سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معاون استاندار یزد گفته «تمامی آب انتقالی به مصرف شرب مردم یزد می‌رسد و آب خوردن مردم وابسته به آب انتقالی است». (به نقل از مطبوعات و رسانه‌های محلی)

ظاهراً در استان یزد که هیچ کسی این ادعا را باور نکرده؛ اصفهانی‌ها را نمی‌دانم!

آقای  صباغیان نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز هم گفته«در حال حاضر آب بخش کشاورزی از خود استان و نیاز 90 میلیون متر مکعبی آب شرب نیز از کوهرنگ و زاینده رود تامین می‌شود».

البته آقای صباغیان اضافه کرده « در حال حاضر برخی شهرستان‌ها مثل بافق و اردکان آب شرب را با آب چاه‌های کشاورزی مخلوط می‌کنند که کیفیت خوبی هم ندارد».

رئیس آبفای اردکان دو ماه پیش در کنفرانس خبری و یک ماه پیش در اطلاعیه روابط عمومی (که اسناد هر دو موجود است)، مخلوط شدن آب چاه کشاورزی با آب شرب مردم را تکذیب کرد!
حالا کی راست میگه و کی دروغ؟!

قبلاً هم فرماندار اردکان گفته بود که اصلاً آب انتقالی برای مصرف صنعت بوده است؛ و نه شرب!!!

حداقل مسئولان با هم هماهنگ باشند که دم خروس از هر طرف بیرون نزند!

و نکته مهم این که به نظر می‌رسد این اخبار فقط برای آرام کردن جو مخالفان اصفهانی انتقال آب به یزد است!

اهالی محترم اصفهان! توجه داشته باشید که در اردکان، در تابستان، دبه به دست، آب شیرین پیدا می‌کنیم!

اهالی محترم اصفهان! توجه داشته باشید که در پاییز و زمستان، حداقل حدود نصف آب سهمیه شهرستان اردکان در صنعت گندله و فولاد و کاشی مصرف می‌شود! (بنا به گزارش ریاست آبفای اردکان)

و از آن بدتر، در تابستان تقریباً تمامی آب انتقالی از اصفهان به صنعت تشنه فولاد می‌رسد؛ به اندازه حدود شیر سماوری هم برای شرب مردم باز می‌شود!

اهالی محترم اصفهان! همچنان که شما چوب سوءمدیریت را می‌خورید، ‌مردمان اردکان هم وضعی بهتر از شما ندارند!

اهالی محترم اصفهان! شما آزادید که گزارش مسئولان را باور کنید یا نکنید!

اما حتماً بدانید که در اردکان ما، آنچه اهمیت دارد، تأمین نیاز آب صنایع است؛ مردم، با آب شور هم می‌توانند بسازند!


نوشته شده در  پنج شنبه 97/1/23ساعت  12:27 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

یک آقایی از یک آقایی دیگر پرسیده که از یک آقای سومی چقدر گرفتی که این قدر آن آقا همیشه مقرب دستگاه است؟!
آن آقا هم گفته که تا حالا یک ریال از آن یکی آقا نگرفته!
ما هم کلاً ساده؛ یک ذره هم راه راه نیستیم؛ و باور کردیم!
اما شیطونه اومد و در گوشی به ما گفت: آخه آدم ساده! شاید آن آقا راست میگه و یک ریال از آن یکی آقا نگرفته!
اما شاید مثلاً این آقا از آن آقا یک ماشین گرفته؛ تو داشبورت آن ماشین هم یک ریال پول نبوده!
دیدیم شیطون بی‌راه هم نمیگه؛ شاید به تعبیر پسر دو ساله ما «ماشین آستین بلند» هم گرفته باشه! اما یک ریال هم نگرفته باشد!
این روزها، هیچ چیز خیلی عجیب نیست!
https://t.me/poorroostaee


نوشته شده در  سه شنبه 97/1/21ساعت  1:48 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

دو تا  قطره باران آمده، چند جای دایره میدان ولایت دریاچه مصنوعی ایجاد شده؛ لابد اگر نصف روز باران بیاد، کل میدان به دریاچه تبدیل خواهد شد!
یعنی این قدر این کار مهندسی و با حساب و کتاب بوده که آبهای سطحی هنوز به طور کامل هنگ هستند که از کدوم طرف باید بروند!
جناب آقای شهردار! اگر به پیمانکار و مهندسان و ناظران نورچشمی و غیرنورچشمی این میدان دسترسی دارید، درخواستی دارم!
لطفاً از آنها بخواهید با همان دستی که یک میلیارد و صد میلیون تومان برای چند صد متر جدول و چند تا کامیون آسفالت گرفتند، با همان دست شفابخش، آبهای سطحی دور میدان را هم هدایت کنند!
https://t.me/poorroostaee


نوشته شده در  شنبه 97/1/18ساعت  6:19 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

زمزمه‌های تغییر فرماندار، این روزها، بیشتر شنیده‌ می‌شود. نمی‌دانم جدی است یا نه، اما به نظرم، دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد!
گزینه‌ای هم بیشتر مطرح است؛ یا تنها گزینه‌ی مطرح این روزهاست.
نکته خاصی ندارم؛ جز دوتا:
یکی این که تعبیر معروف «سال به سال؛ دریغ از پارسال» را برای همین‌جور جاها گذاشتند!
دوم این که انصافاً کدخدا قدرشناس است!
https://t.me/poorroostaee


نوشته شده در  جمعه 97/1/17ساعت  5:22 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

پیرو یادداشتی در خصوص غیرقانونی بودن أخذ هزینه آماده‌سازی توسط شرکت آب و فاضلاب استان یزد و آبفای اردکان، جناب آقای اسلامی مدیرکل آبفای استان یزد پاسخی به شرح زیر به خصوصی نگارنده ارسال کرده است. (عین متن ایشان به این شرح است:)

«با سلام و عرض ادب
اگر این نگارنده محترم قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب را مطالعه بفرمایند کلیت موضوع را تصدیق می‌فرمایند؛ در مورد نحوه محاسبه نیز معاون محترم امر مشترکین شرکت پاسخگو می‌باشد؛ مراجعه بفرمایند، توجیه خواهند شد.»

اول این‌که از پاسخگویی سریع و البته بدون حاشیه ایشان، سپاسگزاریم. از این‌که ما را متهم به تشویش اذهان عمومی نکردند و تهدید به شکایت در پاسخ ایشان دیده نمی‌شد، فوق‌العاده ممنونیم!
??دوم این‌که بررسی محتوای پاسخ و مواد قانونی ارجاعی پاسخ ایشان، لازم است.
قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب تصریح می‌کند که شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها، دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و غیردولتی هستند.
کل ماده 11 قانون تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب که مدیرکل آبفای استان به آن ارجاع دادند، به شرح زیر است:

«ماده 11 - با توجه به رشد جمعیت شهرها و نیاز به توسعه تأسیسات و توجه به این موضع که حقوق اشتراک و انشعاب دریافتی از مشترکین جدید و همچنین میزان سرمایه‌گذاری‌های دولت در امر توسعه تأسیسات آب و فاضلاب تکافوی میزان سرمایه‌گذاری لازم جهت گسترش تأسیسات را نمی‌نماید، اجازه داده می‌شود مبلغ زیر وصول و صرف هزینه‌های سرمایه‌گذاری گردد.
سهم هزینه سرمایه‌گذاری تأسیسات آب و فاضلاب جهت شهرها و شهرک‌های جدید و همچنین تفکیکی‌های داخل شهرها بر اساس تعداد واحدها اعم از مسکونی یا غیرمسکونی که از طریق دستگاه‌ها و یا سازمان‌های ذی‌ربط طبق تعرفه تأیید شده توسط وزارت نیرو پرداخت خواهد شد.»

نکات مهم این ماده قانونی چنین است:
اولاً:‌ بخش اول ماده 11 مقدمه‌چینی برای اجازه دریافت وجوهی غیر از هزینه انشعاب و نرخ آب مشروب است.
ثانیاً: در ماده 11 اجازه داده شده چه وجوهی أخذ شود؟! صریح ذیل ماده 11 قانون فوق چنین است:
«هزینه سرمایه‌گذاری تأسیسات آب و فاضلاب جهت شهرها و شهرک‌های جدید و همچنین تفکیکی‌های داخل شهرها بر اساس تعداد واحدها اعم از مسکونی یا غیرمسکونی»
ثالثاً: از چه کسانی این مبلغ به‌عنوان آماده‌سازی گرفته شود؟! صریح خط پایانی ماده 11 چنین است: «از طریق دستگاه‌ها و یا سازمان‌های ذی‌ربط، طبق تعرفه تأیید شده توسط وزارت نیرو پرداخت خواهد شد».

جناب آقای اسلامی مدیرکل محترم آبفای استان یزد! چنان‌که ملاحظه می‌فرمایید سهم آماده‌سازی شهرها، شهرک‌ها و تفکیکی‌های مسکونی و غیرمسکونی، به‌هیچ‌وجه در این قانون به عهده درخواست‌کنندگان انشعاب قرار داده نشده است.
 بلکه قانون تصریح می‌کند که «از طریق دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط باید پرداخت شود»؛ یعنی اگر مثلاً دولت شهرک‌های مسکن مهر تأسیس می‌کند، باید سهم توسعه شبکه را هم به شرکت آبفا بپردازد؛ یا اگر هر سازمان یا ارگانی شهرکی ایجاد می‌کند، باید سهم توسعه شبکه آب را بپردازد.
همچنین هزینه توسعه شبکه آب در تفکیکی‌های داخل شهرها را باید سازمان‌های متولی از قبیل شهرداری و دیگران بپردازند؛ همان‌ها که هزینه تفکیک را از مالکان دریافت کرده‌اند!

جناب آقای اسلامی! به نظر می‌رسد از این ماده قانونی، نمی‌توان توجیهی برای أخذ هزینه آماده‌سازی از هر درخواست‌کننده اشتراک آب پیدا کرد؛ آن هم مبالغی که گاهی، کاملاً نامتعارف به نظر می‌رسد.
بلکه جناب آقای اسلامی! به نظر می‌رسد شرکت آبفا توان یا جرأت دریافت هزینه آماده‌سازی را از دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط ندارد، یا آن سازمان‌ها و دستگاه‌ها سهم خود را به هر دلیلی نمی‌پردازند؛ و به همین دلیل یا هر دلیلی دیگر، آبفا کسی مظلوم‌تر از ارباب‌رجوعش پیدا نکرده تا این وجوه را از او أخذ کند!
همچنان تأکید می‌کنم با مراجعه به این قانون هم روشن می‌شود که گرفتن هزینه آماده‌سازی از درخواست‌کنندگان انشعاب، غیرقانونی است.
امیدوارم نهادهای قانونی و سازمان بازرسی، بررسی حقوقی بیشتری انجام دهند.
https://t.me/poorroostaee


نوشته شده در  پنج شنبه 97/1/16ساعت  7:41 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

به نقل از یزد - ایرنا - فرماندار اردکان گفته: همزمان با شروع تعطیلات نوروزی از 27 اسفند 96 تا 13فروردین 97، 2 میلیون و 488 هزار و 550 نفر مسافر وارد این شهرستان شدند که این عدد در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 7.2 درصد افزایش دارد.
هادی مقیمی عصر سه شنبه به ایرنا افزود: در این مدت 212هزار و 537 نفر مسافر نوروزی در مدارس، هتل ها، خانه های بوم گردی، مهمانسرای اداره ها و مهمانپذیرها اقامت کردند که آمار اسکان یافته ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.5 درصد افزایش دارد.
سوال نگارنده:
1. اونهایی که با قطار و هواپیما هم رد شدند،‌حساب شده یا نه؟! شاید آمار بیشتر از این حرفها باشه!
2. بقیه  آمارهای شهرستان هم به همین دقت است؟!
سوال دیگه‌ای ندارم؛ از ترس شکایت،‌جرأت تکه پراندن هم ندارم؛ خوانندگان محترم خودشان با عقلشان قضاوت کنند!!!!!
https://t.me/poorroostaee


نوشته شده در  چهارشنبه 97/1/15ساعت  11:1 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

سوال از سازمان بازرسی، آبفای استان، آبفای اردکان
بنا بر تصریح قوانین موجود، اخذ هرگونه وجهی در سازمانهای دولتی و عمومی باید بر اساس مستندات قانونی باشد.
سازمان آبفای اردکان، و به احتمال زیاد آبفای استان، برای لوله‌گذاری شبکه معابر، از کسانی که درخواست انشعاب آب دارند و در مسیر آنها شبکه آب شهری وجود ندارد، علاوه بر هزینه‌های قانونی امتیاز آب و لوازم اندازه‌گیری، مبلغی به عنوان هزینه آماده‌سازی دریافت می‌کند.
نگارنده هرچه قانون شرکت آب و فاضلاب و قوانین مرتبط را بررسی کرد، همچنین با پرسش فراوان از افراد مختلف، مستندی برای أخذ هزینه آماده‌سازی پیدا نکرد.
 ظاهراً صرفاً بر اساس یک بخشنامه داخلی، این مبلغ گرفته می‌شود؛ که با این توصیف، چون گرفتن این وجه، به شکل قانون به تصویب مراجع قانونگذار نرسیده، غیرقانونی خواهد بود.
در سایت هیچ‌یک از شرکتهای آبفای استانها و وزارت نیرو هم مستند قانونی این کار ارائه نشده است.
ظاهراً گرفتن این وجه از اختصاصات شرکت آبفا است و شرکتهای «گاز»، «برق» و «مخابرات» چنین وجهی از درخواست‌کنندگان امتیاز دریافت نمی‌کنند!
حقوقی آبفای استان، ریاست آبفای اردکان، سازمان بازرسی یا هر متولی دیگری، لطفاً مستندات قانونی این وجه را منتشر کند. و اگر مستندی ندارد، جلوی این کار گرفته شود!
یادآوری می‌شود نگارنده چندین بار از مراجع قانونی مستند این کار را استعلام کرده؛ اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.
https://t.me/poorroostaee


نوشته شده در  چهارشنبه 97/1/15ساعت  10:59 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

برای بافت تاریخی شهر، بدون تردید در طول سالهای گذشته، هزینه زیادی شده است. اما نگهداری از این امکانات و تأسیسات، ضرورتی است که به نظر می‌رسد فراموش شده است.
دیروز و امروز مهمانانی داشتم که آنها را در بازدید از بافت تاریخی همراهی کردم. آخرین همراهی بازدید تعدادی از مهمانان به شب منتهی شد.
با تأسف در مسیری که شب تردد کردیم تقریباً پنجاه درصد چراغهای نورپردازی بافت و مسیر، خاموش بود؛ آب انبار بازار چهارسوق، خاموش بود؛ کوچه آشتی کنان خاموش بود؛ مسیر منتهی به موزه فرش و مفاخر بخش زیادی از لامپها خاموش بود!
دربندها و بخشی از مسیر هم گرفتار خاموشی نامنظم برخی از لامپهای نورپردازی بود!
برای بازدید در شب، این عیب، خیلی بزرگ و غیرقابل توجیه است؛ قابل توجه هرکسی که مسئول رسیدگی و نگهداری تأسیسات بافت تاریخی است!
 اگر این بار هم قرار است کسی از ما شکایت کند، اقرار می‌کنیم که 120 درصد لامپها روشن بود؛ ماه شب سیزده هم نورافشانی می‌کرد!!!!
https://t.me/poorroostaee


نوشته شده در  شنبه 97/1/11ساعت  12:18 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

به مناسبتی در حال مرور دفترچه عوارض شهرداری شهرهای استان یزد بودم؛ نکات جالبی کشف شد که بعداً به برخی از آنها می‌پردازم.؛ مهم‌تر از همه این که اردکان در دفترچه عوارض شهرداری، تقریباً گران‌ترن شهر استان است؛ گاهی دهها برابر گران‌تر از بقیه شهرهای استان!

به عنوان نمونه:
در عوارض حق مشرفیت یا همان حق تشرف، شهرداری اردکان 50 درصد اختلاف قیمت کارشناسی ملک قبل و بعد توسعه یا احداث خیابان را از مالکان مجاور به عنوان حق تشرف می‌گیرد! 50 درصد یعنی بالاترین درصد عوارض حق مشرفیت در استان و بسیاری از شهرهای کشور! (البته تا آن جایی که نگارنده گشت، در کل کشور، شهری را پیدا نکرد که این عوارض به 50 درصد برسد!)

در مرکز استان و بسیاری از شهرهای استان این عوارض، فقط 35 درصد است!

و عجیب‌تر این که در بسیاری از شهرها عمق بیش از 25 متر مشمول این عوارض نمی‌شود؛ اما در شهرداری اردکان، اصلاً عمق ملک مهم نیست و حتی اگر صد متر باشد، حق تشرف برقرار است!

آقایان شورا لطفاً به جای افزایش فشار بر مردم، هزینه نگهداری و توسعه شهر را مدیریت کنند!


نوشته شده در  پنج شنبه 97/1/9ساعت  6:11 عصر  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

در کوچه بن‌بستی به طول 57 متر، آبفای اردکان لوله‌گذاری کرده است؛ بماند که اصل گرفتن هزینه آماده‌سازی از مشترکان، به طور کلی مشکوک و به احتمال زیاد، غیرقانونی است!
با اطلاعات دقیقی که گرفتم هزینه لوله‌گذاری این 57 متر را خیلی خیلی زیاد و دست بالا بگیریم، بین دو و نیم تا سه میلیون تومان می‌شود!
در سمت شمال این کوچه 8 قواره زمین مسکونی  وجود دارد؛ یکی از مالکان، اخیراً امتیاز آب خریداری کرده که حدود 900 هزار تومان هزینه آماده‌سازی از او گرفته‌اند!
اگر بقیه مالکان قواره‌های شمال این کوچه هم بخواهند امتیاز آب بگیرند، و همان نرخ آماده‌سازی از آنها هم دریافت شود، مبلغ دریافتی آبفای اردکان جمعاً هفت میلیون و سیصدهزار تومان خواهد بود!
و چه کاسبی بهتر از این؟! حدود سه برابر سود خالص! خدا برکت دهد!
نکته جالب این که اگر زمین بزرگ جنوب این کو‌چه هم به همان تعداد قواره مسکونی تبدیل شود، ‌مبلغ دریافتی آبفا برای آماده سازی، به حدود پانزده میلیون تومان خواهد رسید!
یعنی آبفای اردکان برای لوله‌گذاری، که وظیفه اولیه و اصلی فروش انشعاب به مشترکان است، مبلغ دو میلیون و نیم هزینه می‌کند؛ اما حدود پانزده میلیون تومان از مردم پس می‌گیرد! کدام بانک و شرکتی این‌جوری کاسبی می‌کند؟!
(نکته قابل توجه این که این مبلغ علاوه بر مبلغ حدود یک میلیون و نیمی انشعاب برای هر واحد است)!
واحدهای نظارتی شهر و استان کجا هستند که جلوی این ظلم و اجحاف در حق مردم شهر را بگیرند؟!
ریاست آبفای اردکان که در کنفرانس خبری بر سر مردم منت داشتند که هزینه را سرشکن کردیم، پاسخ دهند که معنی سرشکن کردن هزینه آماده سازی همین است؟!
واحد حقوقی آبفای استان، اگر بعد از شکایت از منتقدان، وقت اضافی داشت، به این ابهامات پاسخ دهد!
آقای فرماندار! می‌دانید در شهر چه می‌گذرد؟!
https://t.me/poorroostaee


نوشته شده در  سه شنبه 97/1/7ساعت  7:43 صبح  توسط جواد پورروستایی 
  نظرات دیگران()

<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درود بر اهالی ورزنه!
حرکت؛ درجا؟!
آخر دورویی!
ابهام ادبی
زور عجیب سوتیها!
عاقبت حکم تخریب؟!
چاه مجاز یا غیرمجاز؟!
درخواست افزایش ظرفیت!
افقهای جدید اشتغال بانوان!
پرسشگری خطرناک!
قحط الرجال
[عناوین آرشیوشده]