلسه‌ای که 11 نفر از اعضای مجمع روحانیون مبارز حضور داشتند، یکی از حاضران پیشنهاد دیدار اعضای مجمع با حسن روحانی را مطرح کرده و گفته است:" پس از انتخابات تشکل‌هایی چون جامعه روحانیت و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با وی دیدار کرده اند اما ما حرکتی نکرده ایم پیشنهاد می‌کنم دیداری را با وی هماهنگ کنیم"

این پیشنهاد با مخالفت اکثر اعضا مواجه شد و عنصر خاکستری مجمع طی سخنانی اعلام کرد:" دیدن روحانی رفتن یعنی مشروعیت‌بخشیدن به او. روحانی از نردبان اصلاحات بالا رفت اما بویی از اصلاحات نبرده است. او نیروی حاکمیت و نظام است."

تکمیلی: این خبر تکذیب شد. (لینک خبر)


نوشته شده در  شنبه 92/5/12ساعت  3:2 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

برخی‌ها که با رأی آقای روحانی، خود را پیروز انتخابات می‌دانستند چندی است ساز جدیدی کوک کرده‌اند؛ به این شرح که:

اکنون که اسامی وزاری احتمالی آقای روحانی در حال انتشار است و برخی گمانه‌ها از حضور کم‌رنگ طیف فکری کسانی که خود را پیروز انتخابات می‌دانستند، در کابینه حکایت دارد، در مقالات و سایت‌ها و روزنامه‌هایشان سخن از فشار بر آقای روحانی و توصیه وی به مقاومت پیش گرفته‌اند.

رویه آشکار این قضیه چیزی برای گفتن ندارد؛ فشار از جانب چه کسی؟! مجلس که طبق قانون حق دارد به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد بدهد یا به آنها اعتماد نکند و خواستار معرفی فرد دیگری باشد. البته همه نمایندگان هم منتخب همین ملت در انتخاباتی هستند که در همین سیستم و با همین روال و در همین دولت برگزار شده است! خارج از مجلس هم چه کسی را می‌توان عامل فشار دانست؟! این افراد هیچگاه کسی را معرفی نمی‌کنند؛‌بلکه فقط به تاریکی می‌تازند.

اما رویه پنهان این قضیه جالب است؛ بر اساس مبنای نظری اهل این جریان، این رویکرد سبب می‌شود که وقتی اسامی نهایی کابینه منتشر و افراد به مجلس معرفی شدند،‌ اگر طیف فکری همسو با آقایان درصد قابل توجهی داشتند، به آقای روحانی تبریک بگویند که مقاومت کرد؛ و اگر درصد اینگونه افراد تندرو و تمامیت‌خواه کم بودند (که ظاهراً چنین است)، برای آقای روحانی عذر بیاورند که بر اثر فشارها نتوانست آنها را معرفی کند. و از سوی دیگر به شبح کسانی بتازند که آنها را عامل فشار می‌دانستند؛ حتی اگر چنین افرادی در کره خاکی حضور واقعی نداشته باشند.

و در نهایت بازی چند روزه جدید،‌ بازی برخی سیاسیون است که خواسته‌اند بازی دو سر پیروزی پیش گیرند و همچنان خود را برنده انتخابات بدانند. (شخصا، چنان که بارها در وبلاگ نوشتم، رأی مردم را تابع جریانات سیاسی نمی‌دانم و رأی به فرد را محصول اعتماد مردم به همان فرد می‌دانم نه نتیجه اعتماد مردم به بازی‌گردانان سیاسی!)


نوشته شده در  پنج شنبه 92/5/10ساعت  5:16 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

 

ایام شهادت مولای متقیان امیرمؤمنان امام علی علیه السلام تسلیت باد.

آگاه باشید دنیا خانه‏‌ای است که کسی در آن ایمنی ندارد جز آنکه به جمع آوری توشه آخرت پردازد و از کارهای دنیایی کسی نجات نمی‏یابد. مردم به وسیله دنیا آزمایش می‏شوند، پس هر چیزی از دنیا را برای دنیا به دست آورند از کفشان بیرون می‏رود، و بر آن محاسبه خواهند شد، و آنچه را در دنیا برای آخرت تهیّه کردند به آن خواهند رسید، و با آن خواهند ماند، دنیا در نظر خردمندان چونان سایه‌‏ای است که هنوز گسترش نیافته، کوتاه می‏گردد، و هنوز فزونی نیافته کاهش می‏یابد. (خطبه 62 نهج البلاغه)

أَلَا وَ إِنَّ الدُّنْیَا دَارٌ لَا یُسْلَمُ مِنْهَا إِلَّا فِیهَا وَ لَا یُنْجَى بِشَیْ‏ءٍ کَانَ لَهَا ابْتُلِیَ النَّاسُ بِهَا فِتْنَةً فَمَا أَخَذُوهُ مِنْهَا لَهَا أُخْرِجُوا مِنْهُ وَ حُوسِبُوا عَلَیْهِ وَ مَا أَخَذُوهُ مِنْهَا لِغَیْرِهَا قَدِمُوا عَلَیْهِ وَ أَقَامُوا فِیهِ فَإِنَّهَا عِنْدَ ذَوِی الْعُقُولِ کَفَیْ‏ءِ الظِّلِّ بَیْنَا تَرَاهُ سَابِغاً حَتَّى قَلَصَ وَ زَائِداً حَتَّى نَقَصَ


نوشته شده در  دوشنبه 92/5/7ساعت  4:41 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

لطفاً همه، مخصوصاً کسانی که دستمال تطهیر به دست گرفته‌اند (!)، سخنان تازه آقا (تا نگویند موضع پارسال و گذشته است!) در دیدار دانشجویان و عملکرد برخی (بدون ذکر نام) را با هم مقایسه کنند تا درجه قانونمداری آنها و نه ولایتمداری (!)،  سنجیده شود!

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مباحثی که برخی دانشجویان درباره فتنه 88 مطرح کردند افزودند: در بررسی آن حوادث تلخ، مسئله اصلی و عمده، قانون شکنی و رفتار غیر نجیبانه ی جماعتی است که در مقابل جریان قانون ایستادند و به ایران عزیز، لطمه و ضربه و خسارت وارد آوردند.

ایشان افزودند: البته در حاشیه و گوشه و کنار یک حادثه ی بزرگ، ممکن است مسائلی روی داده باشد که گاه یک نفر مظلوم یا ظالم واقع شود اما در هر حال نباید مسئله اصلی بخاطر این مسائل گم شود.

ایشان در همین زمینه این سوال اساسی را مطرح کردند که چرا و به چه دلیل مدعیان تقلب در انتخابات 88 برای مواجهه با مسئله، به خیابانها اردوکشی کردند!؟

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: بارها و بارها این سوال را نه در مجامع عمومی بلکه به شکلی که قابل پاسخ دادن باشد مطرح کرده ایم پس چرا جواب نمی دهند، چرا عذرخواهی نمی کنند؟

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در جلسات خصوصی می گویند تقلبی رخ نداده بود، پس به چه علت کشور را دچار آن ضایعات کردید و به لبه پرتگاه بردید؟

ایشان با اشاره به اوضاع پرآشوب و خونین برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کردند: می دانید اگر در فتنه 88 خدا کمک نمی کرد و گروههای مردمی به جان هم می افتادند کشور به چه روز و روزگاری می افتاد؟ که البته خداوند نگذاشت و ملت هم بصیرت به خرج دادند.


نوشته شده در  دوشنبه 92/5/7ساعت  9:13 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

عصر روز 22 بهمن ماه سال گذشته در یادداشتی با نام : شعبان بی‌مخهای جدید" (لینک یادداشت) حوادث ظهر آن روز که منجر به هم زدن سخنرانی رئیس مجلس شد را تقبیح کردم؛ که البته به مذاق برخی خوش نیامد!

پس از به راه افتادن سیل محکومیتها و مخصوصاً پس از موضعگیری صریح رهبری، مجلس کمیته تحقیق تشکیل داد و اکنون که موقع قرائت گزارش است، عده‌ای که احتمالا کمی تا قسمتی از تقصیر بر گردنشان یا گردن هم‌حزبی‌هایشان است، سر و صدا راه انداخته و مانع قرائت گزارش تحقیق مجلس می‌شوند.

اینجاست که باید عرض کنم این گروه، چه زوری و البته چه رویی (!) دارند.


نوشته شده در  یکشنبه 92/5/6ساعت  4:36 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

 

واقعاً دریغ از یک سایبان و تعجب از این همه تکریم فوق العاده نسبت به ارباب رجوع!!! دست راهنمایی و رانندگی درد نکند؛‌ان شاء الله خودشان هم گرفتار شوند!

موقعیت عکس: قم، شنبه ششم مرداد، (روز قبل، قم با دمای 47 درجه گرم‌ترین مرکز استان بود). ماه مبارک رمضان، ساعت دوازده و پنج دقیقه ظهر، حداقل انتظار  در صف (در خوشبینانه‌ترین حالت) نیم ساعت؛ (بر فرض محال که کار هر نفر در یک دقیقه راه بیفتد!) معطلی طبیعی، بیش از یک ساعت. (جهت مشاهده ابعاد بزرگ‌تر بر روی عکس کلیک کنید).

شما قضاوت کنید کجای این روش با تکریم ارباب رجوع و حداقل با مراعات حال روزه‌داران ماه مبارک رمضان سازگار است؟! (تذکر: اتفاقی این صحنه را دیدم و الحمد لله گذرم به این دباغخانه نیفتاده بود! البته نزدیک بود به خاطر عکس دستگیرم کنند که به خیر گذشت؛ اگر بعداً قبض جریمه‌اش صادر نشود!)


نوشته شده در  یکشنبه 92/5/6ساعت  4:4 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

یک ماه پیش پس از تعویض واشر سرسیلندر ماشینم در یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو مستقر در زادگاهم، سیستم سی ان جی ماشین مشکل پیدا کرد. پس از عیب‌یابی با دستگاه دیاک، مشکل از ریل سوخت گاز ماشین تشخیص داده شد. هزینه قطعه و حواشی آن حدود 450 هزار تومان برآورد شد! به خاطر هزینه بالا از خیر تعمیر سیستم گاز ماشین گذشتم.

بیش از یک ماه با بنزین رانندگی کردم تا اینکه امروز فرصتی شد و به یکی از مراکز فنی تعمیر ماشین‌های گازسوز در شهر قم رفتم و عیب ماشین را گفتم. با همان دستگاه عیب‌یابی کردند و با نصب یک دستگاه عیب‌گیر ریل سوخت و نیز تعویض فیلتر گاز (و دقیقاً با هزینه 42 هزار تومان؛ شامل قطعه و دستمزد!!!) (و جالب‌تر اینکه با کمتر از ده درصد هزینه برآوردی نمایندگی ایران خودرو!!!) دوباره سیستم گاز ماشینم به راه افتاد!

خدا را شکر که به دلم القا کرد هزینه تعمیر در نمایندگی غیرمتعارف است و از خیر آن گذشتم! غرض از ذکر این روزنوشت، آن است که تجربه نگارنده در این خصوص در معرض استفاده خوانندگان قرار گیرد.


نوشته شده در  شنبه 92/5/5ساعت  1:16 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]